Jump to content
Annons

Random madness!

Recommended Posts

Kahman (oregistrerad)
Postat

Hejsan allihop!

Jag heter Klas Åhman. Jag Ă€r en 25 Ă„r gammal hobbymusiker (gitarr och piano). Jag bor i New Mexico /USA. Lyssnar gĂ€rna pĂ„ Soul och Rock, men det gĂ„r i perioder (allt frĂ„n blues till techno).

Jag har en tvillingbror i Stockholm som heter Joel (Bluesman) som ocksĂ„ precis har blivit medlem (han la upp en lĂ„t i demo-delen hĂ€romdan, –Angel of Mercy [lite reklam bara]).

Jag gillar verkligen det hÀr forumet!!! Ser fram emot mÄnga timmars diskuterande! Kul att man kan ladda upp demos och fÄ dem betygsatta! Det kan vara svÄrt att fÄ uppriktig, konstruktiv kritik frÄn folk man kÀnner.

Hoppas att jag Àr vÀlkommen!

/Klas

Annons
Postat (redigerat)

vĂ€lkommen, gillar du soul sĂ„ kolla upp The Solution med Scott Morgan och Nicke frĂ„n Hellacopters. Rock Ă€r ju ett ganska brett begrepp sĂ„ du fĂ„r gĂ€rna precisera dig lite. 🙂

musik av scott morgan bla The Solutions bÀsta lÄt

Redigerat av sixties
Kahman (oregistrerad)
Postat

Jag har ganska bred smak...

Men Foo Fighters e bra! Lyssnar mest pÄ lite lugnare rock, men en del HÄrd Rock e ocksÄ bra. Gillar en del sing & song writer-grejer ocksÄ typ WinnerbÀck. Ed Harcourt e vÀldigt bra, och Kent. Listan skulle kunna bli vÀÀÀÀldigt lÄng om jag fortsatte. Jag ska kolla upp The Solution.... HÄller pÄ Ä laddar ner ett par lÄtar nu!

Postat

dÄ ligger ju punk inte sÄ lÄngt ifrÄn, vi kör ju en punkfestival om du vill vara med.

punkfestivalen

Kahman (oregistrerad)
Postat

Det vore fett kul. Vet inte om jag hinner med dock. Men tack för inbjudan. Jag ska plocka upp guran Ä kÀnna efter iallafall. Kanske inspirationen kommer flygande som en tegelsten. IsÄfall har jag vÀl inget val...

Postat

vad tyckte du om The Solution? var det din typ av Soul? var i New Mexico bor du?

Kahman (oregistrerad)
Postat

Sixties:

JorÄ, riktigt bra! Jag hade hört en del förut. Förmodligen över internet-radio. Jag bor ju som sagt inte i Stockholm. För nÀrvarande bor jag i Roswell, NM. (Har ni hört talas om "the Roswell incident", Area 51 och hela den svÀngen?)

Postat
För nÀrvarande bor jag i Roswell, NM. (Har ni hört talas om "the Roswell incident", Area 51 och hela den svÀngen?)

jodĂ„, en inspirerande miljö för text skrivning 😳

Postat
Jag bor i New Mexico /USA.

Whoa!

*visar runt*

Ja, sÄ hÀr bor vi...

Kom in och slĂ„ dig ner! 😄

KĂ€nn dig som hemma. Men inga fötter pĂ„ soffbordet. 😉

Kahman (oregistrerad)
Postat

Kul att sĂ„ mĂ„nga hĂ€lsar. KĂ€nner mig vĂ€ldigt vĂ€lkommen! 😄

Vad har folk för musikstil hÀr? SÀrskilt det som ni producerar sjÀlva? SjÀlv blir det lite blandat R&B-soul, soft rock/sing&song mm. Har försökt mig pÄ lite hip-hop ocksÄ, mest som ett experiment (fast det blev ovÀntat bra).

Postat
Kul att sĂ„ mĂ„nga hĂ€lsar. KĂ€nner mig vĂ€ldigt vĂ€lkommen! 😉

Vad har folk för musikstil hÀr? SÀrskilt det som ni producerar sjÀlva? SjÀlv blir det lite blandat R&B-soul, soft rock/sing&song mm. Har försökt mig pÄ lite hip-hop ocksÄ, mest som ett experiment (fast det blev ovÀntat bra).

Hej Ă„ vĂ€lkommen! 🙂 Jag gillar lite olika stilar men det som mest lyssnas pĂ„ Ă€r vĂ€l rockmusik, gĂ€rna frĂ„n 60- och 70-tal. Spelar in och spelar in, ja... lite olika blir det nog om Ă€n mest gitarrbaserat. HĂ„ller fortfarande pĂ„ att försöka komma in i det hĂ€r med digital inspelning och kĂ€nner att jag har tappat massor sedan jag spelade lite mer seriöst (nĂ€stan 10 Ă„r sedan!).

Kahman (oregistrerad)
Postat

Ere nÄn annan Àn jag som bor utanför Sverige?

• 4 veckor senare...
Postat

Tjena! VĂ€lkommen!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.