Kahman (oregistrerad) Postat 10 mars 2006 Postat 10 mars 2006 Hejsan allihop! Jag heter Klas Ă hman. Jag Ă€r en 25 Ă„r gammal hobbymusiker (gitarr och piano). Jag bor i New Mexico /USA. Lyssnar gĂ€rna pĂ„ Soul och Rock, men det gĂ„r i perioder (allt frĂ„n blues till techno). Jag har en tvillingbror i Stockholm som heter Joel (Bluesman) som ocksĂ„ precis har blivit medlem (han la upp en lĂ„t i demo-delen hĂ€romdan, âAngel of Mercy [lite reklam bara]). Jag gillar verkligen det hĂ€r forumet!!! Ser fram emot mĂ„nga timmars diskuterande! Kul att man kan ladda upp demos och fĂ„ dem betygsatta! Det kan vara svĂ„rt att fĂ„ uppriktig, konstruktiv kritik frĂ„n folk man kĂ€nner. Hoppas att jag Ă€r vĂ€lkommen! /Klas
sixties Postat 10 mars 2006 Postat 10 mars 2006 (redigerat) vĂ€lkommen, gillar du soul sĂ„ kolla upp The Solution med Scott Morgan och Nicke frĂ„n Hellacopters. Rock Ă€r ju ett ganska brett begrepp sĂ„ du fĂ„r gĂ€rna precisera dig lite. đ musik av scott morgan bla The Solutions bĂ€sta lĂ„t Redigerat 10 mars 2006 av sixties
Kahman (oregistrerad) Postat 10 mars 2006 Postat 10 mars 2006 Jag har ganska bred smak... Men Foo Fighters e bra! Lyssnar mest pÄ lite lugnare rock, men en del HÄrd Rock e ocksÄ bra. Gillar en del sing & song writer-grejer ocksÄ typ WinnerbÀck. Ed Harcourt e vÀldigt bra, och Kent. Listan skulle kunna bli vÀÀÀÀldigt lÄng om jag fortsatte. Jag ska kolla upp The Solution.... HÄller pÄ Ä laddar ner ett par lÄtar nu!
sixties Postat 10 mars 2006 Postat 10 mars 2006 dÄ ligger ju punk inte sÄ lÄngt ifrÄn, vi kör ju en punkfestival om du vill vara med. punkfestivalen
Kahman (oregistrerad) Postat 10 mars 2006 Postat 10 mars 2006 Det vore fett kul. Vet inte om jag hinner med dock. Men tack för inbjudan. Jag ska plocka upp guran Ä kÀnna efter iallafall. Kanske inspirationen kommer flygande som en tegelsten. IsÄfall har jag vÀl inget val...
sixties Postat 10 mars 2006 Postat 10 mars 2006 vad tyckte du om The Solution? var det din typ av Soul? var i New Mexico bor du?
Kahman (oregistrerad) Postat 10 mars 2006 Postat 10 mars 2006 Sixties: JorÄ, riktigt bra! Jag hade hört en del förut. Förmodligen över internet-radio. Jag bor ju som sagt inte i Stockholm. För nÀrvarande bor jag i Roswell, NM. (Har ni hört talas om "the Roswell incident", Area 51 och hela den svÀngen?)
sixties Postat 10 mars 2006 Postat 10 mars 2006 För nĂ€rvarande bor jag i Roswell, NM. (Har ni hört talas om "the Roswell incident", Area 51 och hela den svĂ€ngen?) jodĂ„, en inspirerande miljö för text skrivning đł
MrBluesman Postat 10 mars 2006 Postat 10 mars 2006 (redigerat) Tjena brorsan! Tack för reklamen... đ Redigerat 10 mars 2006 av MrBluesman
Linus Postat 13 mars 2006 Postat 13 mars 2006 Jag bor i New Mexico /USA. Whoa! *visar runt* Ja, sĂ„ hĂ€r bor vi... Kom in och slĂ„ dig ner! đ KĂ€nn dig som hemma. Men inga fötter pĂ„ soffbordet. đ
Kahman (oregistrerad) Postat 13 mars 2006 Postat 13 mars 2006 Kul att sĂ„ mĂ„nga hĂ€lsar. KĂ€nner mig vĂ€ldigt vĂ€lkommen! đ Vad har folk för musikstil hĂ€r? SĂ€rskilt det som ni producerar sjĂ€lva? SjĂ€lv blir det lite blandat R&B-soul, soft rock/sing&song mm. Har försökt mig pĂ„ lite hip-hop ocksĂ„, mest som ett experiment (fast det blev ovĂ€ntat bra).
FredrikMikaelsson Postat 13 mars 2006 Postat 13 mars 2006 kul med nĂ„n sĂ„ lĂ„ngt borta! WĂ€lkomfen đ
Hellpig Postat 13 mars 2006 Postat 13 mars 2006 Kul att sĂ„ mĂ„nga hĂ€lsar. KĂ€nner mig vĂ€ldigt vĂ€lkommen! đVad har folk för musikstil hĂ€r? SĂ€rskilt det som ni producerar sjĂ€lva? SjĂ€lv blir det lite blandat R&B-soul, soft rock/sing&song mm. Har försökt mig pĂ„ lite hip-hop ocksĂ„, mest som ett experiment (fast det blev ovĂ€ntat bra). Hej Ă„ vĂ€lkommen! đ Jag gillar lite olika stilar men det som mest lyssnas pĂ„ Ă€r vĂ€l rockmusik, gĂ€rna frĂ„n 60- och 70-tal. Spelar in och spelar in, ja... lite olika blir det nog om Ă€n mest gitarrbaserat. HĂ„ller fortfarande pĂ„ att försöka komma in i det hĂ€r med digital inspelning och kĂ€nner att jag har tappat massor sedan jag spelade lite mer seriöst (nĂ€stan 10 Ă„r sedan!).
Kahman (oregistrerad) Postat 13 mars 2006 Postat 13 mars 2006 Ere nÄn annan Àn jag som bor utanför Sverige?
Micke H Postat 15 mars 2006 Postat 15 mars 2006 Jag Ă€r frĂ„n vettet...rĂ€knas det? đ VĂ€lkommen i alla fall! đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.