Jump to content
Annons

Crumble Zone - Promises


Recommended Posts

LÅTNAMN: Promises

ARTIST/GRUPP: Crumble Zone

GENRE: Synthpop

LÅTLÄNGD: 4:42

KOMPOSITÖR: Fredrik J

PRODUCENT: Anders Christiansson

EV. MEDVERKANDE: Anders Christiansson, synthar, kör, diverse. Tomas Elf kan ha varit med på ett hörn också, minns inte riktigt.

INSPELNINGSÅR: 2002 tror jag

FORMAT: mp3

STORLEK: 6.45Mb

STATUS: Så färdig den nu blev...

LÅTLÄNK: Promises

Tänkte jag skulle bjuda på en gammal låt som spelades in någon gång 2002 i en hemstudio i göteborg. (dock ej MITT hem)

Mixen är fullproppad med saker, en del av det har jag svårt för nu för tiden. Håll till godo.

Jo förresten, låten är i princip helt uppbyggd runt första preset-ljudet i FM7, hoppas det inte gör nåt 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Får lite New Order vibbar 🙂 , tycker jag om.

Början lovar gott sedan blir kanske det lite enahanda, alltså lite lite som händer i låten.

Helt ok, ser fram emot att höra mer från dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Näru fidden du har nog helt enkelt jäkligt svårt att göra musik som inte jag gillar, så är det nog fan i mig 😲. rent ut sagt. Fan det suger inget att gnälla på den här gången heller 😄 har till och med tagit upp mina braiga AKG lurar från musik datorn så det låter bra också 🙂 . Japp så är det

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

gufv (oregistrerad)

Popigt och varmt!

Får väldigt mycket vibbar från ett gammalt syntpop-band som heter "Saft" 😆 ..

Dvs jag gillar det. Lätt-tillgängligt och behagligt. 😕 Bra produktion också. Du är säker på stämman!

Gitarren som vävs in i slutet är jävligt snygg också.

Om något negativt så vore det att låten inte bryter så mycket ny mark i arret och harmonierna utan kör på säkra popkort.

Snyggast är helt klart tredje minuten..

Redigerat av gufv
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...