Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

hej!

har anvÀnt adobe audition Ànda sen det hette cool edit för att göra musik.

(man kan lyssna hÀr: www.thehelpmeplease.tk).

har precis skaffat version 2 och köpt ett midikeyboard, men audition

klarar tydligen inte midi i den hÀr versionen heller ;(

Àr det nÄn som vet om man kan fixa det ÀndÄ?

Àr helt ny pÄ midi, har lekt lite med cubase, men det Àr

sÄ svÄrt att lÀra om i ett nytt program.

ableton live verkar ocksÄ fint, men jag sysslar inte sÄ mycket med loopar.

anyway, midi?

och software syntar

och adobe audition?

tacksam för all hjÀlp!

har lÀst manualen, kikat runt pÄ adobes forum, men blir inte mkt klokare...

• 1 mĂ„nad senare...
Annons
Postat

Hej!

Är det nĂ„gon som vet om Adobe Audition 2.0 stödjer midi, sĂ„g inget om det dĂ„ jag besökte deras hemsida.

Postat

Audition Àr sÄgott som endast audio.

Det finns midi track i multitrackdelen, men dessa Àr endast för att importera en befintlig midifil pÄ. Du kan inte redigera midi-informationen (ingen pianorulle eller sÄ).

SÄ Àr du ute efter midispÄr lÀmpar sig en sequencer bÀttre.

Har du en mjukvarusynt med egen sequencer och Rewire? 😐

IsÄfall kan du anvÀnda Rewire i Audition.

Postat
Har du en mjukvarusynt med egen sequencer och Rewire? 😎

IsÄfall kan du anvÀnda Rewire i Audition.

Jo sÄg att det stödde Rewire. Ville veta om det stödde midi ocksÄ.

Postat

Vilket program anvÀnder du idag?

Postat

Audition lÀmpar sig för den som vill ha avancerad ljudredigering, mixning av ljudspÄr eller mastring i ett paket - samt för den som lite slarvigt uttryckt vill ha en "avancerad portastudio".

Midi-stödet finns Àven för att hantera kortkommandon i programmet, samt att man kan anvÀnda kontrollytor via midi. Men för mjukvaruinstrument eller för att styra externa syntar, nej.

Det bör nÀrmast jÀmföras med Wavelab och inte Cubase - sÄ förstÄr nog alla liknelsen.

Postat

Jag sÄg att studenter fick bra rabatt pÄ det, dÀrför funderade jag bara om det var nÄtt att ha.

Postat

Det beror pĂ„ vad du ska göra. Är det primĂ€rt nĂ„got av det jag listade ovan sĂ„ Ă€r det definitivt nĂ„got att ha. Handlar det frĂ€mst om ett renodlat inspelningsprogram dĂ€r du kan integrera midi sĂ„ finns bĂ€ttre lösningar.

Är du ute efter prisvĂ€rda produkter, titta förslagsvis pĂ„ Tracktion, Magix Music Studio Deluxe (vill jag minnas att det heter) eller Pro Tools M-Powered om du har ljudkort frĂ„n M-Audio. Det finns mĂ€ngder av program i genren som hĂ„ller mĂ„ttet och som inte kostar mycket.

Postat

hej! Jag anvÀnder mig av Audition för allt. det enda jag inte gör i programmet Àr programering av trummor som jag gör i FL studio. för att sedan exportera alla trumljud separat, lÀgga upp dem spÄr för spÄr i Auditions multitrack och sedan lira in tex bas, keyboard, blÄs mm. nackdelen Àr vÀl tycker jag igentligen bara att jag mÄste vÀlja ljud innan jag lirar in och vll jag ha ett annat piano ljud tex sÄ fÄr jag spela in ett nytt. Annars fungerar det super att producera i ocksÄ. Jag gör mycket reggae och vill ha en live kÀnsla i alla instrument som lÀggs och dÀrför föredrar jag att lira in Audio direkt. Nu har jag iof externa keyboards.. kan man inte tex anvÀnda sig av tex den nya B4an i Audition?

Postat
Nu har jag iof externa keyboards.. kan man inte tex anvÀnda sig av tex den nya B4an i Audition?

Inte direkt, eftersom det saknar stöd för midi och vst/dx-instrument. Men om du synkar mot ett inspelningsprogram via rewire sÄ bör det gÄ. Har dock inte provat denna kombination. LÄter smidigare dÄ att anvÀnda sig av inspelningsprogrammet helt och blanda in Audition först i ett senare skede.

Postat

Jag har kört Audition lĂ€nge. För mig funkar det absolut bĂ€st eftersom jag nĂ€stan bara spelar in audio. Ibland kör jag mjukvarusynthar men dĂ„ spelar jag in dem live i audition. B4 kör jag standalone och spelar in ljudet pĂ„ ett spĂ„r direkt. (DĂ„ slipper man pilla med midi) Jag gillar programmet eftersom det Ă€r enkelt och smidigt. đŸ˜Č

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.