Jump to content
Annons

Musikbörsen nattrea igår!


IDF

Recommended Posts

Jag köpte en enchancer en stereobreddare, och en 20bits multieffekt i rack för 199:-/st.

sen vidare en joe meek mq1, som jag ska sätta till preamp bara..eftersom det är ett interface till ljudkort måste man bygga lite..😳 sen vidare en örpluggmetronom för 9 spänn, en AKG dynamisk mik för 200 spänn.. fick med en trave med gamla musikprogram.

tackar musikbörsen för en trevlig kväll!!!

/jonas

Idf

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Behringer Modulizer Pro - (Skitflippad multieffekt "19) 420 kr

Och mina första studiomonitorer, men när jag kom hem märkte jag att priset inte var så jävla bra? 3300 fick jag dom för. M-Audio Studiophile SP-8B (den nya modellen av dom BX8 kostar ju 4000 kr på luthman). Har precis vaknat, ska ta och lyssna på dom nu 😳

Redigerat av chilone
Link to comment
Dela på andra sajter

Behringer Modulizer Pro - (Skitflippad multieffekt "19) 420 kr

Och mina första studiomonitorer, men när jag kom hem märkte jag att priset inte var så jävla bra? 3300 fick jag dom för. M-Audio Studiophile SP-8B (den nya modellen av dom BX8 kostar ju 4000 kr på luthman). Har precis vaknat, ska ta och lyssna på dom nu 🙂

420 pix?? jag gav 199... 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Melodyne Cre8 version 2.6 för 699 kronor. 🙂

Och lite annat gott som var för gammalt för att fungera på moderna datorer. Lutar dessvärre åt att lämna tillbaka, tråkigt nog.

Det lät himla billigt... 😮 Hade dom flera...? Dom kostar ju 2300-2700... avis 🙁

Redigerat av Lilleman
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hittade tyvärr inget..

Jag skulle köpa ett 10 pack med d'addario strängar för 400 kr. Så gick jag iväg i 30 sekunder och då var det borta 😛 Så kan det gå.

Fanns dock en hel del gitarrer jag hade velat nalla på ifall ekonomin hade tillåt det. Bland annat en 12 strängad acke till billig peng 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Melodyne Cre8 version 2.6 för 699 kronor. 😆

😳 LYX!!! 😳

Detta Cre8 kan du dessutom uppgradera gratis till version 3 - så det är ett riktigt superfynd!!!

http://www.celemony.com/cms/?id=325

Konstigt att ingen i butiken högg det för egen del... 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Konstigt att ingen i butiken högg det för egen del...

Knepig låda med namnet CLCRE8 på längst upp på en hylla. Inte sådär jättelogiskt vad det var för nånting. Men mina örnögon undgår inget! Så jag tipsade Björn, som förresten länge varit sugen på programmet. Lite sugen var jag väl själv förståss, men inte lika sugen som Björn. Dessutom är det sällan jag behöver tajta till mina syntslingor. 😮

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Nope, det var det enda exemplaret. Och såvitt jag vet så gällde rean bara igår kväll.

Ska vi byta? Du får samma pengar, frakt och en prenumeration på Tidningen... 😮

Erkänn, du har ändå inte tid att sitta med det där, du jobbar ju jämt och hänger på forumet till sent på natten... 😳

Grattis till ett bra köp...

Edit:

Men mina örnögon undgår inget! Så jag tipsade Björn, som förresten länge varit sugen på programmet

Nu fick vi en liten inblick i vem som egentligen styr på kontoret... 😳

Redigerat av Lilleman
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu fick vi en liten inblick i vem som egentligen styr på kontoret...  😛

Nja, jag tipsade Majken om ett gott paket Waves-pluggar för dryga tusingen 😮 Men vi får se hur det går med uppdatering där. Jag får nog bara ett kok stryk när Majken kommer in till kontoret 😕

Men för Majkens skarpa öga är jag mycket tacksam!

EDIT: Claes - tack för länken, det visste jag faktiskt inte om. Underbart!

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

jag fick ett par påsar med gamla musikprogram som legat antal år med aswell.. haha en del av dom var inte ens kompatibla med windows 98..😛

det är ganska fett.. 😮

har ngra bilder om ngn e sugen o se hur det ser ut.. 😕

Jonas

Idf

Link to comment
Dela på andra sajter

jag fick ett par påsar med gamla musikprogram som legat antal år med aswell.. haha en del av dom var inte ens kompatibla med windows 98..😛

det är ganska fett.. 😮

har ngra bilder om ngn e sugen o se hur det ser ut.. 😕

Jonas

Idf

kom just på att jag fick en AKG dynamisk mick som jag kommer köra på stärkare, för 200 pix..galet.. en polare köpte C02:or (2st) för 300 pix/stycket. galet.

jag önskar det kunde vara nattöppet oftare på musikbörsen..var där idag och vill ebyta in mina gamla monitorer mot ett par ny tannoy reveal, men dom vill ege hälften av vad dom ville ge för 3 veckor sen..knepigt..

Link to comment
Dela på andra sajter

Helvete........! Hade på känn att man skulle missa det. Vill nu bara inte att någon ska tala om för mig att det fanns sjysta monitorer eller någon fet mik till ett vettigt pris. Är nämligen i behov av dessa två produkter just nu...... 😕😛

Redigerat av Hampe
Link to comment
Dela på andra sajter

Helvete........! Hade på känn att man skulle missa det. Vill nu bara inte att någon ska tala om för mig att det fanns sjysta monitorer eller någon fet mik till ett vettigt pris. Är nämligen i behov av dessa två produkter just nu...... 😏😳

jag är lesen, men jag måste förstöra för dig på den punkten.. en kompis köpte en schysst stormembranare snuskbilligt, och jag köpte ny micpreamp från joe meek för 500 spänn..helt galet..

😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu fick vi en liten inblick i vem som egentligen styr på kontoret... 😏

Jo, det är väl lika bra att erkänna. Majken har kopplat ett järngrepp på oss andra. Med hans knivskarpa intellekt och (o)vana att surfa förbi KVR var tredje minut så ligger vi hopplöst efter... så fort man börjar snacka om någon ny plugg så kommer Majken med sitt "been there, done that". 😳

/Mats

Link to comment
Dela på andra sajter

(o)vana att surfa förbi KVR var tredje minut

Vadfan sitter du och tjuvkikar på mig din nedrans bandit? Hmm, dags att köpa ett sånt här kanske:

http://stuffmag.co.uk/hotstuffarticle.asp?de_id=228

/Majken

HAHA! 🙂

Mitt rum e ju lia stort som den lådan. inte lönt å köpa.. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

(o)vana att surfa förbi KVR var tredje minut

Vadfan sitter du och tjuvkikar på mig din nedrans bandit? Hmm, dags att köpa ett sånt här kanske:

http://stuffmag.co.uk/hotstuffarticle.asp?de_id=228

/Majken

majken, hur i helskotta hittar man en sån grejj!?

det är verkligen skumt.. kvällens pris för skummaste pryl hittat på nätet går till dig!!!!

😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Jävla märkligt. Jag besökte Linköpingsbutiken, och dom hade liksom ingenting. Halva priset på nån hyllvärmarelbas (då 12K, nu 6K) men sen var det rätt knapert... Dom var beredda att sänka priset på en 3000kr förstärkare med 300kr.

Låg alla vettiga fyndlådor i Norrköping? Eller plockades allting fram efter klockan 6? Jag var där rätt tidigt ... Jag frågade hur det var på mjukvarusidan; "upp till 20%" blev svaret, "och nåt gammalt har vi inte..."

Jaja... småpengarna har jag ju kvar...

/Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

(o)vana att surfa förbi KVR var tredje minut

Vadfan sitter du och tjuvkikar på mig din nedrans bandit? Hmm, dags att köpa ett sånt här kanske:

http://stuffmag.co.uk/hotstuffarticle.asp?de_id=228

/Majken

majken, hur i helskotta hittar man en sån grejj!?

det är verkligen skumt.. kvällens pris för skummaste pryl hittat på nätet går till dig!!!!

:rolleyes:

Ingen slump att Majken sköter prylfetischistsidorna i tidningen. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...