Jump to content
Annons

80-tals rock a la Europe igen!


Recommended Posts

LÅTNAMN: I Cry

ARTIST/GRUPP: Dream

GENRE: Hardrock/AOR

LÅTLÄNGD: 4:54

KOMPOSITÖRER: Axelsson/Thegel

PRODUCENTER: Axelsson/Thegel

MEDVERKANDE: Axelsson/Thegel, Stekis, Kenny

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: Mp3

STORLEK: 11,5 Mb

STATUS: Färdig produktion

LÅTLÄNK:I Cry

Tjena Tjena!

Här är en "ny" låt från oss! Har vart klar sen i höstas..

Droppa en kommentar, vore toksmutt!

Hare fätt!

/Jonas & Dave

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Lasse Mongo (oregistrerad)
låter underbart 🙂

basen låter hemskt, komp-gitarren är för låg och den typiskt pling-klingande synten tar alldeles för mycket plats, basen borde spela lite mera loose och en hel oktav lägre! samt att kompgitarren borde vara lite fetare och flyttas fram i ljudbilden.

sen var det mera Journey och liknande än just Europe som onödig extra kommentar

annars då ja ungefär som man väntar sig från sådana här låtar, inget dåligt, inget nytt, den liksom bara passerar då man hört det till leda hela 80-talet...

sprit kan ju rädda en från minnen man inte vill ha!

Link to comment
Dela på andra sajter

Plötsligt fick jag finnar, fett långt hår och en mycket uppkäftig attityd mot mina föräldrar. 1986!

Kan inte kommentera mixen - datorhögtalare. Men det låter verkligen 80-tal. Dokken, Winger mfl. Underbart 80-talsljud på leadguran. Padsen passar också perfekt. Riktigt riktigt bra sjunget.

Gillar nog verserna bättre än refrängen. Tycker rösten låter enormt bra när sångaren sjunger sådär lite på halvfart. Låten blir lite enformig på slutet - kan jag tycka - men som sagt jag älskar sån här musik så det kan jag leva med.

Sparas!

🙂😉🙂🙂🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Grymt bra sångare!

Låten är helt okej!

Ni har verkligen lyckats återskapa 80-talet i ljudet! Det enda negativa jag har att säga är att det känns lite ansträngt i refrängen! Annars är det toppen! Som sagt grym sångare!!

Jag var inne och kollade hemsidan också..... Shit vilken fin studio ni hade!

//P

Redigerat av sundpa
Link to comment
Dela på andra sajter

Bra låt och bra sångare.. Meeen..

Synten dominerar alldeles för mycket i början.. sänk.. Basen är som tidigare sagts bedrövlig. Virveln är ju högre än sången också.. Gör om!

Bra produktionsidé.. Keep it going!!! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Yeah! tackar!

Basen låter fan ganska kasst..hehe.. Produktionen är klar och lagd bakom oss så vi kommer inte ändra nåt.. men som Mongo sa så skulle gitarrerna va fetare och mer centrala.. måste också säga att bra musik inte nödvändigtvis måste vara nyskapande!

Hare bra guys!

(Edit: Skrev Europe för att vi hade en annan tråd som hette likadant..)

Redigerat av Bultage
Link to comment
Dela på andra sajter

Ojojoj.... Ursäkta uttrycket, men det riktigt knuller i örat. 😛

Hahaha! Din kommentar gör att jag bara MÅSTE lyssna! 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra röst! Ja, det är verkligen 80-tal! 😛

Bra som fän! Även om det var ett tag sedan jag lyssnade på den här typen av musik.

Som sagt, bra sångare!

Link to comment
Dela på andra sajter

Uuuhhh, vad kletigt. Men bra!

För höga synthar i början kanske, ja. Grymma körer. Fisiga gitarrer. Sångaren vet fan vad han gör -- så vill jag också kunna sjunga.

Sån här musik ska ju konsumeras i musikvideoformat. Jag kan riktigt se er framför mig. Pudersminkade, tajta brallor, fluffiga hårmanar.

Hade det varit snäppet hårdare med lite styggare gitarrer hade jag älskat det här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Yeah!

angående basen så hade vi bara 4 strängar att tillgå.. blir så kass ton när man droppar för mkt och så dock!

Hare grymt på toto förresten! och njut av det sjukt punchiga trumsoundet!

Hare bra y'all!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Wonderbaum 🤪 Grymmt bra röst, passar perfekt till musiken/soundet

Kör så det ryker 😛

här är en polare( Lec Zorn )i USA som kör liknande musik, han har med några svenskar på debutplattan som förhoppningsvis kommer snart.

Han är bassist men det blir bökigt att repa 😛

Redigerat av Altzi
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...