Jump to content
Annons

InYourArms


Recommended Posts

LÅTNAMN: InYourArms

ARTIST/GRUPP: Moberg

GENRE: Hårdrock

LÅTLÄNGD: 3.01

KOMPOSITÖR: Moberg

PRODUCENT: Moberg

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: MP3

STORLEK: 4.14 MB

STATUS: demo

Hej på er! 🙂

Nu är det så att jag har blivit "tvingad" 😳 att skriva en lövsong till min kära flickvän.( Det är hon värd! Jag vill knappt leva med mig själv ibland.. 😳 )

Det var det svåraste jag sjungt hittills.....och det hörs emellanåt... 🙂

Det brusar lite.... har ni några knep eller tips?

Ps.Det kanske inte brusar nu när jag har gjort om till MP3.. 😳 .Ds

M.v.h Moberg

EDIT: Ps..

Redigerat av Moberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har du börjat dricka whisky på allvar på senare dar?? jag kommer inte ihåg du har en sån "rivig" röst. Men det låter helrätt!!!

Du använder dynamik, låter bra! Du kanske skulle du kunna använda det ännu mer. Tex sjunga svagare under en lite längre period, kanske en halv vers eller en eller två meningar eller åtminstånde markera dynamiken mer, och sen chockera med att klämma i.

Om man först sjungar starkt så att sången hörs högt och tydligt, och sen sjunger man tystare.... så att lyssnaren måste "spänna öronen" för att höra vad sångaren sjunger, då blir lyssningen "mer aktiv" än om man bara maler på i samma dynamik med sången, låten igenom. Att sen komma tillbaka till att sjunga starkt igen gör att lyssnaren får en liten chock. Det ger spänning.

Ett akustiskt solo skulle kunna va nåt som ger lite "luft" åt låten.

Men det låter BRA!

Hälsa mrs...

Redigerat av bohm
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Har du börjat dricka whisky på allvar på senare dar?? jag kommer inte ihåg du har en sån "rivig" röst. Men det låter helrätt!!!

Du använder dynamik, låter bra! Du kanske skulle du kunna använda det ännu mer. Tex sjunga svagare under en lite längre period, kanske en halv vers eller en eller två meningar eller åtminstånde markera dynamiken mer, och sen chockera med att klämma i.

Ett akustiskt solo skulle också kunna va nåt som ger lite "luft" åt låten.

Men det låter BRA!

Hälsa mrs...

Hej Bohm!

Whisky... nä, jag antar att jag alltid har haft den här rösten.. Men jag fattar inte varför jag aldrig har sjungit förr.... Jo, jag vet..gitarronani.. 😳

Tack för du "Input".. 😳 Jag förstår till 100% var du menar... (och jag vet, att du vet vad du snackar om).

Jag använder nu "sticket" efter Ref. till att bygga upp dynamik...även falsett på versen... jag förstår att du hörde det... jag ska prova din idè... 😳

Thereze hälsar! (tror att hon slår ihjäl mig om jag spelar ett solo till....i mitt liv!).

ha're Moberg

Ps. Blir det något av "This ain't another l..."? Ds

Redigerat av Moberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Fan va smörigt 🙂😆 Men det är dom svåraste låtarna att sjunga 🙂

Erkänn att du älskade den! 😄 (det finns en liten "äcklig" smörig kille i oss alla.. 😆 )

Seriöst... det kan vara riktigt knepigt att sjunga "lövsongs"... men min "baby" är nöjd.... och det var huvudsaken.. 😛 (Jag kommer att sjunga den mer... för övning)

...Moberg

Link to comment
Dela på andra sajter

Schyst låt. 🙂

Lite väl sluddrig engelska dock. 😉

Tack!

"Sluddrig engelska".. Exakt det som är meningen!! 😄 Det ska vara som 14-åringarna säger...lite "nonchigt".. 😱

...Moberg

Ps. Mina gammla idoler DAD... har den där "breda" engelskan..Ds.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns någon ny MTV-låt där en tjej sjunger "Fellas tell your ladies she's the one." och det är helt rätt att du gjort det 😉

Schysst riv i denna! Du funderar inte att på att utveckla denna med trummor bas osv? Skulle vara kul att höra i det stuket också även om unplugged feeling fungerar utmärkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt sjunget! Bra dynamik som påpekats. Go känsla! Tyckte nog att det var väl mycket reverb på sången.

Annars gött! 😕

Tack Grannen! :rolleyes:

Jag ska ändra lite på reverbet..

m.v.h Moberg

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns någon ny MTV-låt där en tjej sjunger "Fellas tell your ladies she's the one." och det är helt rätt att du gjort det 😕

Schysst riv i denna! Du funderar inte att på att utveckla denna med trummor bas osv? Skulle vara kul att höra i det stuket också även om unplugged feeling fungerar utmärkt.

Tack Johahl!

Precis som du säger så måste man visa tjejerna lite uppskattning ibland. Nu ligger jag på plus-sidan ett tag! :rolleyes:

vet inte om jag ska göra en version med bas/trummor...kanske..

...Moberg

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag börjar nästan bli tjatig:

Jävla bra röst. Levande tagning oxå.

För mycket brus.

**

jeffligt smetig låt 😆 ...gör för fan ingen version med bas o trummor, för då hamnar du över gränsen för det smöracceptabla 🙂 brrrrr.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Jag börjar nästan bli tjatig:

Jävla bra röst. Levande tagning oxå.

För mycket brus.

**

jeffligt smetig låt 😕 ...gör för fan ingen version med bas o trummor, för då hamnar du över gränsen för det smöracceptabla 😛 brrrrr.....

Haha 🙂 Tack Vallhagen!

... det är ju mitt fel att du är "tjatig"..det gör ju inget när det gäller rösten, men bruset...... 🙁

Jag kommer ha låten "unplugged"... annars blir den nog lite för seriös.. 🙂

...Moberg

Redigerat av Moberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Negod (oregistrerad)

Grymt bra röst!! keep on rocking..

Man önskar att man kunde ha den fylliga rösten..

Inte funderat på att lägga på lite trummor bas och distad gura för att poppa till den. kan bli en tung låt.. Kanske lite stråkar också..

Link to comment
Dela på andra sajter

Grymt bra röst!! keep on rocking..

Man önskar att man kunde ha den fylliga rösten..

Inte funderat på att lägga på lite trummor bas och distad gura för att poppa till den. kan bli en tung låt.. Kanske lite stråkar också..

Stråkar?? Är du goo eller??

annars sitbra sång, verkligen! bra låt oxå!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, djävlar! Bra jobbat återigen 🙂 . Myran (den håriga Skogaholmslimpan) skällde glatt till den! 🙁

Tack! 🙂

Jag vet var du menar..(med limpan).... ibland funderar jag på att strunta i mina egna låtar, och bara göra covers på "Who let the dogs out" 🙂

Tack Mars_volta...Negod...

...Moberg

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...