Jump to content
Annons

Dags att krypa fram med koreansk Linkin Park...


mkringlan

Recommended Posts

Hej på er alla!

Har varit medlem här och rätt stadig besökare i typ 1-2 år, tror jag... så nu är det väl dags att säga hej till er alla. Dessutom tänkte jag posta en låt (eller rättare sagt en direkt-länk (har jag läst uppskattas 🙁 ) samtidigt.

Vem? Jo, Micke heter jag och gillar att pilla o dona med musik. Gitarrist från början (ju fler noter desto mer värde för pengarna) med allt vad det innebär, men allt eftersom tröttnade jag på det och började satsa på att skriva och prodda musik i stället.

Har ett litet kollektiv tillsammans med några vänner som heter Quadarea Productions som ni når på www.quadarea.com ... Med dessa har vi väl fått in en låt eller två på ett par plattor...

För att säga hej tänkte jag ge er en liten låt som skulle till ett band i Korea för ca 1 år sedan (där Linkin Park m m var / är superpoppis)... Så detta blev resultatet och till er beskådan då vi inte hörde något mer (kanske sög det så hååårt? Vem vet?)...

Ta hand om er och fortsätt posta, alltid en liten kick var dag att se vad som händer på forumet!

LÅTNAMN: BRAKE YOU DOWN

ARTIST/GRUPP: Quadarea Productions

GENRE: Typ Linkin...

LÅTLÄNGD: 3:38

KOMPOSITÖR: Quadarea Productions

INSPELNINGSÅR: 2004?

FORMAT: mp3 160 kbit

STORLEK: 4.15 MB

STATUS: Typ färdig demo

LÄNK: Brake You Down

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det låter proffsigt må jag säga, ganska hookigt också... tror jag. Är inte så dukigt på att bedömma vad som är kommersiellt gångbart (desto bättre jag tycker något är, ju lägre tycks det hamna på listorna 😏 ) men det här är väl gott nog för MTV eller liknande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Välkommen! 😏

Det låter som det är 10 år mellan versen och refrängen 😆 Refrängen låter som en gammal grungedänga från 94.

Inte min kopp the detdär precis. Känns själlöst. Men det blir väl lätt så när man ska skriva hitar åt andra. Välproddat dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så mycket för alla svar... Ja, kan hålla med om Grunge á la -90 o s v.... Denna låt var lixom meningen att den skulle ha en hookig (hittig, kommersiell o s v) melodi och lite rap på verserna. Nu är det ju så att tyvärr blev det jag som fick rappa vilket inte är det bästa vilket ni hör 🙂 men "man tager vad man haver".

Rock on...

Dessutom lurade jag med mig flickvännen på "sticket"... heheh....

Link to comment
Dela på andra sajter

Trevlig låt, helt klart.

Men när du kör Linkin park måste du ha mycket mer "Angst" i refrängen. Det räcker inte bara med en hook, utan du måste trycka in ännu mer kraft bakom känslan i den. Skrika ut alla mörka tankar. Iallafall från det lilla jag förstått av genren 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

*visar runt*

Ja, så här bor vi...

Kom in och slå dig ner! 😕

Känn dig som hemma. Men inga fötter på soffbordet. :rolleyes:

Hoppas att du blir lite mer aktiv nu, än du varit det senaste året.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejs och välkommen hit, öl finns i kylen (de gick ut för 11 mån sedan) och...

Bra låt hörrö!

Men sen du anlände går de åt i en hissnande takt! 😛

Skål och välkommen mkringlan.

...Profsigt var ordet! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...