Dr Arthur Krause Postat 1 mars 2006 Postat 1 mars 2006 (redigerat) Vad är skillnaden mellan att spela in en elgitarrförstärkare med en shure sm57:a eller en shure sm58? Vad är det som skiljer dem åt beträffande ljudegenskaper? Redigerat 1 mars 2006 av Dr Arthur Krause
hefu Postat 1 mars 2006 Postat 1 mars 2006 Ingen av dem låter speciellt kul. SM58 har ett inbyggt puuskydd som inte 57:an har. Har du möjlighet, prova Sennheiser MD421, det låter apbra! Funkar även lysande på pukor.
onid Postat 1 mars 2006 Postat 1 mars 2006 SM57 o SM58 låter i stort sett exakt likadant. Enda skillnaden är väl att 58an är mer anpassad för sång med ett litet puffskydd. Båda låter fantastiskt bra! ...om du är ute efter det klassiska gitarrsoundet.
Dr Arthur Krause Postat 1 mars 2006 Trådstartare Postat 1 mars 2006 SM57 o SM58 låter i stort sett exakt likadant.Enda skillnaden är väl att 58an är mer anpassad för sång med ett litet puffskydd. Båda låter fantastiskt bra! ...om du är ute efter det klassiska gitarrsoundet. Så det är ingen vits med att köpa en sm57 när man redan har en sm58(som ändå är "ledig")?
wusty Postat 1 mars 2006 Postat 1 mars 2006 såvitt jag vet så kan du bara ta av puffskyddet och "vips" få en sm57:a
rainydays Postat 1 mars 2006 Postat 1 mars 2006 SM57 har väl lite mer bas om jag inte missminner mig? Men annars är de i stort sett likadana.
Henrik Andersson Vogel Postat 1 mars 2006 Postat 1 mars 2006 Har du en ledig SM58 behöver du inte köpa en extra SM57. Spara i så fall pengarna till något helt annat, t.ex en MD421 som föreslogs ovan. Hälsningar /Henrik
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.