Jump to content
Annons

köp av ibanez rg270 dx


FXboy

Recommended Posts

för ett tag se så skrev jag en tråd angående av ibanez köp men jag hitta inte d jag ville och många rekomernderade för mig en rg model så nu har jag hitta en ibanes RG270 🙂 aså begagnat för 2300kr med ett äkta floyd rose stall på och och svajarm! så jag undrar om nån har en av däsa modeler e bra och höra av sig om litte råd aså om de en bra gittar för pengarna el ej!

jag kan inte mycket floyd rose stall och svajarm osv jag e ny på el gittarrer har alltid spelar på classis och akustisk gitarrer. jag skulle va mycket tack samm för råd om deta model?

tacksamm för hjälp och råd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Först bör du fråga dig om du behöver ett stall av FR-typ. Det passar inte alla eftersom det kan vara rätt svårt att justera och stränga om med. Själv har jag efter en hel del omsträngningar nu hyfsad koll på proceduren, men strängbyte på min RG 1570 är inget jag längtar efter om man säger så. Det kan förstås bero på min egen okunnighet och otålighet, och det är möjligt att du har mer tålamod och talang.

Här är en sida som hjälpte mig. Kolla igenom den så får du en hum om vad som väntar:

http://www.ibanezrules.com/tech/setup/tuning.htm

Positivt är att när man väl har fått gitarren att stämma så håller det länge.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...