Jump to content
Annons

Lyssna med effekter på

Recommended Posts

legion (oregistrerad)
Postat

Hej !

För att låta sångaren få lite reverb när man spelar in (fast man spelar in "torrt") utan fördröjning kan man göra på följande sätt:

1. I en effekt kanal öppnar man ett reverb. Sätt till 100%

2. På den audio kanal du ska spela in, öppna reverbet i send och ställ in önskat värde.

3. Aktivera monitor knappen. Nu låter det för jävligt, men här kommer tweaken!!!

4. Om du har ett "riktigt" ljudkort så välj en stereo utgång du inte använder som out....

Det lättaste är att under VST connections kalla denna out för t ex FAKE. Om du bara använder out 1-2 så kan du t ex välja 7-8 (om dessa inte är kopplade till något)....

Hoppas du fattar, detta funkar!! Tänk på att välja tillbaka rätt "out" för att sen kunna lyssna.....

Annons
Postat

Hmm... vem är det du svarar? 🤪

Du ska inte lägga till ett nytt ämne varje gång du vill skriva nåt...

legion (oregistrerad)
Postat

Jag svarar ingen. Ordet "du" var tänkt till läsaren.

Det finns två typer av människor i världen: De som går först och uträttar och de som kommer efter och kritiserar......

Postat

Verkar ju vara mer av "nyttigt tips"-typen av inlägg och det är inte så illa...

Postat

Legion gav ett bra tips... Det uppskattas 🙂

Kanske dags att skapa en tråd som heter "tips och råd" -medlemarna tipsar om sina bästa knep (Forumet presenteras ju så i alla fall i headern i alla fall 🤪 )

Postat

Ok... sorry. 🙂

Tyckte att det verkade som du svarade på någon fråga och kanske råkat trycka på "New Topic" isället för "Post Reply"... 🤪

Men då är det väl i sin ordning att tacka för tipset... 🙂 Ska prova detta så fort jag får mitt nya ljudkort (hoppas på onsdag!).

Och det var ingen dum idé Hegobald hade!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.