Jump to content
Annons

Micke Lid (oregistrerad)

Recommended Posts

Micke Lid (oregistrerad)
Postat

hej har funderat på att skaffa nåt program för musik!!! men innan så undrar jag om tex cubase!! vad kan man åstadkomma med ett sånt program?? finns de ljud i programmet?? ja menar om jag spelar in en låt med gitarr!! kan jag då lägga till bas å trummor som programmet känner av å kompar med ??? alltså finns det instrument ljud i cubase som man kan lägga till sin musik???

jag undrar om de är nån som kan svara på de?? och vad man kan göra med programmet om man gör egen musik???

teknisk idiot

Annons
Postat

det du kan göra med cubase är att spela in ljud och midi.

om du vill ha komp till ditt gitarrspel så finns Groove Agent (trummor), Broomstick bass (bas), virtual guitarplayer, virtual bassplayer mm.

som är separata program som du öppnar i cubase och som du köper separat.

finns väl nått som heter steinberg studiocase där du får med en massa program.

Micke Lid (oregistrerad)
Postat

oj, tack för svaren!! de gick snabbt å få svar här ju:)

ska kolla länkarna å se!!

micke

Postat
hej har funderat på att skaffa nåt program för musik!!! men innan så undrar jag om tex cubase!! vad kan man åstadkomma med ett sånt program?? finns de ljud i programmet?? ja menar om jag spelar in en låt med gitarr!! kan jag då lägga till bas å trummor som programmet känner av å kompar med ??? alltså finns det instrument ljud i cubase som man kan lägga till sin musik???

jag undrar om de är nån som kan svara på de?? och vad man kan göra med programmet om man gör egen musik???

teknisk idiot

Det smartaste i Cubase är ändå funktionen som sätter stor bokstav i början på alla meningar i inlägg som postas i Studios forum. Köper man den dyraste versionen tar programmet även bort extra frågetecken och utropstecken.

Postat

teknisk idiot

Det smartaste i Cubase är ändå funktionen som sätter stor bokstav i början på alla meningar i inlägg som postas i Studios forum. Köper man den dyraste versionen tar programmet även bort extra frågetecken och utropstecken.

:rolleyes:

Postat

teknisk idiot

Word

Jag menar är inte det programmet du talar om, Word?

Postat

Andy: kvad snewckaru åm??? lewgna ner re nu o ge killen ett brejk, kej!!! hur skulle re va om ru sjelv va i samma sitz, skoj.. lr???

----

Micke: Cubase funkar finfint för att spela in men det är få och inte särskilt roliga instrument som följer med. Studio Case II kan förvisso vara en lösning men pluggarna är lite väl begränsade. Jag skulle satsa på Cubase SE och ett par bra pluggar om jag var du.

/Majken

Postat
Andy: kvad snewckaru åm??? lewgna ner re nu o ge killen ett brejk, kej!!! hur skulle re va om ru sjelv va i samma sitz, skoj.. lr???

Jag brukar alltid åtminstone försöka att presentera mina frågor så väl som möjligt. Jag tänker ut vad jag vill ha svar på, och formulerar sedan min fråga så väl som möjligt.

Är det löjligt att klaga på att vissa inte skriver stor bokstav i början på en mening? I så fall är det löjligt att hålla takten när man spelar.

SystemF (oregistrerad)
Postat

Jag brukar alltid åtminstone försöka att presentera mina frågor så väl som möjligt. Jag tänker ut vad jag vill ha svar på, och formulerar sedan min fråga så väl som möjligt.

Är det löjligt att klaga på att vissa inte skriver stor bokstav i början på en mening? I så fall är det löjligt att hålla takten när man spelar.

Jag fattar precis vad killen pratar om. Behöver du verkligen en punkt och stor bokstav för att förstå en mening? Snacka om trög då eller? 😄

Postat
Jag fattar precis vad killen pratar om. Behöver du verkligen en punkt och stor bokstav för att förstå en mening? Snacka om trög då eller? 😄

Jag förstod också precis vad frågan handlade om. Och jag kan också lyssna på musik som är i otakt. Men är musik som är i otakt njutbar?

Postat

Jag förstod också precis vad frågan handlade om. Och jag kan också lyssna på musik som är i otakt. Men är musik som är i otakt njutbar?

Killens inlägg är inte något litterärt verk, det behöver inte vara "njutbart". Han vill bara ha svar på sin fråga goddammit.

Postat

Andy: Jag var alltså lite halvironisk, för visst fasen kan det vara jobbigt med allt för dålig grammatik och ihoprafsade inlägg. Å andra sidan kan det vara lite roligt också och ibland t.o.m. ganska praktiskt. När man skriver med tre frågetecken på rad så råder det ju exempelvis inga som helst tvivel om att det faktiskt är en fråga man försöker ställa 😄

/Majken

Postat
Killens inlägg är inte något litterärt verk, det behöver inte vara "njutbart". Han vill bara ha svar på sin fråga goddammit.

😄 Exakt.

Postat
Killens inlägg är inte något litterärt verk, det behöver inte vara "njutbart".

För mig är det helt obegripligt, jag förstår det inte, jag får inte in det i mitt huvud, hur man kan börja meningar utan stor bokstav. Vad är problemet med att inleda en mening med stor bokstav? Snälla, förklara det för mig, för jag förstår det inte.

Postat
Killens inlägg är inte något litterärt verk, det behöver inte vara "njutbart".

För mig är det helt obegripligt, jag förstår det inte, jag får inte in det i mitt huvud, hur man kan börja meningar utan stor bokstav. Vad är problemet med att inleda en mening med stor bokstav? Snälla, förklara det för mig, för jag förstår det inte.

Det tar längre tid att skriva versaler, eftersom man måste trycka ner SHIFT också... 🙂

Dock är det så, att även folk som inte är så gamla - och som är mest vana vid chat-jargong, också är välkomna hit - precis som de som har bättre ordning på språket. 😆

Visst är det både lättare och trevligare att läsa välformulerade inlägg, som är grammatiskt korrekta i högre grad, men det är som sagt inget absolut krav att man måste skriva perfekt.

De som kommer hit, efter att mest ha umgåtts i chat-kanaler, kommer ju trots allt att lära sig massor genom att läsa andras inlägg - så till slut blir det bättre och bättre språk även från deras sida. Man bör undvika att mobba ut de som inte kan lika bra som man själv, eftersom det aldrig är populärt - och dessutom går man i värsta fall miste om det som en ny forummedlem kan bidra med i vårt mysiga "lilla" krypin på Nätet. 😉

Postat
Man bör undvika att mobba ut de som inte kan lika bra som man själv, eftersom det aldrig är populärt - och dessutom går man i värsta fall miste om det som en ny forummedlem kan bidra med i vårt mysiga "lilla" krypin på Nätet. 🙂

Vad som får en människa att efter 12 års skolgång inleda en mening med liten bokstav är helt obegripligt. En sådan människa kan inte ha läst en bok, inte sett på tv, inte läst en tidning, inte läst en instruktionsbok, inte kollat på vanliga hemsidor ...

Överallt där skriven text återfinns inleds mening med stor bokstav. Hur kan man överhuvudtaget undgå att präglas av en så överväldigande informationsmassa?

Postat (redigerat)
Man bör undvika att mobba ut de som inte kan lika bra som man själv

Men är det verkligen så? Jag vill gärna tro att det tvärtom. När man anpassar språket, orden och uttrycken efter olika tillfällen borde tyda på att man behärskar språket riktigt bra.

Eller så är jag bara partisk och tror det eftersom jag själv skriver på helt bedrövlig lunarstorm-svenska när jag pratar med kompisar på msn och liknande. 😉

AndyPandy: När jag skriver för hand så skriver jag enbart med versaler 🙂

/Majken

Redigerat av Majken
Postat
AndyPandy: När jag skriver för hand så skriver jag enbart med versaler 🙂

Du har inte funderat på att konvertera till kapitäler, som jag? 😉

Postat
AndyPandy: När jag skriver för hand så skriver jag enbart med versaler 😆

Du har inte funderat på att konvertera till kapitäler, som jag? 😳

Kapitäler is the shit! 😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.