Jump to content
Annons

AlingsÄsare


Kornsan

Recommended Posts

Hello!

Är friska 33 och kommer som sagt frĂ„n den lilla trĂ€staden.

Har gillat musik sedan födseln och hade tydligen ett rejÀlt skrik frÄn första början. (Synd att det inte höll i sig bara)

Har spelat piano sedan jag lÀrde mig att gÄ men lÀrde mig inga lÄtar förrÀn min farmor (vÀlsigne henne) pÄ allvar satte sig och tragglade med mig vid Äldern tre.

Var efter det fast i musiken och började göra egna lÄtar vid 7 och har faktiskt en del av dem sÀkert gömda och sparade.

Spelade i flera Är ihop med en kompis och samlade ihop vÀldigt mycket synthar och dyl, men nÀr han bytte musik hade jag inte rÄd att köpa ut grejerna och hÀlften av allting sÄldes. Tappade liksom sugen för det ett tag men bestÀmde mig senare för att lÀra mig spela gitarr. SÄlde resten och köpte tre gitarrer och stÀrkare. Sedan har det tillkommit porta, dator, trumset och elbas. NÀsta projekt blir fiol, vilket jag tycker Àr helfrÀckt!

Har dock för dĂ„ligt tĂ„lamod och blir dĂ€rför inte mer Ă€n halvbra pĂ„ nĂ„gonting, med det gĂ„r ju göra musik Ă€ndĂ„. 😉

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

Sonnert Ă€r ju AlingsĂ„sare ocksĂ„. Ni blir fler och fler. 😛

*visar runt*

Ja, sÄ hÀr bor vi...

Kom in och slĂ„ dig ner! 😆

KĂ€nn dig som hemma. Men inga fötter pĂ„ soffbordet. 😳

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Sonnert Ă€r ju AlingsĂ„sare ocksĂ„. Ni blir fler och fler. 😆

Jopp

VĂ€lkommen.

Inte Linus altsÄ, utan Kornsan.

Fast Linus Ă€r ju inte ovĂ€lkommen för den delen 😳

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Fick precis leverans pĂ„ tvĂ„ flak hĂ€r med sĂ„ nu blir det en riktigt rolig fredag. 🙂 Jag har sĂ„n tur att jag slipper pendla, sĂ„ jag kan ta en öl pĂ„ söndagskvĂ€llen ocksĂ„..!

Vad blir det för musik... hmm

VÀldigt blandat. NÀr jag sÀtter pÄ en skiva sÄ Àr det nÀstan uteslutande hÄrdrock, men annars sÄ lyssnar jag pÄ nÀstan allt.

NÀr jag gör egen musik sÄ blir det lite vad som helst. Pop, hÄrdrock, jazzballader, tecno etc och för tillfÀllet mycket barnvisor. Har tvÄ tjejer 6 & 4 och man Àr vÀldigt priviligerad som har den hÀr möjligheten med musiken. MÄnga imroviserade lÄtar som dyker upp vid olika tillfÀllen för att underlÀtta ngt som Àr trÄkigt, eller sÄ kommer de "pappa, kan du göra en lÄt om en mask" och vad gör man??

Och sÄ blir det ju en hel del Andreas-lÄtar som min fru brukar kalla dem.

Vet inte vilken musikgenre jag skall placera dem. Oftast glada sjungvĂ€nliga eller deppinga lugna lĂ„tar. Genre?? Andreas-lĂ„t 🙂

Har en fÀrdig inom kort som jag tÀnkte plÄga er med.

SKÅL!!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...