Jump to content
Annons

Ackord till Black Sabbaths Sweat Leaf


AndyPandy

Recommended Posts

Är det någon vänlig själ som kan ge mig en länk där jag kan hitta ackorden till Black Sabbaths Sweat Leaf?

Jag har letat som en tok, men hittar bara en massa tabbar, och sådana kan jag inte läsa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag fick 46 sidor med träffar på den sökning... om du tar dig tid att kolla igenom några så hittar du ackorden... det gjorde ju jag 🙂

😕 varför länkar han inte ackorden då direkt?? 😄

Hhahaqhahaaa...

Därför att folk ska lära sig google'a 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Tabs är egentligen väldigt bra...

Man ser gitarrhalsen uppifrån... med huvudet på vänstra siden... och alla strängarna... och så visar det med siffror på vilka band man ska spela...

Så står det tex.

e

B 0 3 1 4 2

G

D

A

E

Ska du helt sonika spela lös b-sträng, sen på 3'e bandet, sen första, sen 4'e och sen andra bandet...

Rytmen får du försöka plocka ut själv... lyssna till låten... 🙂

Man kan även se ackord som tabs:

e 3

B 3

G 0

D 0

A 2

E 3

Det ska då föreställa ett G-dur 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack!

Kan någon på ett enkelt sätt förklara vad tabbar är och varför man inte kan skriva ut ackorden på vanligt sätt?

Fasen, du lyckas bra... i nästa inlägg får vi väl spela in den oxå, sen är ju jobbet klart... 🙂

Edit: Det var inte elakt menat...

Redigerat av Lilleman
Link to comment
Dela på andra sajter

ChrisSnyder (oregistrerad)

Hejsan!

Jag undrar ifall nån vet vart min ena fot är ? Det är den vänstra jag inte hittar ...

EDIT: ah, när jag vände huvudet neråt så såg jag att den var där den alltid varit...

MY GOD JOBBA LITE PÅ EGEN HAND FÖR FAN INNAN DU STARTAR EN NY TRÅD.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lasse Mongo (oregistrerad)
Hejsan!

Jag undrar ifall nån vet vart min ena fot är ? Det är den vänstra jag inte hittar ...

EDIT: ah, när jag vände huvudet neråt så såg jag att den var där den alltid varit...

MY GOD JOBBA LITE PÅ EGEN HAND FÖR FAN INNAN DU STARTAR EN NY TRÅD.

Ah nu förstår jag en annans smärta över dina inlägg!

Att den ena inte förstår eller hittar ger dig inte rätten att hacka! hjälp till eller var tyst!

Grogg är alltid rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

MY GOD JOBBA LITE PÅ EGEN HAND FÖR FAN INNAN DU STARTAR EN NY TRÅD.

Helt ärligt, är du helt dum i huvudet?

Självklart kan jag leta upp vad en tabb står för, men ännu enklare är om någon förklarar det snabbt för mig. Jag spelar själv inte gitarr, så egentligen bryr jag mig inte, jag vill bara ha ett hum om vad en tab är. Det kallas allmänbildning och anses mycket fint.

--7-5-7-5-2-3--3-3--------3\1-4---4---4---4---4---4--3---3---3---3------------------

--5-3-5-3-0-0--0-0--------3\1-1---1---1---1---1---1--0---0---0---0------------------

--7-5-7-5-2-0--0-0-----0h4----2---2---2---2---2---2--0---0---0---0---------7---7----

--5-3-5-3-0-0--0-0--0h2-------2---2---2---2---2---2--0---0---0---0----5-3/7-3/7--7--

--x-x-x-x-x-2--2-2-----------------------------------2---2---2---2-5h7--------------

--x-x-x-x-x-3--3-3-----------------------------------3---3---3---3------------------

Hur i helvet ska jag veta vad 0h4 står för? Och 5h7?

Och istället för att skriva ett superstörigt inlägg kunde du ha förklarat i en mening vad en tabb står för.

Redigerat av AndyPandy
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...