Mutz Postat 13 februari 2006 Postat 13 februari 2006 (redigerat) Jo fasen har funderat pĂ„ att göra en riktig punkrökare hemma. SĂ„ varför inte göra en Studio punk festival? SĂ„ jag kommer igĂ„ng... đ Eller vad tycker ni? OBS OBS OBS!!!!!Vi har startat en punkfestival HĂR Redigerat 15 februari 2006 av Mutz
O-Jay Postat 13 februari 2006 Postat 13 februari 2006 Jaaaa Ă€ntligen đ Jo jag Ă€r med... allvarligt đ
Mutz Postat 13 februari 2006 TrĂ„dstartare Postat 13 februari 2006 (redigerat) O yehh!!! Men hur brukar det funka kan jag som arrangör vara med sjĂ€lv eller?? SĂ„ kör vi röstningen med gallup sĂ„ ni inte tror jag fuskat nĂ€r jag vinner!!! đ (ironi) Redigerat 13 februari 2006 av Mutz
O-Jay Postat 13 februari 2006 Postat 13 februari 2006 Egentligen skall ju Signert arrangera nĂ€sta festival... frĂ„ga honom. Akustisk punkfestival kanske đ
O-Jay Postat 13 februari 2006 Postat 13 februari 2006 JAAA! đ Yikes! DĂ„ Ă€r du redan favorittippad đ
sixties Postat 13 februari 2006 Postat 13 februari 2006 Signert verkar köra den akustiska festivalen och jag tror inte en punkfestival lockar samma presoner sÄ det borde inte konkurera. hade tÀnkt göra en akustisk punk lÄt och dista en ak. gitarr och köra burkar som trummor men det verkar som man inte kommer att fÄ anvÀnda effekter sÄ dÄ svalnade mitt intresse för den festivalen. visst kan Àven arrangören vara med, ju fler bidrag desto bÀttre.
slaptap Postat 13 februari 2006 Postat 13 februari 2006 *smörjer in basstrÀngarna med bakaxelolja sÄ jag hinner med 600bpm*
Mutz Postat 13 februari 2006 TrÄdstartare Postat 13 februari 2006 Fan vad skoj att det verkar finnas intresse!!!! NÀmen jag tar tag i detta pÄ direkten lÀgger upp ett slutdatum och gör nÄgra regler?
Mutz Postat 13 februari 2006 TrĂ„dstartare Postat 13 februari 2006 Reglerna kan se ut sĂ„hĂ€r kanske! * Minst 220bpm * MĂ„ste minst svept 8 punköl (folköl) innan inspelning * StĂ€mma fĂ„r man bara göra om man frĂ„gat tĂ€vlingsledningen om lov * 2-Takt ett mĂ„ste! * Ăr det odistad nĂ„gonstans leder det till diskning Nej men seriöst! Har vi nĂ„gra regler? KĂ€nns som man fĂ„r göra precis som man vill bara det Ă€r punk och vad punk Ă€r fĂ„r man bedömma sjĂ€lv, eller vad tycker ni? Bara man inte kommer men en feting inspelning frĂ„n en feting studio som man har gjort med sitt band!
TUFFTUFFTUFF Postat 13 februari 2006 Postat 13 februari 2006 Punkfestival...OHHHH...fattar inte hur eller vad som ska ske(real life eller cyber?), men count me definitivt in:o)
sixties Postat 13 februari 2006 Postat 13 februari 2006 MĂ„ste minst svept 8 punköl (folköl) innan inspelning jag har lirat i dissober sĂ„ jag dricker inte folköl (Straightöl) đ eller som nationalteatern sjöng om folköl: en dröm om en bĂ€ttre vĂ€rld (=fylla) som du sedan pissar ut. Nej men seriöst! Har vi nĂ„gra regler? KĂ€nns som man fĂ„r göra precis som man vill bara det Ă€r punk och vad punk Ă€r fĂ„r man bedömma sjĂ€lv, eller vad tycker ni? hĂ„ller med, No Rules! det Ă€r punk! bara man gjort det sjĂ€lv och inte i en "riktig" studio.
Signert Postat 13 februari 2006 Postat 13 februari 2006 Jag tycker det Ă€r en utmĂ€rkt idĂ©, men om vi börjar köra flera festivaler samtidigt sĂ„ blir det nog Ă€nnu svĂ„rare att fĂ„ upp intresset. Tror jag. đ Ăr inte det bĂ€sta att rekommendera vinnaren i nĂ€sta festival att ordna en festival med detta tema? Om vi nu kör igĂ„ng med en unplugged-festival?
O-Jay Postat 13 februari 2006 Postat 13 februari 2006 Bara det inte blir för kort tid... jag hĂ„ller pĂ„ och flyttar och har dĂ„ligt med tid ett tag framöver, sĂ„ kör gĂ€rna fĂ€rdigt er akke-i-vardagsrumsfestival först đ
Mutz Postat 13 februari 2006 TrĂ„dstartare Postat 13 februari 2006 Jag tycker det Ă€r en utmĂ€rkt idĂ©, men om vi börjar köra flera festivaler samtidigt sĂ„ blir det nog Ă€nnu svĂ„rare att fĂ„ upp intresset. Tror jag. đ Ăr inte det bĂ€sta att rekommendera vinnaren i nĂ€sta festival att ordna en festival med detta tema? Om vi nu kör igĂ„ng med en unplugged-festival? Hmm ja kanske.... Men detta ligger ju dock rĂ€tt lĂ„ngt ifrĂ„n varandra... Men vad tycker ni gubbs?
Mutz Postat 13 februari 2006 TrĂ„dstartare Postat 13 februari 2006 MĂ„ste minst svept 8 punköl (folköl) innan inspelning jag har lirat i dissober sĂ„ jag dricker inte folköl (Straightöl) đ eller som nationalteatern sjöng om folköl: en dröm om en bĂ€ttre vĂ€rld (=fylla) som du sedan pissar ut. Nej men seriöst! Har vi nĂ„gra regler? KĂ€nns som man fĂ„r göra precis som man vill bara det Ă€r punk och vad punk Ă€r fĂ„r man bedömma sjĂ€lv, eller vad tycker ni? hĂ„ller med, No Rules! det Ă€r punk! bara man gjort det sjĂ€lv och inte i en "riktig" studio. Nej precis! Bara det inte Ă€r inspelat i en riktig studio fĂ„r man göra precis hur man vill!
Signert Postat 13 februari 2006 Postat 13 februari 2006 Jag tycker det Ă€r en utmĂ€rkt idĂ©, men om vi börjar köra flera festivaler samtidigt sĂ„ blir det nog Ă€nnu svĂ„rare att fĂ„ upp intresset. Tror jag. đ Ăr inte det bĂ€sta att rekommendera vinnaren i nĂ€sta festival att ordna en festival med detta tema? Om vi nu kör igĂ„ng med en unplugged-festival? Hmm ja kanske.... Men detta ligger ju dock rĂ€tt lĂ„ngt ifrĂ„n varandra... Men vad tycker ni gubbs? Visst, men det Ă€r samma publik man slĂ„ss om. đ AlltsĂ„, de som skall rösta.
sixties Postat 13 februari 2006 Postat 13 februari 2006 om man lĂ€gger slut datum ca 2 veckor efter trubadurfestivalen sĂ„ borde vĂ€l alla hinna. har vĂ€ntat en mĂ„nad pĂ„ reglerna i den festivalen sĂ„ vi fĂ„r vĂ€l se nĂ€r de kommer i gĂ„ng med den, det verkar röra pĂ„ sig nu iallafall. đ±
Signert Postat 13 februari 2006 Postat 13 februari 2006 om man lĂ€gger slut datum ca 2 veckor efter trubadurfestivalen sĂ„ borde vĂ€l alla hinna. har vĂ€ntat en mĂ„nad pĂ„ reglerna i den festivalen sĂ„ vi fĂ„r vĂ€l se nĂ€r de kommer i gĂ„ng med den, det verkar röra pĂ„ sig nu iallafall. đ Ha ha! Det handlar om att bygga förvĂ€ntningar. đ± Har diskuterat lite med Umemagnus. Nu kör vi!
Mutz Postat 13 februari 2006 TrÄdstartare Postat 13 februari 2006 Mmm men dÄ kanske det Àr lika bra att vÀnta tills ak festivalen Àr klar dÄ.
surikatmamma Postat 13 februari 2006 Postat 13 februari 2006 Kan man bidra med grindcore? Det Àr ju lite punk.
Mutz Postat 13 februari 2006 TrÄdstartare Postat 13 februari 2006 (redigerat) Kan man bidra med grindcore? Det Àr ju lite punk. Ja va fan tycker du det kÀnns punkigt sÄ Àr det det! Redigerat 13 februari 2006 av Mutz
biggie Postat 14 februari 2006 Postat 14 februari 2006 Ojojoj!! Det hÀr vill jag va me pÄ! Det behövs nÄn motivation för att jag ska fÄ ut tummen o bygga klart mitt sÄngbÄs. Kan bara inte bestÀmma mig för om jag ska bidra med ett grind el. 81'kÀng projekt. FÄr man lÀmna in flerabidrag om de inte Àr i samma genre?
sixties Postat 14 februari 2006 Postat 14 februari 2006 Kan bara inte bestĂ€mma mig för om jag ska bidra med ett grind el. 81'kĂ€ng projekt. FĂ„r man lĂ€mna in flerabidrag om de inte Ă€r i samma genre? tycker man kan fĂ„ lĂ€mna flera bidrag om det Ă€r olika genrer. annars tycker jag du ska ta 81ÂŽkĂ€ngprojektet. đ Diskonto LĂ„t Citat: 81 fan va rĂ€tt đ±
biggie Postat 14 februari 2006 Postat 14 februari 2006 Du sixties, har du skrikmöjligheter? Ăr du sugen pĂ„ ett samarbete till festivalen med 81'kĂ€ng proj? Tervet kĂ€det o skitslickers... mmmmmm
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.