Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Vad har ni för vocodertips för OSX?

Logic Express använder jag, så en AudioUnit vore trevligt, men VST funkar också (via FXpansion vst-> AU...)

En sökning på kvraudio.com ger exakt två svar, Vokator & pluggo.

Utom dessa känner jag till mda:s variant, men det måste ju finnas fler?

Annons
Postat

Vill minnas att jag på OS9-tiden hade en demo av Orange Vocoder.

Känns detta igen, i dagens datum...?

Ja, jag borde googla mer och fråga mindre... men ibland är forumet så mkt trevligare.

Postat

Det stämmer bra! Orange Vocoder är kompatibel med OS X

Testat mda:s pluggar? Inte det bästa plugg-världen skådat, men kanske användbara? 🙂

Postat

EVOC finns tyvärr inte i Logic Express, de har sparat den till Pro-versionen.

Mda:s vocoder har jag kört, men inte nöjd men Carriage Synth-funktionen, letar efter något lite roligare nu...

Det stämmer bra! Orange Vocoder är kompatibel med OS X

Trevligt, här ska testas!

Postat

Vokator suger och FXPansions vocoder suger ännu mer fett. Detsamma gäller i princip alla vocodrar på marknaden.

Vokator fick svinbra kritik, men jag vidhåller fortfarande att den inte är något vidare. Visst, den innehåller riktigt feta moduleringsmöjligheter, men det är hopplöst att få något vettigt ur den.

De enda Vocodrar som jag har testat och som har låtit bra är DC Vocoder från Akai och Morphoder från Waves, båda VST-kompatibla. DC Vocoder låter bra, men har tyvärr ett rätt korkat hårdvaru-GUI.

Orange Vocoder har jag tyvärr inte provat.

Postat

Om du gillar open source så kan jag slå ett slag för zerious vocoder, finns en os x-port längst ner på den här sidan: http://andydrabble.users.btopenworld.com/

Inte speciellt användarvänlig, och jobbig eftersom den inte är en plugin utan standalone, men som sagt, gratis och open source, massa bra. Tycker den ger hyfsat bra resultat, har iofs inte så mkt erfarenhet av andra...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.