Jump to content
Annons

Mikrofonförvaring?


billy

Recommended Posts

Hej,

Har just fått hem min kondensatormick och i manualen står det att micken då den ej används ska ligga i förpackningen med en påse fuktabsorberande kristaller (som jag för övrigt kastade innan jag läste det). Nu kommer frågan, är detta en överseriös instruktion från företaget eller är micken så känslig att den inte ska sitta på om den inte används just denna dag?

Vill ju bevara micken så bra som möjligt, så om det är tvunget att behandla den som ett nyfött barn vill jag även veta var jag kan köpa fuktabsorberande kristaller??

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

NU blev det ju svårt att veta hur jag ska göra.... 😄🙂

Men kanske bäst att ta det säkra före det osäkra och lägga tillbaka den i sitt case...

DÅ SÅ, var hittar jag fuktabsorberande kristaller?? 🙂

Redigerat av billy
Link to comment
Dela på andra sajter

Sådana där fuktabsorberande påsar kostar nästan ingenting, så det är bara att handla ett gäng: http://www.elfa.se/elfa-bin/setpage.pl?htt...dok=2008125.htm

Link to comment
Dela på andra sajter

det är så mycket man ska ochinte ska... 😛 räcker förmodligen att trä nåt puffskydd eller dylikt över dom,gör jag-skulle aldrig orka lägga in alla mikrofoner i respektive ask efter/före varje inspelning--klart är ju att om du röker osv+matos o skit DÅ är det inte en bra miljö för dom-annars kan du va lugn...

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej - står de i normal rumstemperatur och inte utsätts för skit som rök o dyl, så behövs inget speciellt alls när det gäller förvaringen. Ett skumskydd räcker gott för att skydda dem mot damm.

Ska man däremot transportera sina micar mycket - kanske ut och turnera eller flytta dem ofta mellan hemmet och replokalen eller något, så är det viktigt att fuktskydda dem.

Bandmicar SKA man dock se till att förvara så att de står upp. Ligger de ner så kan bandet tänjas ut så att ljudet förändras...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...