EkenMusiX Postat 10 februari 2006 Postat 10 februari 2006 (redigerat) Shit assĂ„.. rikitgt imponerad av ENDAST gitarrljudet pĂ„ den hĂ€r lĂ„ten.. helt klockrent.. kan nĂ„n beskriva lite hur de gjort för att fĂ„ sĂ„nt? đł ( förstĂ„r att det handlar mycket om basen i botten.. men det svĂ„ra för mig verkar vara att fĂ„ det bra mellan dist och bas..) Dubbat mĂ„nga gĂ„nger?, hur mĂ„nga tror ni? har de lagt nĂ„n gura i mitten?. eller bara Ă„t sidorna? hur har de gjort.. hur mycket dist har den etc. treble.. m.m? hĂ€r Ă€r lĂ„ten jag menar :HĂ€r Ă€r lĂ„ten Redigerat 11 februari 2006 av mars_volta
Baktakt Postat 10 februari 2006 Postat 10 februari 2006 Ha! Jag tror nog att du diggar hela lÄten...Ätminstone gör jag det!!! faktiskt bÀttre Àn orginalet.... angÄende guran vetefan...-sÀkert nÄn sÄn dÀr Line 6 pod+typ 12st vst:er... -det Àr inte en gura genom en stÀrkare iallafall..... Baktakt
EkenMusiX Postat 10 februari 2006 TrĂ„dstartare Postat 10 februari 2006 Ha!Jag tror nog att du diggar hela lĂ„ten...Ă„tminstone gör jag det!!! faktiskt bĂ€ttre Ă€n orginalet.... angĂ„ende guran vetefan...-sĂ€kert nĂ„n sĂ„n dĂ€r Line 6 pod+typ 12st vst:er... -det Ă€r inte en gura genom en stĂ€rkare iallafall..... Baktakt okej.. joo den Ă€r vĂ€l bra,, men rösterna gillar jag inte đ mm okej //Eken
ztevie Postat 10 februari 2006 Postat 10 februari 2006 Den hĂ€r snubben tycker jag har grymt ljud... Har för mig att han har en POD xt, har iaf sett han pĂ„ POD-avdelningen pĂ„ LIne6-forumet... LĂNK
EkenMusiX Postat 10 februari 2006 TrĂ„dstartare Postat 10 februari 2006 Den hĂ€r snubben tycker jag har grymt ljud...Har för mig att han har en POD xt, har iaf sett han pĂ„ POD-avdelningen pĂ„ LIne6-forumet... LĂNK thanx Ztevie đ mm
allansson Postat 10 februari 2006 Postat 10 februari 2006 Den hĂ€r snubben tycker jag har grymt ljud...Har för mig att han har en POD xt, har iaf sett han pĂ„ POD-avdelningen pĂ„ LIne6-forumet... LĂNK VĂ€ldigt schysst gura... men Ă€r inte hans trummor i det minsta laget? Inte alls sĂ„ feta som man vill ha dem, Ă€ven om trummisen uppenbarligen kan sina grejer...
ztevie Postat 10 februari 2006 Postat 10 februari 2006 Den hĂ€r snubben tycker jag har grymt ljud...Har för mig att han har en POD xt, har iaf sett han pĂ„ POD-avdelningen pĂ„ LIne6-forumet... LĂNK VĂ€ldigt schysst gura... men Ă€r inte hans trummor i det minsta laget? Inte alls sĂ„ feta som man vill ha dem, Ă€ven om trummisen uppenbarligen kan sina grejer... Kanske? Jag tyckte det lĂ€t bra iaf.... Snubben som lirar gura Ă€r visst bara 17 bast... đ Vad fan gjorde jag nĂ€r jag var 17? Drack folköl istĂ€llet för att spela gitarr...
EkenMusiX Postat 10 februari 2006 TrĂ„dstartare Postat 10 februari 2006 Den hĂ€r snubben tycker jag har grymt ljud...Har för mig att han har en POD xt, har iaf sett han pĂ„ POD-avdelningen pĂ„ LIne6-forumet... LĂNK VĂ€ldigt schysst gura... men Ă€r inte hans trummor i det minsta laget? Inte alls sĂ„ feta som man vill ha dem, Ă€ven om trummisen uppenbarligen kan sina grejer... Kanske? Jag tyckte det lĂ€t bra iaf.... Snubben som lirar gura Ă€r visst bara 17 bast... đ Vad fan gjorde jag nĂ€r jag var 17? Drack folköl istĂ€llet för att spela gitarr... haha đ fĂ„ inte dĂ„ligt samvete nu! đ //Eken
hackeman Postat 11 februari 2006 Postat 11 februari 2006 Huuuuh. Tycker de har megadeathförstört SNAP's original. đ
Baktakt Postat 11 februari 2006 Postat 11 februari 2006 Huuuuh. Tycker de har megadeathförstört SNAP's original. đ SĂ„ du Ă€r ett SnapsÂŽs fan dĂ„ eller? đ Fast det Ă€r klart...-dom har ju gjort nĂ„gra feta milstolpar genom Ă„ren.... đ
hackeman Postat 11 februari 2006 Postat 11 februari 2006 Huuuuh. Tycker de har megadeathförstört SNAP's original. đ SĂ„ du Ă€r ett SnapsÂŽs fan dĂ„ eller? đ Fast det Ă€r klart...-dom har ju gjort nĂ„gra feta milstolpar genom Ă„ren.... đ Jaförfan. SNAP Ă€r en milstolpe för en sjĂ€lv oxĂ„. Dom gjorde det coolt att svĂ€nga slashasigt fast svartrytmiskt pĂ„ golvet i en alldeles för stor kostym. đ
Baktakt Postat 11 februari 2006 Postat 11 februari 2006 Huuuuh. Tycker de har megadeathförstört SNAP's original. đ SĂ„ du Ă€r ett SnapsÂŽs fan dĂ„ eller? đ Fast det Ă€r klart...-dom har ju gjort nĂ„gra feta milstolpar genom Ă„ren.... đ Jaförfan. SNAP Ă€r en milstolpe för en sjĂ€lv oxĂ„. Dom gjorde det coolt att svĂ€nga slashasigt fast svartrytmiskt pĂ„ golvet i en alldeles för stor kostym. đ Ok...been there! fast jag har "pump up the jam" med technotronics...som mitt "svartrytmiska" minne... Det Ă€r vĂ€l bara en tidsfrĂ„ga innan glinen ger sig pĂ„ den oxĂ„....
Steinb Postat 11 februari 2006 Postat 11 februari 2006 (redigerat) Shit assĂ„.. rikitgt imponerad av ENDAST gitarrljudet pĂ„ den hĂ€r lĂ„ten.. helt klockrent.. kan nĂ„n beskriva lite hur de gjort för att fĂ„ sĂ„nt?đ ( förstĂ„r att det handlar mycket om basen i botten.. men det svĂ„ra för mig verkar vara att fĂ„ det bra mellan dist och bas..) Dubbat mĂ„nga gĂ„nger?, hur mĂ„nga tror ni? har de lagt nĂ„n gura i mitten?. eller bara Ă„t sidorna? hur har de gjort.. hur mycket dist har den etc. treble.. m.m? Gitarren lĂ„ter POD tycker jag. Men personligen tycker jag det Ă€r basgitarren och inte gitarrerna som ger tyngd till soundet. Plocka bort basen och det skulle lĂ„ta hur mesigt som helst. Edit: Coolt lĂ„t! đ Redigerat 11 februari 2006 av Steinberg
Torwald Postat 11 februari 2006 Postat 11 februari 2006 Det Àr nÀr jag lÀser sÄdana hÀr trÄdar som jag inser hur meningslös den hÀr frÄgan Àr: "Hur fÄr jag bra gitarrljud?" Personligen tyckte jag det var ohyggligt dÄligt gitarrljud bÄda i lÄten trÄden ursprungligen handlade om och den som ztevie postade. Smaken Àr ju som baken: hÄrig och skitig.
DrHans Postat 11 februari 2006 Postat 11 februari 2006 Jag vill veta hur jag fÄr virveln att lÄta som den lÄter medans hon sjunger ive got the power,
EkenMusiX Postat 11 februari 2006 TrĂ„dstartare Postat 11 februari 2006 (redigerat) Shit assĂ„.. rikitgt imponerad av ENDAST gitarrljudet pĂ„ den hĂ€r lĂ„ten.. helt klockrent.. kan nĂ„n beskriva lite hur de gjort för att fĂ„ sĂ„nt?đ ( förstĂ„r att det handlar mycket om basen i botten.. men det svĂ„ra för mig verkar vara att fĂ„ det bra mellan dist och bas..) Dubbat mĂ„nga gĂ„nger?, hur mĂ„nga tror ni? har de lagt nĂ„n gura i mitten?. eller bara Ă„t sidorna? hur har de gjort.. hur mycket dist har den etc. treble.. m.m? Gitarren lĂ„ter POD tycker jag. Men personligen tycker jag det Ă€r basgitarren och inte gitarrerna som ger tyngd till soundet. Plocka bort basen och det skulle lĂ„ta hur mesigt som helst. Edit: Coolt lĂ„t! đ jo.. jag inser det,, men för mig finns det risk att det blir " mellanrum" mellan bas och gitarr,, det Ă€r inte kul.. sĂ„ det var dĂ€rför jag undrade t.ex hur mycket bas, treble, gain de har för att fĂ„ det i samma "ljud đ " đ //Eken Redigerat 11 februari 2006 av mars_volta
ztevie Postat 11 februari 2006 Postat 11 februari 2006 Personligen tyckte jag det var ohyggligt dĂ„ligt gitarrljud bĂ„da i lĂ„ten trĂ„den ursprungligen handlade om och den som ztevie postade. Ohyggligt dĂ„ligt? Ă h fan, och jag som tycker att min post hade precis det ljud jag sjĂ€lv efterstrĂ€var... NĂ„ja, det Ă€r vĂ€l tur att vi alla Ă€r olika, hur hade det annars sett ut? đ Har du nĂ„t exempel pĂ„ gitarrljud du gillar?
EkenMusiX Postat 11 februari 2006 TrĂ„dstartare Postat 11 februari 2006 Personligen tyckte jag det var ohyggligt dĂ„ligt gitarrljud bĂ„da i lĂ„ten trĂ„den ursprungligen handlade om och den som ztevie postade. Ohyggligt dĂ„ligt? Ă h fan, och jag som tycker att min post hade precis det ljud jag sjĂ€lv efterstrĂ€var... NĂ„ja, det Ă€r vĂ€l tur att vi alla Ă€r olika, hur hade det annars sett ut? đ Har du nĂ„t exempel pĂ„ gitarrljud du gillar? hĂ„ller med lite faktiskt.. //Eken
Steinb Postat 11 februari 2006 Postat 11 februari 2006 Jag hÄller faktiskt med Torwald pÄ den punkten, Àven om dom gitarrljud lÀt rÀtt bra i den övriga produktionen. Jag föredrar lite mer "organiska" gitarrljud som inte lÄter sÄ mycket effektpedal. Megadeth's gitarrljud pÄ senaste skivan tycker jag lÄter riktigt riktigt bra.
DrHans Postat 11 februari 2006 Postat 11 februari 2006 Megadeth's gitarrljud pÄ senaste skivan tycker jag lÄter riktigt riktigt bra. à h, har dom slÀppt nÄtt nytt nyligen som jag missat? Det mÄste kollas upp
Joel B Postat 11 februari 2006 Postat 11 februari 2006 Jag vill veta hur jag fĂ„r virveln att lĂ„ta som den lĂ„ter medans hon sjunger ive got the power, hehe đ± om du Ă€r allvarlig sĂ„ tycker jag den lĂ„ter torr och komprimerad. Sen Ă€r det ett bra grundljud skulle jag tro.
Sjodahl Postat 11 februari 2006 Postat 11 februari 2006 Ojoj, vilket grymt ljud! Detta skulle jag inte tacka nej till att fĂ„ đ± Hehe Peace
tordA Postat 11 februari 2006 Postat 11 februari 2006 (redigerat) đ sidan kan inte visas đ Redigerat 12 februari 2006 av TordA
Steinb Postat 11 februari 2006 Postat 11 februari 2006 sidan kan inte visas Högerklicka pÄ lÀnken och vÀlj "spara som", och öppna den sedan lokalt pÄ din egen dator.
tordA Postat 11 februari 2006 Postat 11 februari 2006 högerklick funkar, Tack Stenis. hĂ€rligt helfet gura, dyra mikar pĂ„ guran Ă€r det đ mesta ljudet kommer frĂ„n gura-effekt-amp med en octaver och eq lite till min gissning đ
Piccazzo Postat 11 februari 2006 Postat 11 februari 2006 (redigerat) hit assĂ„.. rikitgt imponerad av ENDAST gitarrljudet pĂ„ den hĂ€r lĂ„ten.. helt klockrent.. kan nĂ„n beskriva lite hur de gjort för att fĂ„ sĂ„nt?đ ( förstĂ„r att det handlar mycket om basen i botten.. men det svĂ„ra för mig verkar vara att fĂ„ det bra mellan dist och bas..) Dubbat mĂ„nga gĂ„nger?, hur mĂ„nga tror ni? har de lagt nĂ„n gura i mitten?. eller bara Ă„t sidorna? hur har de gjort.. hur mycket dist har den etc. treble.. m.m? Bra gitarister , Bra gitarrer , Bra basist , Bra bas , Och en bra ljudtekniker som sedan mixat allt. Det Ă€r allt som behövs , svĂ„rare Ă€n sĂ„ Ă€r det inte. Vidare hĂ„ller jag nog med om att det Ă€r Basen som gör att det lĂ„ter sĂ„ tungt snarare Ă€n gitarren. Vidare tycker jag att gitarrljudet var sĂ„dĂ€r. Bra men inte WOW bra , Har hört det dĂ€r soundet sĂ„ mĂ„nga gĂ„nger nu att det slutat imponera. Troligtvis Ă€r det uppmickade Mesa-stĂ€rkare eller POD, Brukar vara favorit stĂ€rkarna nĂ€r det gĂ€ller detta sound. Kan sĂ€kerligen vara nĂ„tt annat men min gissning Ă€r Mesa. Redigerat 11 februari 2006 av Piccazzo
Perret Postat 11 februari 2006 Postat 11 februari 2006 Shit assĂ„.. rikitgt imponerad av ENDAST gitarrljudet pĂ„ den hĂ€r lĂ„ten.. helt klockrent.. kan nĂ„n beskriva lite hur de gjort för att fĂ„ sĂ„nt? đ ( förstĂ„r att det handlar mycket om basen i botten.. men det svĂ„ra för mig verkar vara att fĂ„ det bra mellan dist och bas..) Dubbat mĂ„nga gĂ„nger?, hur mĂ„nga tror ni? har de lagt nĂ„n gura i mitten?. eller bara Ă„t sidorna? hur har de gjort.. hur mycket dist har den etc. treble.. m.m? Du kan ju prova frĂ„ga dem đLĂ€nk till H-blockx hemsida PĂ„ basen av informationen pĂ„ hemsidan kan man tĂ€nka sig att Piccazzos gissning (Mesa) inte var helt fel đ
EkenMusiX Postat 11 februari 2006 TrĂ„dstartare Postat 11 februari 2006 Shit assĂ„.. rikitgt imponerad av ENDAST gitarrljudet pĂ„ den hĂ€r lĂ„ten.. helt klockrent.. kan nĂ„n beskriva lite hur de gjort för att fĂ„ sĂ„nt? đ ( förstĂ„r att det handlar mycket om basen i botten.. men det svĂ„ra för mig verkar vara att fĂ„ det bra mellan dist och bas..) Dubbat mĂ„nga gĂ„nger?, hur mĂ„nga tror ni? har de lagt nĂ„n gura i mitten?. eller bara Ă„t sidorna? hur har de gjort.. hur mycket dist har den etc. treble.. m.m? Du kan ju prova frĂ„ga dem đLĂ€nk till H-blockx hemsida PĂ„ basen av informationen pĂ„ hemsidan kan man tĂ€nka sig att Piccazzos gissning (Mesa) inte var helt fel đ tack Perret đ //Eken
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.