Jump to content
Annons

Avdamning...


slaptap

Recommended Posts

Jag har tagit intryck av den kreativa kritiken från en tidigare demopostning, och har lagt om delar/skruvat om mitt gamla bidrag till Addics metalfestival.

Låtskissen är ganska "avskalad" då den fortfarande saknar sång/gitarrsolo, men så ska det ju vara... 😉

Nu tycker jag själv att jag är "hemma" rent mixmässigt, men jag behöver era öron. Synpunkter på ljudbild och inbördes nivåer mellan instrument mottages tacksamt.

* LÅTNAMN: metalmix i ny version

* ARTIST/GRUPP: Jerry "slaptap" Kronqvist

* GENRE: Rock

* LÅTLÄNGD: 3:19

* KOMP/PROD: Se ovan

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: mp3 192kbps

* STORLEK: 4.56MB

* STATUS: Skiss

Länk för er som har bekymmer med NIS... 😉

edit: Ha överseende med gitarrspelet... 😉

metal.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

bra låt och mix, har lite svårt för hihat ljudet bara.

påminner lite om Cathedral.

låt Altzi lägga sång eller kanske moberg, det var ju många som var bra i sångfestivalen så nån kan säkert ställa upp. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Coolish. Kan bli precis tokfett med sång med. Är inte helt positiv till syntblippet...men det kanske du får tona ned om du har ngn som sjunger ändå kanske? Jag vet inte. Gitarrliret lär ju vara ursäktat iaf...

Men vad har du gjort med hihat-tingeltanglet...eller vad det nu är för ljud? Till höger...det får du nog trixa till lite.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skön låt - helt klart.

Ljudbild:

Gitarr; fett ljud men lite mer 'bett' hade inte skadat.

Bas; hörs lite dåligt tycker jag... och det är synd med tanke på vilket härligt sound du har haft på andra inspelningar som jag hört 😱

trums; bastrummorna... personligen skulle jag vilja haft lite mer stomp i dem, det låter lite tunt men det är väl en smaksak.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, då ska vi se....hihaten antecknad...den får jag göra något åt hör jag nu.. 😄

Sen har vi syntblippet...det pelar jag inte på överhuvudtaget...jag tycker att det är så pass viktigt...det ligger som en röd tråd i bakgrunden rakt genom...jag har byggt låten runt syntslingorna 😆

Å andra sidan så kommer det troligtvis inte att vara lika "blippande" när sång ligger och tar utrymme...

Sång...jodå, det finns många trevliga sångare på forumet...varav Altzi och Moberg är några att nämna...men jag har någon annan på önskelistan för det här... 🙂

Cathedral känner jag tyvärr inte till så där kan jag inte referera till något...synd. Ska kolla upp dem.

Kul att höra att gureljudet håller...det är fortfarande min Zoom-pedal från Hobbex... 🙂 Den har ju sina begränsningar men det är ju en kreativ utmaning...

Basen spelar jag genom octaver här för att få riktig tyngd...har alltså inte mitt "vanliga" basljud...

Stort tack för att ni lånade mig era öron och tog er tid... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

låt Altzi lägga sång eller kanske moberg, det var ju många som var bra i sångfestivalen så nån kan säkert ställa upp. 🙂

Oj!...jag rodnade när jag såg mitt och Altzi's namn på samma rad 😛🙂

SLAPTAP..

Jag har lyssnat på låten några gånger, och tycker att ljudbilden är bra..

Skulle aldrig tveka på att lägga sång på något av dina alster.. men jag är ju fotfarande nybörjare på sång , och är därför inte så bra på att hitta melodier/text..(tror jag 😉 ).. om du har något med slasksång..och du vill låna mina stämmband..( 🙂 ) så ställer jag direkt! 🙂

...Moberg

ps. Jag hade lite tid över idag.. så jag gjorde en första vers 😛 (bara för att jag ville ha något att öva på) 😄 den kommer naturligtvis stanna inom mina fyra väggar! Men säg till om du vill höra den (du kan ta text och melodi om du vill!) Jag kan slänga upp en liten mp3'a här ...om du vill.. Ds.

Redigerat av Moberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Weaaa weaaa weaaa...hehe...flanger på bas...det har onekligen sin charm...och jag gillar sånt...😉

Ja, Moberg...lägg upp den..eller skicka via msn. Låter spännande. Som jag nämnde tidigare så har jag en annan (shit, låter som jag vänsterprasslar eller nåt 🙁 ) på förstaplats på min önskelista för den här...men jag har fler alster på G.

Dessutom vet jag att du har fler strängar på din lyra förutom sång...så det hade varit kul att knåpa ihop något från scratch... 🙂

Redigerat av slaptap
Link to comment
Dela på andra sajter

Weaaa weaaa weaaa...hehe...flanger på bas...det har onekligen sin charm...och jag gillar sånt...😉

Ja, Moberg...lägg upp den..eller skicka via msn. Låter spännande. Som jag nämnde tidigare så har jag en annan (shit, låter som jag är otrogen eller nåt 🙂 ) på förstaplats på min önskelista för den här...men jag har fler alster på G.

Dessutom vet jag att du har fler strängar på din lyra förutom sång...så det hade varit kul att knåpa ihop något från scratch... 🙂

Tjabba! Här kommer en liten "snutt" 😉😆 bara som en kul grej 😉

Klart att vi ska knåpa ihop en riktig hit tillsam's! 😛

...Moberg

text (om du vill ha)..

With these eyes I see the truth in You.

With these hands I'll bury down my past.

With these arms I'll carry the weight of the world.

With these leg's I can run , not hide.

Edit:stnavfel 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

tycker mobergs sång funkar bra, precis som jag trodde 😕

när får vi höra hela låten?

Link to comment
Dela på andra sajter

kolla upp Trouble: psalm 9 skitbra långsam kristen metal, åt sabbath hållet fast långsammare.

f77963alps2.jpg

No band deserves as much credit for keeping the gospel of classic Black Sabbath-derived heavy metal (no to mention bell-bottoms) alive during the '80s as Chicago's Trouble. And while the group's legend never exceeded cult status, their work would serve as inspiration for an entire generation of '90s bands in the thriving underground doom/stoner metal scene.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...