Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jaha, dĂ„ man Ă€r ny hĂ€r (har hĂ€ngt hĂ€r i typ snart tvĂ„ Ă„r utan att bli medlem 😎😎 ) , sĂ„ tycker jag att man fĂ„r berĂ€tta lite om sig sjĂ€lv:

Jag heter Hampus, Ă€r 14Ă„r (15 den 24:e feb), anledningen till att jag till slut reggat mig hĂ€r beror pĂ„ att jag köpt ett Juli@ ljudkort samt fĂ„tt lite tid över en eftermiddag đŸ˜Č😛

Jag spelar mycket gitarr, och har sjungit i kör i mellan 7 och 8Ă„r. Jag gĂ„r Ă€ven i musikklass, men ska snart börja i gymnasiet dĂ€r jag har sökt till LEL (ett gymnasium i Lund med naturlinjen och musikprofil). HĂ€ngde förut dagligen i musikaffĂ€rer, gör det dock inte riktigt lika ofta lĂ€ngre. Har prao:at 2v pĂ„ JAM i malmö(jĂ€dra knegigt det dĂ€r 😛 ) , och har Ă€ven god kontakt med folket pĂ„ Lunds Musik och Piano i (ja, stad fĂ„r ni lista ut sjĂ€lva). Mycket trevligt folk pĂ„ bĂ„da stĂ€llena..

Min gitarrmÀssiga utrustning ser ut som sÄdan:

• 1 stycke Fender Stratocaster 50th years anniversary, sunburst 😛
  • 1 stycke Marshall MG100DFX förstĂ€rkare
  • 1 stycke alhambra-gitarr (vet fan vilken modell, stĂ„r ngnting med muro de alcoy i hĂ„let :S )
  • 1 stycke Takamine EG531C -gitarr (Springsteenmodellen, svart)

Detta samt en Squier med tillhörande Squier-stĂ€rkare, x antal ukuleler (dĂ€ribland den helt okej modellen: "Eagle Jerker Loudmouth"), en suzukigitarr och en Les Paul-kopia (noname). De tvĂ„ sistnĂ€mda Ă€r egentligen min fars. Just det, han har en Martin HD28 som jag brukar sno ibland ocksĂ„ 😛

Lyssnar pÄ den mesta slags musik utom dansband, en del indiskt, rÀtt mycket vÀrldsmusik, men Àven en del rock och ska etc.

Jag kan förresten lÀnka till den senast inspelade lÄten med vÄrt band (EOM):

. Inte helt klar Àn, spelar ocksÄ bara solot hÀr.

Har ni inte nÄgot för er sÄ stick till mejjan i lund den 13:e feb (mindre Àn en vecka idag) , och lyssna pÄ oss pÄ uttagningen till musik direkt dÀr.

För övrigt hÀnder det inte sÄ mycket. Ska nog installera Cubase SX3 nu...

PS. Kolla gĂ€rna in min nystartade gitarrblogg. http://ljungberg-gitarr.blogspot.com/ Ska försöka uppdatera den lite oftare Ă€n i nulĂ€get. 😏😛

//Hampus

Annons
Postat (redigerat)

VĂ€lkommen hit! 😎

För övrigt hÀnder det inte sÄ mycket. Ska nog installera Cubase SX3 nu...

😏

Redigerat av djonas
Arin (oregistrerad)
Postat

Hej hej

Snart kan vi starta studio forums ungdoms-förbund 🙂

Postat
Hej hej

Snart kan vi starta studio forums ungdoms-förbund :rolleyes:

Kanske ett sorts PRO ocksĂ„? Finns vĂ€l ett par som börjar nĂ€rma sig den Ă„ldern 😳

VĂ€lkommen Hampus, btw :rolleyes:

Postat

Nu kan man Ă„tminstone inte klaga pĂ„ att man inte skulle kĂ€nna sig hemmastadd pĂ„ det hĂ€r forumet (vilket jag iofs. redan kĂ€nt mig i nĂ„got Ă„r 😉 ) hehe...

Postat
(har hĂ€ngt hĂ€r i typ snart tvĂ„ Ă„r utan att bli medlem 😉😉 )

SĂ„ fuskigt! 😉

Du kÀnner oss bra vid det hÀr laget, men vi kÀnner inte dig.

Kul att du registrerade dig till slut!

*visar runt*

Ja, sÄ hÀr bor vi...

Kom in och slĂ„ dig ner! 😄

KĂ€nn dig som hemma. Men inga fötter pĂ„ soffbordet. 😉

dekoy (oregistrerad)
Postat

Hejsan och hallÄ.! Trivs hÀr eller lÄt bli.!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Senaste foruminlĂ€ggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.