Jump to content
Annons

Hejsan!


Hampe

Recommended Posts

Jaha, då man är ny här (har hängt här i typ snart två år utan att bli medlem 😎😎 ) , så tycker jag att man får berätta lite om sig själv:

Jag heter Hampus, är 14år (15 den 24:e feb), anledningen till att jag till slut reggat mig här beror på att jag köpt ett Juli@ ljudkort samt fått lite tid över en eftermiddag 😲😛

Jag spelar mycket gitarr, och har sjungit i kör i mellan 7 och 8år. Jag går även i musikklass, men ska snart börja i gymnasiet där jag har sökt till LEL (ett gymnasium i Lund med naturlinjen och musikprofil). Hängde förut dagligen i musikaffärer, gör det dock inte riktigt lika ofta längre. Har prao:at 2v på JAM i malmö(jädra knegigt det där 😛 ) , och har även god kontakt med folket på Lunds Musik och Piano i (ja, stad får ni lista ut själva). Mycket trevligt folk på båda ställena..

Min gitarrmässiga utrustning ser ut som sådan:

  • 1 stycke Fender Stratocaster 50th years anniversary, sunburst 😛
  • 1 stycke Marshall MG100DFX förstärkare
  • 1 stycke alhambra-gitarr (vet fan vilken modell, står ngnting med muro de alcoy i hålet :S )
  • 1 stycke Takamine EG531C -gitarr (Springsteenmodellen, svart)

Detta samt en Squier med tillhörande Squier-stärkare, x antal ukuleler (däribland den helt okej modellen: "Eagle Jerker Loudmouth"), en suzukigitarr och en Les Paul-kopia (noname). De två sistnämda är egentligen min fars. Just det, han har en Martin HD28 som jag brukar sno ibland också 😛

Lyssnar på den mesta slags musik utom dansband, en del indiskt, rätt mycket världsmusik, men även en del rock och ska etc.

Jag kan förresten länka till den senast inspelade låten med vårt band (EOM): http://fritidvaster-torn.lund.se/fagelgard...hemsida/eom.mp3 . Inte helt klar än, spelar också bara solot här.

Har ni inte något för er så stick till mejjan i lund den 13:e feb (mindre än en vecka idag) , och lyssna på oss på uttagningen till musik direkt där.

För övrigt händer det inte så mycket. Ska nog installera Cubase SX3 nu...

PS. Kolla gärna in min nystartade gitarrblogg. http://ljungberg-gitarr.blogspot.com/ Ska försöka uppdatera den lite oftare än i nuläget. 😏😛

//Hampus

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
(har hängt här i typ snart två år utan att bli medlem 😉😉 )

Så fuskigt! 😉

Du känner oss bra vid det här laget, men vi känner inte dig.

Kul att du registrerade dig till slut!

*visar runt*

Ja, så här bor vi...

Kom in och slå dig ner! 😄

Känn dig som hemma. Men inga fötter på soffbordet. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...