Jump to content
Annons

Hur lÀgger man upp egna bilder?


k9 (oregistrerad)

Recommended Posts

k9 (oregistrerad)

Om man vill posta lite bilder man har tagit sjĂ€lv hur gör man dĂ„? 😄

(hmm.......... det rörsig inte om nĂ„gra XXX-bilder hĂ€r. 😏 )

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

HĂ€r fĂ„r du en förklaring som musik la upp i BildassociationstrĂ„den 😄

Hoppas den hjÀlper

Hej!

För att lÀgga in en bild sÄ fÄr man först hÀmta en bild nÄgonstans ifrÄn, sök t.ex. i www.google.com. NÀr du funnit en lÀmplig bild som fungerar och inte Àr dynamisk t.ex., sÄ högerklickar du pÄ bilden och vÀljer Egenskaper i menylistan som kommer upp. Klicka pÄ Egenskaper. VÀl dÀr sÄ markerar du allt i filnamnet, utom "http://". VÀl sedan Kopiera efter att du har högerklickat igen. Sedan tar du dig bland fönstren in till den berörda trÄden igen. VÀl dÀr klickar du pÄ Svara. I svara-rutan sÄ klickar du pÄ "img". I den ruta som du uppkommer flyttar du markören till raden för bildnamnet. Nu högerklickar du igen nÀr du befinner dig i det lÀget. Som du ser sÄ stÄr redan http://, varför det Àr förstÄeligt att du tidigare inte skulle ha markerat Àven det. Nu högerklickar du igen och vÀljer "Klistra in" i den uppkommande listan. DÄ kan du sedan ÄtergÄ till rutan dÀr du lÀgger in din text. Snart ser du att bildnamnet (img) har lagts in i rutan, om allt fungerat som det skall och bilden inte varit dynamisk (oftast gif-bild) t.ex. Komplettera nedanför bildnamnet med en liten enkel förklaring.

😄

Edit: skrev fel trĂ„d 😏

Redigerat av Pazo
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag tycker ocksÄ att det Àr lite jobbigt att hÄlla pÄ att registrera sig pÄ massa foto sidor som sedan vill ha betalt nÀr man ska lÀgga dit en ny bild eter ett tag.SÄ jag testar den hÀr fotoschack genom att lÀgga in en bild pÄ min gitarr.

lespaul3hq.jpg.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...