Jump to content
Annons

Lhucid - Holding this in mind


Betyg (5 är bäst)  

2 röster

  1. 1. Betyg (5 är bäst)

    • 1
      0
    • 2
      0
    • 3
      0
    • 4
      1
    • 5
      0


Recommended Posts

Annons

skönt intro, lite smått skadat som det ska vara! Osh, lite sådär ovanligt med en singelnotad bassline till psy, men det är fränt! stabsen är fina, kunde varit mer delay på dem. melodin vid 1.40 nånting är fet, fast den hadde suttit bättre med en rullande bassline! Percsen är sköna. riffet som kommer in vid 4.06 är hur fett som hellst, men jag känner att den kunde varit fetare (bara en tanke, men den är bra som den är) Du har sjukt fräna fx med genom hela låten, inte många som klarar av att hålla bra nivå på alla olika fx om man ska ha många med. Vad inspireras du av? Kan tänka mig att det är lite Space Tribe och kanske lite Infected Iceman? Bara en gissning men det är rätt så likt melodimässigt, fortsätt jobba på den och den kommer bli mycket bra!

keep on bangin' mate!

Link to comment
Dela på andra sajter

skönt intro, lite smått skadat som det ska vara! Osh, lite sådär ovanligt med en singelnotad bassline till psy, men det är fränt! stabsen är fina, kunde varit mer delay på dem. melodin vid 1.40 nånting är fet, fast den hadde suttit bättre med en rullande bassline! Percsen är sköna. riffet som kommer in vid 4.06 är hur fett som hellst, men jag känner att den kunde varit fetare (bara en tanke, men den är bra som den är) Du har sjukt fräna fx med genom hela låten, inte många som klarar av att hålla bra nivå på alla olika fx om man ska ha många med. Vad inspireras du av? Kan tänka mig att det är lite Space Tribe och kanske lite Infected Iceman? Bara en gissning men det är rätt så likt melodimässigt, fortsätt jobba på den och den kommer bli mycket bra!

keep on bangin' mate!

Tackar tackar tackar!

😎

Inspireras mycket av .. ja, allt möjligt. Dock aldrig lyssnat på space tribe (men jag vet vilka dom är 😄 ) och infected iceman.

Tack killen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det låter sjysst!

Bra driv och skön "helkaklatbadrums"ljudbild.

Tycker dock att du skulle kunna flippa ur lite mer, dom flesta ljuden känns rätt standard i psytrance.

Men som en i mängden låt funkar den alldeles utmärkt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det låter sjysst!

Bra driv och skön "helkaklatbadrums"ljudbild.

Tycker dock att du skulle kunna flippa ur lite mer, dom flesta ljuden känns rätt standard i psytrance.

Men som en i mängden låt funkar den alldeles utmärkt!

Hehe tackar. Det är det som är så jävla svårt. Hitta ett "eget" ljud lixom. Men man får försöka vidare 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...