Jump to content
Annons

april second

Recommended Posts

Hej!

Jag har en delaypedal till min elgitarr (T-rex replica) vars tempo går att styra med midimeddelanden. Det står att pedalens tempo styrs av CTL. 20 och nu sitter jag i Cubase SX2 och försöker få det att fungera. Hittills har jag kopplat en midikabel från midi out på mitt ljudkort och in i pedalens midianslutning. Därefter har jag skapat ett midispår i cubase och i key editorn har jag valt control 20 och ritat ut lite olika värden...men jag misstänker att jag gör något galet för det händer inget med tempot på delayet. Nån som är bra på CC-meddelanden och sånt. Här är en länk till pedaltillverkarens hemsida också: http://www.t-rex-engineering.com/default.a...ow=page&id=2325

/Tomas

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det enklaste måste väl vara att använda temposync /Midiclock-funktionen som finns inbyggd i Cubase?

Transport/sync setup /Midiklock + den kanal som din pedal tar emot på..sen slavar enheten till den Bpm som Cubase är ställt till.

Jag tror ( enligt manualen som säger TAP/TEMPO ) att CC 20 eventuellt talar om för pedalen vilket notvärde den ska synca till (midi)klockan.

så checka först att Cubase skickar ut syncsignal, sen CC 20...

Lycka till

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...