Jump to content
Annons

In Flames


Daisy Chain

Recommended Posts

Ahaa. Maiden trivia dags... 😆 Han är en amerikansk musiker vid namn

Michael "The Count" Kenney, anställd av Mr Harris sedan -79 (ja, det är på nittonhundratalet för er som är "för unga"), som bastekniker.

Yessss! Kom igen NAMEDROPPING nu!!! 😳

Allvarligt, menar du verkligen SJUTTIOnio? Samma år som Maiden släppte Soundhouse Tapes med Rob Lunehouse på gitarr? Kan det stämma?

Rob Loonhouse var aldrig medlem i Maiden, han var inte ens gitarrist. Han var ett dedikerat Heavy Metal-fan som tog med sin planka (i ordets rätta bemärkelse) och lirade luftgitarr på alla gig och metaldiscon på klubben The Bandwagon i London.

Snackade vi Maiden-trivia eller...? 😄

picture14.jpg

Nörd... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Pulkbacken, jag har också några hundra gamla Kerrangs liggandes uppe på vinden. Den där artikeln, är det samma i vilken Mick Wall ber Graham Bonnet förklara vad som hände på det där Englandsgiget (Newcastle?) när den gode Graham dök upp stupfull på scen och hade "glömt" att dra igen blixtlåset och hela paketet hängde ut ur byxan? Jag vill minnas att den artikeln var särdeles underhållande. Det var överhuvudtaget alla artiklar som handlade om Michael Schenker eller MSG. Jag vet en annan intervju med Cozy Powell förklarar varför han hoppade av MSG efter tre månaders repetitioner inför en turné. Innan han gick ifrån repet och gruppen sade han till Michael: "Hårdrock repar man inte, det spelar man!"

Rest In Peace, Cozy!

Förresten, "Spinal Tap" överdriver inte. Man skulle lätt kunna göra en uppföljare genom att plocka verkliga händelser ur t ex MSG:s karriär. Problemet är väl bara att det skulle kunna uppfattas som för elakt av de som känner igen sig och att resten av publiken skulle tycka att det var för överdrivet TROTS att man bara rekonstruerat verkliga händelser.

Redigerat av wonderboy
Link to comment
Dela på andra sajter

Rob Loonhouse var aldrig medlem i Maiden, han var inte ens gitarrist. Han var ett dedikerat Heavy Metal-fan som tog med sin planka (i ordets rätta bemärkelse) och lirade luftgitarr på alla gig och metaldiscon på klubben The Bandwagon i London.

Snackade vi Maiden-trivia eller...? 🙂

Tack för infon! Härligt att höra!

Inte helt oväntat (jag är seriös) blir jag uppspöad av kalenderbitarna här. Jag är uppriktigt road! Jag gick på skivomslaget, där bilden ju är lite diffus; "visst är det väl en gitarrist" tänkte jag. Nu vet jag bättre! Tack!

****

Wonderboy! Ja det är samma nummer! Jag tror att det är i samma blaska som även Anvils sångare poserar med en metalldildo i munnen. Möjligen ska jag låta det vara osagt. Ahhhhh vilka tiiiiider! KERRANG! var kung!

Edit: Jo Spinal Tap kunde definitivt ha varit på riktigt. Du har sett intervjun med Halford, där han medger att han först verkligen trodde att det var en dokumentär. "Allt i filmen har hänt... Vi har gått vilse i kulvertarna under scenen... Allt har hänt..."

Redigerat av Vallhagen
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...