Jump to content
Annons

Waves C4

abnormalbrain (oregistrerad)

Recommended Posts

Postat

Exakt hur fungerar den? Jag tycker att den skiljer sig lite frÄn andra multibandscompressorer. T.ex. vad Àr range?

sshot_big_c4_01.jpg

Det finns fyra band i stÀllet för tre, och ett kallas Q - varför?

Vad Àr behavior?

Jag antar att detta Ă€r en ganska vanlig plugin, men jag tycker att den Ă€r svĂ„r. Är det nĂ„gon hĂ€r som kan hjĂ€lpa mig?

Annons
Postat

Vill förresten minnas att de har bra förklaringar pÄ allt frÄn hur en eq fungerar till vad linjÀr fas innebÀr i sina manualer. Med andra ord kan det vara intressant Àven för dem som inte Àger nÄgra wavespluggar.

/Majken

Postat
Det finns fyra band i stÀllet för tre, och ett kallas Q - varför?

Vad Àr behavior?

Nope, Q Àr en instÀllning för hur kurvan beter sig. Finns Àven pÄ parametriska EQs...

De tre instĂ€llningarna för banden gĂ€ller ju delningsfrekvenserna, sĂ„ för att fĂ„ 4 band krĂ€vs bara 3 frekvenser... 🙂

Behaviour Àr (nog) helt enkelt att pluggen Àr gjord för att efterlikna olika typer av hÄrdvarukompressorer. Vad som Àr skillnaden mellan en optisk- och electro-kompressor har jag dÀremot ingen aning om.

Manualen Ă€r nog en bra idĂ©. 😄

Postat

Range = Threshold, dvs vid vilken nivÄ som den ska trigga pÄ.

Attack o release Àr precis som pÄ en vanlig kompressor.

Gain...sÀger sig sjÀlvt

Q-vÀrdet = bandbredden pÄ filtren, ju högre Q-vÀrde desto smalare bandbredd.

Postat
Range = Threshold, dvs vid vilken nivÄ som den ska trigga pÄ.

Attack o release Àr precis som pÄ en vanlig kompressor.

Gain...sÀger sig sjÀlvt

Q-vÀrdet = bandbredden pÄ filtren, ju högre Q-vÀrde desto smalare bandbredd.

Tack, givande svar. Verkar som att Range gÄr att stÀlla uppÄt ocksÄ sÄ att den funkar som en expander.

Postat
Jag antar att detta Ă€r en ganska vanlig plugin, men jag tycker att den Ă€r svĂ„r. Är det nĂ„gon hĂ€r som kan hjĂ€lpa mig?

Vanlig Àr vÀl att ta i. Den kostar trots allt $400 native och $800 TDM. SjÀlv har jag inte rÄd med den. Vilken plattform köpte du den till?

Postat

Vanlig Àr vÀl att ta i. Den kostar trots allt $400 native och $800 TDM. SjÀlv har jag inte rÄd med den. Vilken plattform köpte du den till?

Vad har det med saken att göra?

Vill du provocera fram ytterligare en av de oÀndligt intressanta warez-debatterna - starta en egen trÄd!

Postat

Vad har det med saken att göra?

Vill du provocera fram ytterligare en av de oÀndligt intressanta warez-debatterna - starta en egen trÄd!

😛 det kanske Ă€r bĂ€st jag orkar ta mig igenom den senaste warez trĂ„den för o se vad som har sagts om det nu Ă€r sĂ„ att folk har börjat ta det sĂ„ allvarligt att de ska till och leka warez-poliser och APB-spioner 😆

solly att jag fortsatte driva trĂ„den Ă„t de hĂ„llet 😄

NĂ€r jag sĂ„g den hĂ€r trĂ„den först hade jag tĂ€nkt kopiera och klistra in det stycket i manualet som beskriver behavior och det som abnormalbrain frĂ„gade om hĂ€r men kom o tĂ€nka pĂ„ att det kanske man inte fĂ„r 😆 eller? Strider det mot copyright lagar eller forumregler att göra sĂ„? Bra att veta.

cheers!

//affect

Postat

MÄste dom försvinna frÄn paketet bara för att de finns att ladda ner? Det finns nedladdningsbara manualer till alla produkter jag har hÀr hemma, ungefÀr.

Postat
MÄste dom försvinna frÄn paketet bara för att de finns att ladda ner? Det finns nedladdningsbara manualer till alla produkter jag har hÀr hemma, ungefÀr.

Varför hÀnvisas det inte till den tryckta manualen i sÄdana fall?? Har folk ingen ordning pÄ sina grejer? SjÀlva har jag aldrig lyckats slarva bort nÄgot sÄ stort.

Men det kanske bara Àr jag som Àr extra ordningssam.

Postat

Jag slÀnger alltid bort sÄ mycket jag kan, typ kartonger osv, sÄ det inte tar onödig plats. Finns manualen pÄ nÀtet sÄ laddar jag ner den och slÀnger den jag fick med. Det samlar ju bara damm ÀndÄ!

Postat
Jag slÀnger alltid bort sÄ mycket jag kan, typ kartonger osv, sÄ det inte tar onödig plats. Finns manualen pÄ nÀtet sÄ laddar jag ner den och slÀnger den jag fick med. Det samlar ju bara damm ÀndÄ!

Smart. Men dÄ antar jag att du förvissar dig om att manualen finns pÄ nÀtet INNAN du slÀnger manualen? Eller nu kanske det bara Àr jag som Àr onödigt omstÀndig...

Postat
Smart. Men dÄ antar jag att du förvissar dig om att manualen finns pÄ nÀtet INNAN du slÀnger manualen? Eller nu kanske det bara Àr jag som Àr onödigt omstÀndig...

Hehe, ja, jag kollar att den finns pĂ„ nĂ€tet och jag laddar hem den innan jag slĂ€nger den 😕

Postat
Vad skiljer sig denna ifrÄn deras L3 ?

Är inte L3 en limiter? (L2 Ă€r ju det iallafall...)

Jo... L3 Àr en nyare version av L2

Har jag för mig 😕

L3 Àr en multiband-limiter... L2 en enkelband...

Postat

Hehe, ja, jag kollar att den finns pĂ„ nĂ€tet och jag laddar hem den innan jag slĂ€nger den 😕

Jaja, jag antar att alla mÀnniskor inte Àr funtade pÄ samma sÀtt. Vissa kollar noga upp att en elektronisk replika existerar pÄ det vÀrldsomspÀnnande nÀtet innan de gör sig av med pappersditot, medan andra mer besinningslöst kastar sig ut och hoppas pÄ att nÄgon ska guida dem rÀtt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.