Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag Àr pÄ jakt efter lite schysst pianomusik. Inge Blandade Blao med den dÀr Ros. Utan det fÄr gÀrna vara lite populÀrmusik. Tips?

Hörde en lÄt av Dj Sammy som hette Little Girls Lullaby ifrÄn hans nyaste skiva. NÄgot i den stilen. Sen om det Àr sÄng med spelar ingen roll, bara det Àr piano med i bilden.

Annons
Postat
Seal - Kiss from a rose finns i en hyggligt skön pianoinstrumentalversion..

...och vilken fantastisk komposition den Àr. En av mina favoriter sÄ dÀr bara rakt av Àr Dave Grusin - Mountain Dance.

Postat

Nick Cave - "Fifteen feet of pure white snow" 😆

(och egentligen allt annat som grabben gjort ocksÄ, för den delen..)

Postat

New York City Serenade och Incident on 57th street med Bruce Springsteen... vet inte om det ÀrsÄn stil du letar efter men pianot i dessa bÄda Àr fantastiskt...

Postat

Lambchop har rÀtt sÄ mycket mysiga pianoarr.

Keane Àr ju ocksÄ ganska pianodominerade.

Anna Ternheim spelade förresten alldeles underbara pianoversioner av "To be gone" och den dÀr Broder Daniel-lÄten pÄ Kent-turnén... Vet inte om dom gÄr att fÄ tag pÄ pÄ skiva...?

Postat (redigerat)

Brad Mehldau Àr helt otroligt fantastisk.

PĂ„ nya plattan "Day is done" tolkar han bl.a. Nick Drake, Beatles, Paul Simon och Burt Bacharach.

Redigerat av MusicNixon
Postat
Kan rekomendera Keith Jarrett...

Åhh, du tog orden ur munnen pĂ„ mig.

Kölnkonserten Àr sÄdÀr smörigt poppig och musikaliskt perfekt! SmÀlter till den.

Postat
Brad Mehldau Àr helt otroligt fantastisk.

PĂ„ nya plattan "Day is done" tolkar han bl.a. Nick Drake, Beatles, Paul Simon och Burt Bacharach.

Hans tolkning av Radioheads "Exit music (for a film)" e grym. ocksÄ

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.