Jump to content
Annons

Hur får man 6/8-takt i Reason 2.5?


CEB

Recommended Posts

Annons
Ta en titt i manualen på sida 65!

Värdelös information.

Svara på frågan eller låt bli.

Jag håller inte med dig. Hade en länk till en annan tråd med svaret i varit värdelös den också? En länk till en extern websida där svaret står? Var går gränsen?

Om någon har skrivit hur man gör en gång, varför inte hänvisa till det då? Jag förstår inte vad som skulle vara dumt med det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite OT men.. Det här eviga hänvisandet till manualen.. Det är inte det detta forum är till enligt min mening... I bland får man känslan av att vissa personer leker piratkopieringspoliser 😄 . Jag utgår ifrån att människor är ärliga och kan man hjälpa så hjälper man.. Har man tur så blir man själv hjälpt.. Att hänvisa till manualeen sidan 65 det är bara patetiskt 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår inte hur du och Dumb Dan kan göra en piratkopieringsgrej av det? Manualen följer ju med i pdf-format på cd:n och således även när man piratkopierar programmet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår inte hur du och Dumb Dan kan göra en piratkopieringsgrej av det? Manualen följer ju med i pdf-format på cd:n och således även när man piratkopierar programmet.

Ok är det så så fattar jag.. Men det kändes lite "polis" över svaret "läs manualen sidan 65".. Ok.. Ha en go lördakväll nu.. Peace! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Men om CEB istället hade undrat var han kunde hitta svaret på sin fråga så hade ditt svar, mornel varit ok men nu frågade han ju en direkt fråga för på ett enkelt sätt á la Dumb Dan få ett direkt svar. 😛

Eh, vad håller ni på med? Menar du att det här är första gången någon inte får ett direkt svar på sin fråga, och att det skulle vara något fel med det? Som sagt, vad är okej; länkar till andra trådar, länkar till andra websidor? Skärp er!

Link to comment
Dela på andra sajter

Eh, vad håller ni på med? Menar du att det här är första gången någon inte får ett direkt svar på sin fråga, och att det skulle vara något fel med det? Som sagt, vad är okej; länkar till andra trådar, länkar till andra websidor? Skärp er!

Nä exakt det är inte första gången, just därför kan man ju försöka att ge mer direkta svar på direkta frågor. Jag hade köpt ditt svar rakt av om CEB hade frågat om det fanns nån sida eller manual där svaret på hans fråga fanns men nu gjorde han ju inte det, eller hur? 😉

Skärp dig själv och försök läsa vad som skrivs. 😄

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår fortfarande inte vad ni anser skillnaden mellan svar som mitt ovan och det här (signerat djonas) är. Trådskaparen i det fallet frågade inte efter en länk till Majkens sida, dock ansåg du att det var passande med en referens till hans artikel på ämnet, precis som jag gjorde med mitt svar med en sidreferens till manualen som följer med programmet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår fortfarande inte vad ni anser skillnaden mellan svar som mitt ovan och det här (signerat djonas) är. Trådskaparen i det fallet frågade inte efter en länk till Majkens sida, dock ansåg du att det var passande med en referens till hans artikel på ämnet, precis som jag gjorde med mitt svar med en sidreferens till manualen som följer med programmet.

Hellyeah. Sluta gnälla, CEB fick ju hjälp?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår fortfarande inte vad ni anser skillnaden mellan svar som mitt ovan och det här (signerat djonas) är. Trådskaparen i det fallet frågade inte efter en länk till Majkens sida, dock ansåg du att det var passande med en referens till hans artikel på ämnet, precis som jag gjorde med mitt svar med en sidreferens till manualen som följer med programmet.

Hellyeah. Sluta gnälla, CEB fick ju hjälp?

Jag gnäller inte, jag försvarar mig. Det är Dumb Dan och djonas som gnäller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gnäller inte, jag försvarar mig. Det är Dumb Dan och djonas som gnäller.

haha. det var ju det jag menade. dom gnäller, du har rätt.. och djonas kastar lite sten i glashus genom att säga att man SKA SVARA DIREKT på en fråga, utan att hänvisa när han själv uppenbarligen gjort det.. 😉 men det är lite OT..

Om jag hade fått mornels svar på min fråga hade jag tyckt att det var ett bra svar. Är jag knäpp nu? hm, jag kanske borde skriva ett brev till KP och fråga..

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gnäller inte, jag försvarar mig. Det är Dumb Dan och djonas som gnäller.

haha. det var ju det jag menade. dom gnäller, du har rätt.. och djonas kastar lite sten i glashus genom att säga att man SKA SVARA DIREKT på en fråga, utan att hänvisa när han själv uppenbarligen gjort det.. 😉 men det är lite OT..

Om jag hade fått mornels svar på min fråga hade jag tyckt att det var ett bra svar. Är jag knäpp nu? hm, jag kanske borde skriva ett brev till KP och fråga..

Haha, okej, då missuppfattade jag dig. Tack för medhållet 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe ok jag ska förklara skillnaden i ditt och mitt svar. 😆

Anledning till att jag svarade med en länk var på grund av att jag tyckte att svaret var för komplicerat för att beskriva i ord. Jag hade dessutom inte Cubase uppe framför mig, vilket gjorde det ännu svårare. 😛

Frågan som CEB ställde hade t.om. jag kunnat besvara bättre sätt (dvs direkt i tråden som Dumb Dan gjorde) trots att jag inte är någon större Reason-användare. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Många användare vill inte läsa manualen eftersom de förväntar sig att manualen är en stor tegelsten med text man inte förstår. Visst, Reasonmanualen är på engelska - men det finns ingen lämpligare nybörjarguide till programmet, och att söka text i Getting Started.pdf går tom. snabbare än att klicka upp Google.

Jag ser inget fel i mornels svar. Han sa inte "Köp programmet och läs". Han sökte upp sidnumret på en enkel guide som förmodligen besvarar 10 frågor till om interface och hur man kommer igång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe ok jag ska förklara skillnaden i ditt och mitt svar. 😆

Anledning till att jag svarade med en länk var på grund av att jag tyckte att svaret var för komplicerat för att beskriva i ord. Jag hade dessutom inte Cubase uppe framför mig, vilket gjorde det ännu svårare. 😛

Frågan som CEB ställde hade t.om. jag kunnat besvara bättre sätt (dvs direkt i tråden som Dumb Dan gjorde) trots att jag inte är någon större Reason-användare. 😉

Tolkar jag dig rätt om jag säger att det alltså är en bedömningsfråga från fall till fall: i de situationer man inte har programmet i fråga uppe på datorn, är det okej att hänvisa till något annat, men bara då. Om man har programmet uppe, men anser att frågan är för komplicerad att svara på är det också okej att hänvisa till något annat?

Det känns som lite lösa grunder att bygga argumentationen på, och det skulle behövas en ganska stor administration för att hålla koll på alla som inte följer dina regler för hur svar i trådar ska formas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tolkar jag dig rätt om jag säger att det alltså är en bedömningsfråga från fall till fall: i de situationer man inte har programmet i fråga uppe på datorn, är det okej att hänvisa till något annat, men bara då. Om man har programmet uppe, men anser att frågan är för komplicerad att svara på är det också okej att hänvisa till något annat?

Det känns som lite lösa grunder att bygga argumentationen på, och det skulle behövas en ganska stor administration för att hålla koll på alla som inte följer dina regler för hur svar i trådar ska formas.

Möjligt att det är en bedömningsfråga men jag menar absolut inte att jag har nödvändigtvis har rätt här.

Jag menar helt enkelt att eftersom du onekligen visste svaret på denna frågan kunde du ju bara gett honom det, eller hur? 😆

Jag kan hålla med så här i efterhand att jag kanske inte hade behövt svara på frågan om automation när jag ändå inte kunde ge ett direkt svar men jag anser ändå att det finnns en viss skillnad i de olika frågornas kaliber.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...