Jump to content
Annons

Riddare Mys "Kommissarie Kram"


Riddare Mys (oregistrerad)

Recommended Posts

Riddare Mys (oregistrerad)

LÅTNAMN: Kommissarie Kram

ARTIST: Riddare Mys

GENRE: svängig elektronisk dansmusik

LÅTLÄNGD: 38 sek. excerpt (hela stycket 3:36)

KOMPOSITÖR: Fredrik Andersson

PRODUCENT: Riddare Mys

INSPELNINGSÅR: 2003-2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 904kb

STATUS: färdig demo

LÅTLÄNK: Kommissarie Kram

Lyssna gärna på detta smakprov från RIDDARE MYS senaste alster "The Noble Art of Self-contempt". Återkom gärna med lite feedback...

...eller om nån rentav vill höra hela skivan och önskar köpa ett ex. av "demon". Finns lite mer info på http://www.riddaremys.com oxå.

Edit: hela låten nu upplagd!

STORLEK: 3,30 MB

LÅTLÄNK: Kommissarie Kram (hela låten)

i övrigt samma info som ovan, färdig demo alltså osv...

© 2003-2005 F. Andersson

Redigerat av Riddare Mys
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 7 månader senare...
Riddare Mys (oregistrerad)

jo jag vet..rätt kort smakprov..kanske återkommer med mer längre musikaliska presentationer så småningom.. 😆

men detta ger i alla fall en fingervisning om hur Riddare Mys låter på sitt senaste alster 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, i princip låter det bra. Egentligen inget att klaga på rent mixningsmässigt. Dock tycker jag att vinylknaster låter väldigt, väldigt passé. Och som sagt, du är en snåljåp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis snåljåp där hehe nja kul och få höra lite av den i alla fall! 😛

Kul att hitta dej här på forumet annars har jag lyssnat på dina alster på 99musik

hur som helst gillar det som vanligt. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Riddare Mys (oregistrerad)

På samlingsskivan till senaste numret av tidningen Groove kan man höra en HEL låt av Riddare Mys 😉

Sen finns ju alltid möjligheten att köpa skivan så får man höra alla fyra låtar...hela låtarna....slår man ut det, blir det typ en 10kr styck per låt om man köper skivan...Vilket man i alla fall i min värld verkligen är en snåljåp för att tycka är dyrt 😉 *pika* =)

närå, återkommer säkert med nån hel låt här som sagt..

Men om nån vill köpa senaste alstret vet ni var jag finns... 😉

tack för feedback så länge! Värmer alltid när nån uppskattar det man gör! =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Snåljåp...nja... är det inte så att ni stimmat och förlagt musiken ?

Musiken då, ja det lilla man får höra låter intressant men för lite

för att man ska skaffa sig en tydligare bild av vad ni håller på med.

Musiken är ju ingen hitlist easy listening musik och då behöver man

höra mer för att bilda sig en uppfattning.

Ok, jag kan surfa in på er sajt och ta del av mer, men i dessa information

overload samhälle så är man för lat.

Om inte musiken är stimmad, lägg ut hela låten...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Kikade in på er hemsida, ascoola omslag till demoskivorna!! Får lite 70-talsfeeling sådär. Speciellt den med gubbarna och snirkeltexten.....

Musiken kan jag inte kommetera på ett 30-sekundersintro. Du har nog missat vitsen med detta forum. Man ger och tar liksom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Riddare Mys (oregistrerad)

Wernborg: kul du gillar omslagen! ja, den bilden är hämtad från ett släkt/familje-album 😳

Jarnis: nej den forsätter inte så i sex minuter, med tanke på att låten är typ 3:36 lång 😛😄 närå, för att svara på frågan så händer det lite mer grejer sen...

Jag ska återkomma med låten i sin helhet i dagarna! så får ni höra hela.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Som sagts tidigare så kanske man skulle dumpa vinlyknastret eller sänka det så man bara förnimmer det ibland om man vill behålla det.

Lite för experimentel för min smak. Kan inte säga mycket mer på så kort tid tyvärr. Men va fan, man skall göra det man tycker om. Så lycka till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Riddare Mys (oregistrerad)

Tja Latency, tack för feedback!

skivknastret är inget jag lagt på efteråt utan är liksom inbakat i diverse vinyl-trumbeats-samplingar...visserligen går kanske sånt att "tvätta bort" lite (jag är inte superinsatt just på den fronten..), men det är inget jag prioriterat just i detta fall...det fick vara med som det var..

Link to comment
Dela på andra sajter

Riddare Mys (oregistrerad)
Det här borde du ha postat under "musik- och sajttips" eftersom det snarare rör sig om reklam än en demoinspelning där du vill ha kommentarer på.

jo det ligger nånting i det...i detta fall är det ett mellanting, eftersom det är kul med feedback, men samtidigt gör man ju gärna lite "reklam" att folk gärna får kolla upp musiken mer...förutsatt att man gillar det...

men är det inte så, rätta mig om jag har fel, att det finns två "fåror" i denna sektion. Färdiga demos, och då ger man allmän feedback på nåt som är "färdigt", skapat så som kreatören tänkt sig det..

eller skisser och då vill den som lagt upp nåt ha feedback/input på vad som kan tänkas ändras, hur denne ska gå vidare osv....

visserligen kanske man ska precisera vad för slags feedback man vill ha....men samtidigt är väl det lite charmen att folk får feedbacka hur dom vill...hur musiken låter i allmänhet...eller "teknisk detalj", om det är nåt sånt man reagerar på...

nu kanske jag går lite off-topic i min egen tråd iofs..hehe.....

jaja, skit i o kommentera om ni tycker snutten är för kort...

(ska försöka återkomma snart med hela låten som sagt...)

Link to comment
Dela på andra sajter

men är det inte så, rätta mig om jag har fel, att det finns två "fåror" i denna sektion. Färdiga demos, och då ger man allmän feedback på nåt som är "färdigt", skapat så som kreatören tänkt sig det..

eller skisser och då vill den som lagt upp nåt ha feedback/input på vad som kan tänkas ändras, hur denne ska gå vidare osv....

Jo, men i så fall platsar ju inte ditt bidrag ändå eftersom det inte är en skiss, och färdiga låtar brukar i alla fall vara längre än 30 sekunder. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Riddare Mys (oregistrerad)
Jo, men i så fall platsar ju inte ditt bidrag ändå eftersom det inte är en skiss, och färdiga låtar brukar i alla fall vara längre än 30 sekunder. 🙂

hehe, jo det är iofs sant.. "genren" färdiga låtar, excerpt finns ju egentligen inte.. 😄

jag får helt enkelt lägga upp hela låten alt. be närmsta moderator plocka bort denna tråd, för att ev. börja på ny tråd-kula...

tror det blir det förstnämnda 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...