Jump to content
Annons

Vem gör bäst Beats?


JayTheOne

Recommended Posts

Annons
Danny Cort (oregistrerad)
Avisst, YOYOYo, tack för dom som tyckte jag var rätt bra....

Så det är du som är suxxess, och du låtsas att du är någon annan och tycker att folk ska lyssna på dina beats, som du anser är "grymma"?

🙂

😆😛😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja beatsen har ju låtit som dom gör i snart 15 år, mer eller mindre. Själv ser jag inte hur hip hopen kan utvecklas i sig självt. Jag tror att det mer handlar om att se helt nytt, ta andra vägar. Ta ett band som Svenska Akademien, de plockar det bästa från flera världar och lägger rap och sångtäxter på det.

Det stör mig överhuvudtaget inte att hiphopen stagnerat i sig, den hardock influerat och ispirerat till andra nya stilar som jag hellre lyssnar på!

//FredAsp

Det här är ju helt fel...

Det finns ju mängder av intressant hiphop som inte spelas på mtv som är hur nyskapande som helst...

Den som jag tycker är bäst på beats är mike city som har producerat blandannat what about us med brandy...

snacka om sväng...

Link to comment
Dela på andra sajter

DjHex: Hazard? Man tackar! 🥰

Förstår att det inte är jag trots att jag också proddiloddar och heter Hazard. (Faktiskt på riktigt och därför anser mig ha företräde till namnet 😉 )

Edit: slarvfel

Redigerat av Hazard
Link to comment
Dela på andra sajter

DjHex: Hazard? Man tackar! 😄

Förstår att det inte är jag trots att jag också proddiloddar och heter Hazard. (Faktiskt på riktigt och därför anser mig ha företräde till namnet 😄 )

Edit: slarvfel

Haha, ja det hade ju kunnat vara du 😛 men jag stavade ju fel såg jag nu, de heter ju h.a.z.a.r.d 🙂 :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Venetian Snares, DJ Danger Mouse, Aphex Twin, Boards of Canada, DJ Shadow, El-P, Madlib.

Edit: Glömde RJD2. Dr Dre är inte dålig han heller, skivan 2001 är så fet som hiphop kan bli.

& alla dessa känns rätt gammaldags va?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Ujuj, snacka om att beatet ligger utanför mixen på Beat 3 😕

aj..

En hel del cool beats dock, men man behöver ju inte trycka upp volymen på beatsen för att de ska höras. En EQ topp runt 38hz trycker på fint i subben utan att kicken blir distad 😕

Men kör en kompressor innan eq, och en limiter efter eq

Redigerat av Drik
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...