Jump to content
Annons

Melancholy, i ny mix


Recommended Posts

Tar gärna emot kommentarer om den nya mixen, där är en del partier med nya noter, men det vet jag inte om det märks.. Mycket kontrabas och en fransk horn-sektion istället för den mesiga violinen.... Jaja, nog snackat:

LÅTNAMN: Melancholy

ARTIST/GRUPP:

GENRE: Pseudoklassiskt

LÅTLÄNGD: 5:36

KOMPOSITÖR: Per Rosqvist

PRODUCENT: Densamme

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: (mp3)

STORLEK: 5.12 Mb

STATUS: Förbättrad skiss

LÅTLÄNK:

Melancholy

Redigerat av Dividend
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Har du komponerat med klassiska VST-instrument?

Har testat Roland Ocherstral och Steinberg Hailon string edition. Annars har jag använt Korg Triton. Det är alltid svårt med blåset. Stråkar, Oboe, engelskt horn och harpa är lättare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arret är väl säkert ok. Men vad använder du för instrument ? Blåset låter

lite torrt, och akustiken lite för "hemma hos". Mer reverb och djup i klangen.

Det är bara att jobba på...

Jag använder Edirol.

Jag har 3-400 hundra skivor klassisk musik, men vet ändå inte när blåsinstrument låter "torra", "djup i klangen" är jag inte bekant med vad det är heller.

Är som du nu fattar inte särskilt insatt i komponerande med klassiska instrument (nybörjare kan man väl säga), gör lite mer komplicerade saker än detta ibland, och en konsert för cello och "spoken word" just nu , som jag skall lägga upp när de två sista satserna är klara. Namnet på konserten skall vara "Post-alcoholtrauma" och namnet på första satsen, "Feelings of deepest disgust upon beholding the first rays of the sun." :rolleyes:

Mycket intressant stycke om jag får säga det själv 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...