Jump to content
Annons

Trubbel med Keystation :/

hugge

Recommended Posts

Halloj allihopa!

Jag fattar inte vad som händer....

På julafton fick jag en M-audio Keystation 49e i julklapp. Jag kopplade in den i min bärbara dator och allt funkade som de skulle.

Men sedan plötsligt! UTAN att jag ändrade på nåt slutade jag att få kontakt med den. Får ingen signal alls. Men när jag kopplar i den i datorn hörs ljudet som ska höras när man får kontakt med hårdvara på XP.. så den har kontakt. Det e bara i Cubase som inget händer. Och eftersom man inte ska ha nån drivrutin så kan jag inte installera om nåt :/ vad ska jag göra????

Tack på förhand!

Annons

Jag har cubase sx2.0.1 har inte superkoll. men tycker de va konstigt att de funkade först men inte senare.. ändrade liksom inget. För innan behövde jag inte ändra nåt för att den skulle funka.. e de nåt i Devices jag ska ändra på?? har kollat runt lite...

//Hugo

ändrade liksom inget.

Sådär säger min mamma alltid när hennes dator strular. 😆😱

Skämt åsido, som slaktarn sa, kan du välja klaviaturet som "in" på midispåret?

Gå in under Devices->Device Setup->All MIDI Inputs och kolla att den ligger med där och är "active". (Beskrivningen gäller SL3, vet inte om det ser likadant ut i SX2.)

de e det jag har funderat på... för det är helt tomt där...

Men hur ska jag få upp keystation när den inte har nån drivrutin??

På spårets in står bara: Not connected och All midi inputs.. å det funkar inte med all midi inputs

Edited by hugge

• 3 weeks later...

jag har också samma problem , när jag sätter igång min keystation kommer de upp att xp hittat min keystation men kan inte välja den under uppspelning av midi i kontrollpanelen blir så trött fattar inte va felet e , windows hittar ju den , men går ej att välja :S