Jump to content
Annons

Recommended Posts

Rsk (oregistrerad)
Postat

Jag lägger in en " leads " som är kort men när jag öpnna "piano roll" och drar den att den ska va i backgrunden att den inte ska gå nån sec och sen stanna.hur gör jag det?

Annons
Postat

jag förstår inte riktigt vad du menar, men jag förstår det som om du har lagt in en wav eller mp3 fil och vill spela den i bara några sekunder istället för hela klippet? i så fall kan du högerklicka i din stepsequencer (där du ser alla kanaler) och välja 'insert channel' och sedan klicka på 'Fruity Slicer'. När du gjort detta kommer du att se en kanal (hos mig är den iaf blå) som heter Fl slicer eller nåt liknande, du kan nu dra in din wav eller mp3 fil i den så skärn den upp hela klippet i små bitar så att du kan välja vilka bitar som ska spelas och inte spelas.

Hoppas jag förstpd dig rätt, annars får du förklara en gång till 😏

Rsk (oregistrerad)
Postat

här har du en print screen hur mycke jag drog ut att den ska låta

Men du ser hur långt den går

Postat (redigerat)

?

Förstår inte heller vad du menar.

Om du lite tydligare försöker förklara vad ditt problem är kommer säker fler att kunna hjälpa dig.

Om jag förstår dig rätt vill du att ditt ljud ska vara längre och enligt din ljudfil så verkar det vara en sampling så då får du helt enkelt Loopa den så att den spelas om och om igen eller ännu hellre använd en mjukvaru synth istället.

Redigerat av Piccazzo
Postat
här har du en print screen hur mycke jag drog ut att den ska låta

Men du ser hur långt den går

Ser dock inte din bild 😏

Postat

jag fattar vad du menar.. Men jag kan hålla med om att du har förklarat dåligt. Ett "sample" är inte hur långt som helst, Därför tar det slut efter ett tag.. Använd en generator eller ett längre ljud. så fixar det sig.

// Sebbe

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.