Jump to content
Annons

Corner Boy


Recommended Posts

LÅTNAMN: Corner boy

ARTIST/GRUPP: Jonny Eklund

GENRE: Lugn rock

LÅTLÄNGD: 4:03

KOMPOSITÖR: Jonny

PRODUCENT: Jonny Eklund

EV. MEDVERKANDE: inga

INSPELNINGSÅR: 2005/12/21 Mellan klockan 09:15 och 11:15

FORMAT: mp3 192kb/s

STORLEK: 5,7

STATUS: Skiss

Satt mig ner och gjorde lite musik imorse. Vet inte riktigt vad det ska blir av.

Vad tycker ni jag ska göra åt den? Ska jag lägga ner skissen eller gå vidare?

Jonny_Eklund___Corner_Boy192.mp3

Redigerat av JonnyEklund
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Låten har sina ljusa sidor, vacker sångmelodi och harmonierna fungerar, men arrangemanget är en katastrof. Vad är det för fjesigt sound. Varför sjunger du som om du inte vill väcka katten som sitter och sover i ditt knä? Nej det funkar inte alls för mig.

Även om du vill vara mjuk i rsöten så måste du ju ha styrfart annars låter det bara illa. Dessutom hostar du vid 1.29.... ?

Gör om säger jag. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller inte med egghuvud. Jag tycker det funkar i det sparsmakade arrangemang det är. Ta bara bort ägget (alltså rytmredskapet, inte vår kära forummedlem) och gör om sången med bättre artikulation så att man hör texten. Gillar den fjesiga mjuka rösten. Kanske en mjukare hostning i nästa försök också 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så jättemycket för kritiken! Tycker du inte att det borde komma ett bassolo där eller vadå? Hehehe. Arrangemanget är nog ganska flummigt när man tänker på det. hum.... Men jag är glad ändå 😉🙂

Anledningen till att jag sjunger sådär är för att jag är förkyld och kan inte ta i just nu. Är sjukskriven från kontoret.. Där har vi även anledningen till hostandet också.

(Som jag lät vara kvar för att det blev lite charmigt.)

Jag ska ta om sången när jag tillfrisknat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...