Guest kembaah Posted December 20, 2005 Share Posted December 20, 2005 Tjena! Jag gör beats i FL.. Har ett Juli@kort, CME UF5 midiklaviatur inkopplat. Samt en vinylspelare inkopplad. Event TR5-monitorer är på väg. Nu tänkte jag skaffa ett motif-rack, kommer jag behöva köpa en mixer för att allt ska fungera? Alltså, går de bara att koppla racket till ljudkortet (kommer de finnas plats?) eller måste ja som sagt köpa en mixer o koppla allt genom den? Är riktigt newbie på sånt här, tacksam för svar! MVH /Kim Link to comment Share on other sites More sharing options...
android Posted December 20, 2005 Share Posted December 20, 2005 (edited) Juli@-kortet har bara 2 ingångar, så det går inte att ha både skivspelare och Motif inkopplade samtidigt, om nu inte nån av dom har digitala utgångar (antar att det är möjligt att Motifen har det?)... I så fall ska det ju gå att köra den vägen också i och med att Juli@ har digitala in- och ut-gångar också. Edit: La till lite... Edited December 20, 2005 by android Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kembaah Posted December 20, 2005 Share Posted December 20, 2005 Alright tack. Jo jag kan tänka mej att motifen har det, men blir det inte sämre? ljud/latency/annat-mässigt? Kommer nog i framtiden skaffa fler racks så jag antar att det är lika bra att köpa en mixer redan nu.. Har nån tips på en bra mixer (så billig som möjligt) som enbart behöver göra det som behövs här? Ingen dyr supermixer som har en massa egenskaper jag inte kommer använda alltså. /Kim Link to comment Share on other sites More sharing options...
android Posted December 20, 2005 Share Posted December 20, 2005 Nej, jag kan inte tänka mig att det skulle bli sämre att köra digitalt. Däremot håller jag ju med om att en mixer är bra att ha. Mixers finns massvis av i budgetklassen, vissa har jag för mig har speciella phono-ingångar vilket kanske kan va bra för din del...? Behringer har ju lite skamfilat rykte, men gör garanterat ett hyfsat jobb till en bra penning. Annars finns billiga modeller av Tapco, Alto, Yamaha, m.fl. Kolla i närmaste webbmusikaffär... 😄 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kembaah Posted December 20, 2005 Share Posted December 20, 2005 Okej tack! Phono-ingångar? 😄 Varför skulle dom passa mej bra? Hehe som sagt.. Är inge vidare kunnig. Jo finns massor av mixers ser jag.. Men de e just det som gör mej snurrig, ingen aning om vilken jag ska ha. Nån annan som har tips på mixer för just detta ändamål? Som sagt, ingen superavancerad rackare med massa egenskaper ja inte kommer använda. Ska köpa mick att spela in sång med också bör tilläggas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
android Posted December 20, 2005 Share Posted December 20, 2005 Okej tack!Phono-ingångar? 😉 Varför skulle dom passa mej bra? Hehe som sagt.. Är inge vidare kunnig. Haha, jag blandar visst hifi- och musiker-termer hej vilt här, sorry! Jag menar speciell ingång för skivspelare. När det gäller mixerval, så är väl den första frågan hur många ingångar du tror att du kommer att behöva. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kembaah Posted December 20, 2005 Share Posted December 20, 2005 Hehe aha nu fattar ja, ang. phonoingångar. Jo de skulle nog va smidigt då. Angående antalet ingångar... Kommer ha: 1. midiklaviatur 2. vinylspelaren 3. monitorer 4. mick 5. motif-rack + kanske 3 framtida investeringar.. Då blir de 8.. säg max 10 då iaf, lika bra. några förslag? Tack! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kembaah Posted December 20, 2005 Share Posted December 20, 2005 Är det här nåt att ha? http://www.emusic.se/default.asp?do=&text=...exp=&info=11590 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted December 20, 2005 Share Posted December 20, 2005 Hej! EMU 1820(m) har alla in/ut-gångar du behöver och 1820m har grymt bra A/D-omvandlare så där lär det dröja innan du behöver uppgradera! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kembaah Posted December 20, 2005 Share Posted December 20, 2005 Hmm Hans.. EMU 1820(m) e ju ett ljudkort, du tycker alltså att ja ska byta ut mitt Juli@ mot det istället för att köpa en mixer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kembaah Posted December 20, 2005 Share Posted December 20, 2005 Läste lite om det, verkar hett. Tack! Liiiite dyrt bara faktiskt.. finns det lite billigare alternativ? max ca 3000kr hade ja tänkt mej kanske. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts