Jump to content
Annons

ADK A51e vs Studio Projects B1

Recommended Posts

Postat
Det finns en tidning som heter Studio, som har en serie artiklar som heter "Från början". Kan rekommenderas. 🙂

😎

• 1 år senare...
Annons
Alexander J.D (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej!

Är trött på mina andra 2 skräpmickar som är typ 10 år gamla. Så jag hade tänkt att lägga lite pengar på ny mic. Antingen en ADK A51e eller en Studio Projects B1. Vilken skulle ni rekomendera och varför?

De ska användas till podcasting och Webbradio.

//Alex

Redigerat av Olsberg
Slår ihop med tidigare tråd i ämnet
Postat

Ok nu ska jag försöka förhindra en eveighetstråd... Hhehe

Det finns inga rätt och fel gällande dessa två micar. Smaken är som baken: Du måste alltså testa.

Dock tror jag majoriteten skulle svara B1:an

Postat

jag äger en B1, hade en A51 innan, gillar B1 bättre pga att den är tydligare och renare i klangen.

Postat
Hej!

Är trött på mina andra 2 skräpmickar som är typ 10 år gamla. Så jag hade tänkt att lägga lite pengar på ny mic. Antingen en ADK A51e eller en Studio Projects B1. Vilken skulle ni rekomendera och varför?

//Alex

Ska du köpa ADK A51 tycker jag att du ska köpa ADK A51ST modellen. Det är en stor skillnad på dom...

B1 är jag en av få som inte testat, men den har ju fått väldigt bra kritik överallt så det är nog riskfritt att köpa den... 😉

Postat

Inte sjungas i alltså? Har du redan en preamp? Om inte, så kanske du kan kolla upp Samson C03U. Den bör funka bra till podcast och har USB-interface. Jag har föregångaren C01U, och den funkar bra just till tal och den är smidig tack vare USB:n. Jag använder den dock inte till sång.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.