Jump to content
Annons

Electro/techno/house


Debul

Recommended Posts

LÅTNAMN: Electrophonic

ARTIST/GRUPP: Position zero

GENRE: Electro någonting??

LÅTLÄNGD:2:44

Kompositör: Position Zero

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: MP3

STORLEK: 2,51 Mb

STATUS: ej färdig

Har spenderat dagen med att klämma ur unika ljud från mina elektroniska burkar.

Det resulterade i en låt med en ganska dominant basgång som ändrar skepnad genom låten.

Vad tycker ni?? Ska man fortsätta på detta??

Electrophonic.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ja, laserdisco var ordet ja letade efter! 🙂 Coolt sväng som attan, och häftiga syntljud! 🙂

Me likez!

Ska man fortsätta på detta??

Japp, det tycker jag!

Redigerat av Danabacken
Link to comment
Dela på andra sajter

Gõssekar!!! Det här gillar jag.. Låter som om det var riktig hårdvara inblandad här.. Nåt sånt här kan tammetusan inte att göra i Reason etc.. Mm..

Mixmässigt är du rätt ute också.. Tycker att du har lyckats få mixen att ducka perfekt lagomt med kompresson då baskaggen tar i..

Hör jag inte lite gamla Korgsyntar tror jag visst MS10/20 etc.. ??? 😏

Jag svammlar nog säkert eftersom jag tagit ett par groggar och lyssnar i lurar just nu.. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Jakkz (oregistrerad)

Mkt bra 😏 ... sitter här och lyssnar... min son sitter bredvid och spelar LEGO Starwars på sin dator... plötsligt säger han "bra låt pappa" ...

SKÖNT!!! Han gillar synthmusik han oxo 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Hör jag inte lite gamla Korgsyntar tror jag visst MS10/20 etc.. ??? 

Jag svammlar nog säkert eftersom jag tagit ett par groggar och lyssnar i lurar just nu.. 

Hahaha, Kul att du gillar. Stämmer bra både MS 10 och 20 är med i låten, och ARP 2600.

Det sägs ju att en liten dos alkohol stärker sinnet. 😄

Mkt bra  ... sitter här och lyssnar... min son sitter bredvid och spelar LEGO Starwars på sin dator... plötsligt säger han "bra låt pappa" ...

Gött och höra, med tanke på Star Wars, hälsa grabben att R2D2:s ljud kommer ifrån samma maskin som gör de "skumma" ljuden i låten 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Grymt gott. Gillar svänget, paralell-melodierna och ljuden. Om man ska ha synpunkter på nåt tycker jag kanske att virveln känns lite "out-of-place" i mixen så att säga, framförallt i första delen när den är själv. Möjligtvis också att ljudeffektsintrot är aningen för långt.

Fortsätt på denna!

Link to comment
Dela på andra sajter

ta bort den där "the frog" blipp blipp blipp grejjen som är som intro och som dyker upp lite här o var i resten av låten.

uuuu... Får rysningar, tanken av att någon förknippar ljudet med crazy frog, gör att jag kanske tar bort det..................men nää, låter inte som crazy frog. Kommer ju från ARP:n 🙂 inget därifrån kan låta crazy frog 😳

..........Döda grodan

Ah, det är skönt att man får höra sånt här ibland så att man får lite stöd för sina analogtalibantendenser...

Skitcoolt!!

Tack....

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Det svänger man!

Jag tänker lite chemical brothers då jag hör bas känslan, ´trummorna e coola o fett me lite sjuka ljud som kommer in som effekter... jag fattas dock nån top melodie som loopas... e lite mycket grejer som kommer in hela tiden utan någon större grund... det är basen och trummorna som håller ihop det och det är det som svänger nice med...

klart nått att bygga vidare på!

peace

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Grymt...Vad använder du för synthar?

Mycke analogt, Ms-10,20 och ARP 2600 står för grunden i denna låt.

Har nästan gjort färdig låten nu. Kommer att slänga upp den inom kort.

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

Stort plus för den ploppande ostämda pluppandet som går uppåt precis i början och som återkommer, bästa hooken i låten!

Precis som någon sade, virveln i början känns malplacerad utan övriga kompet.

Sen tycker jag du kan dubba 00:46 - ljudet efter första gången den kommer, så det fetar på sig. Och ge 01:27-ljudet en liten knuff i basen. ( den stereobreddade FX:en )

Kanske panorera 01:24 - plinget åt något håll så det separerar sig lite med melodin som kommer strax innan?

Annars, stort plus för bra dynamik.

& våga vara lite enformig vid 02:05. Sänk filtret lite, låt det pumpa. 😆

Men fortsätt! Jag får en härligt bombastiskt & samtidigt farlig känsla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här var ju cemickal brothers i kubik. Gillar 😄 . Sätt på massor av hihats och rides. som cemickal brothers gör så har du en hit!.

Blir gryymt mycket bättre när man använder analoga grejjor.

Analoga grejjor is the shit! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här var ju cemickal brothers i kubik. Gillar 😄 . Sätt på massor av hihats och rides. som cemickal brothers gör så har du en hit!.

Blir gryymt mycket bättre när man använder analoga grejjor.

Analoga grejjor is the shit! 🙂

Finns inget "bevis" på att det är så 🙂

tycker dessutom inte han ska förstöra den med massa grejer 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...