Jump to content
Annons

Tips.


Betyg ifall ni vill ge det.  

2 röster

  1. 1. Betyg ifall ni vill ge det.

    • 1 Sämst
      0
    • 2
      0
    • 3
      1
    • 4
      0
    • 5 Bäst
      1


Recommended Posts

Tjao..

Jag håller på med ett nytt projekt, men det saknas nåt.

Jag tycker den blev för rak och "tom" på nåt vis, jag kanske behöver lite soundFX i den eller nåt. Kom med tips.

OBS Detta är en ofärdig version än så länge, därav namnet odöpt =)

Odöpt låt

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

en bra låt. Anser dock att det inte skulle skada med en fläskigare bas. Försök lyfta fram den i ljudbilden en aning. Kanske också en synt till som ytterligare fläskar på. Mer fläsk helt enkelt 😉 Annars tycker inte jag att det finns så mycket att ändra; som behöver ändras 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Du måste fixa till drivet i denna låten och få mer flyt. Komprimera trummorna och basen, och fixa till syntharna så de inte låter så cheezy och sockersött (tycker jag) 😉 De små metalliska hi hatsen hade kunnat göras mer skitiga och höjas fram lite i mixen så det blir lite mer ös. Bastrumman hade du (förutom att komprimera) kunnat EQa lite, så den får lite punch i basen. Samt jobba på basgången och gör den djupare och mer drivande. Just nu känns det som det saknas väldigt mycket tyngd i låten, men det är mycket på grund av basen.

Jag ska inte rösta, eftersom låten inte är klar 😄 Kom tillbaka då.

JAG ÄR HÅRD MEN RÄTTVIS. DANCE BITCHES DANCE.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...