Jump to content
Annons

ujuj


tordA

Recommended Posts

Annons

Pienny !

Tänkte du kanske ville ha lite argument tillbaka, du har ändå försökt starta diskussion i den här tråden.

Jag visste inte att killar var så här utseendefixerade...

Precis, mindre än er tjejer va?

Sjuka ideal. Tror ni inte att tjejer har nog med komplex redan?

Om man har komplex så beror inte det på media eller vad folk tycker om i allmänhet utan dålig självkänsla och självförtroende - och har man det beror det på dålig uppväxt och fel val av kompisar. Är man trygg i sig själv så kan man inte bli nedtryckt.

Och så sitter ni här och bestämmer vilka som är fina/fula.

Ingen bestämmer någonting, jag har kollat igenom hela tråden - riktigt underhållande faktiskt med många skratt!

Nej! Alla är vackra på sitt sätt.

Håller med.

Men reklam, tv osv verkar ha lurat i er allihopa att man måste se ut på ett visst sätt för att vara vacker.

Det är ju inte direkt så att man ser typ 10 tjejer i hela sitt liv. Snarare 134785782374 st... Ingen journalist eller program på TV har berättat för mig vilka av dem jag ska tycka ha ett fördelaktigt utseende. Det är annorlunda med musik dock... Där är det 10 låtar som går runt runt på radion och folk tvingas att tycka det är bra även om låtarna inte har samma djup (OCH ytlig) kvalité som mer okänd musik.

Alla tjejer på bilderna ser ju för sjutton likadana ut!!

Tycker jag verkligen inte... Vissa har smala läppar, andra har tjocka läppar. Som du sa innan; alla är vackra på sitt sätt!

"Annars ger vi ju komplimanger till brudarna"?

Är det detsamma om nån onanerar till en porrbild också? "Det betyder ju att de uppskattas"? Eller?

Om någon onanerar så stödjer han ingenting förutom sin egen lust att göra just det. Om snubben betalar för det dock så stödjer han väl kanske de som tjänar pengar på verksamheten - dvs också de tjejer som får pengar för att ställa upp på bilderna.

Porr är fel, eftersom det gör kvinnor till objekt som män kan göra vad de vill med. Oavsett om tjejerna är itutade att det de gör är bra eller inte är det fel.

Porr behöver inte nödvändigtvis betyda att honan är i underläge, och då är det inte nedvärderande. Tjejer, som killar, gör vad de vill med sig själva... Om någon säger till mig att det är bra att ta en kniv och skära sig i ögat så gör jag det ändå inte eftersom jag helt enkelt inte känner för det. Om någon säger till mig att det är bra att tjäna pengar (vilket många tjejer gör på den verksamheten) så håller jag med den snubben. Det finns något som kallas Den Egna Viljan.

Det här är inte vägen till ett jämställt samhälle!

Om du menar att tjejer har lättare att tjäna pengar på att klä av sig, än killar, så håller jag med!

Vill alla ni, som lagt in en bild på en "snygg" tjej, verkligen bidra till en sån här könsdiskriminering?

Genom att posta en bild på en människa som ser bra ut så bidrar man inte till könsdiskriminering.

Ni kanske vill, eftersom ni är män, att kvinnorna ska vara objekt som är söta att kolla på och att männen ska vara överordnade och kunna bestämma obesvärat över porrindustrin?

Porrindustrin, lixom musikindustrin (tyvärr), inriktar sig på vad den igenomsnittlige konsumenten egentligen vill se/höra. Om det är låg kvalité så kan jag hålla med... Om fler tjejer intresserade sig för porrindustrin så kanske filmer hade gjorts annorlunda.

Det är sjukt mycket förväntingar på hur både flickor och pojkar ska beté sig och se ut.

Förväntningar - JA kanske... Men det är fortfarande upp till individen själv hur man ska beté sig och se ut.

Men tjejer har lite sämre ideal. Det ska inte ta för sig, de ska vara smala, sexiga osv. Det är sånt här som får så många tjejer att må dåligt över och jag tror inte att det här hjälper.

Vem har sagt att man ska vara smal och sexig? Om tjejen vill bli mer populär hos killar som söker sådana kvalitéer - så JA då är det det hon ska bli. Men det är inget som står i lagboken direkt.

Det kanske kan verka som en futtig grej att några killar diskuterar vilka tjejer som är snygga på ett internetforum, men det innebär ändå att ni tillåter sexism och kvinnoförnedring.

Vad menar du med detta? Jag hoppas du skojar...

Ja, det är förnedrande för en tjej att överallt i media se hur man ska se ut för att vara respekterad.

Respekterad av... Vem? Vad? Vilka? Hur? Vad? Varför?

Jag måste medge att jag själv faller för de här idealen... jag är rädd för att äta "för mycket" osv. Men jag tycker att det är fel och jag uppmanar inte till såna här skönhetsideal.

Varför följer du ett ideal som du tycker är fel?

Jag förstår mycket väl att ingen av er vill nån något illa, ni är bara, som så många andra, offer för sexism och porrindustrin.

Det är att ta i ! Alla tycker om sex... Vill vi ha sex onanerar vi eller går till flickvännen - vill vi posta en fin bild/titta på fina bilder så går vi hit.

Vi behöver liksom inte späda på ännu mer vad som anses "snyggt" och "fult". Det tror jag inte så många mår bra av.

Hur menar du då ... ?

Nästan 2000 tjejer förstorar brösten varje år. Hur många som har anorexi har jag inga siffror på, men det är väldigt många.

Frågan är om det ändå inte är DESSA människor som är utseendefixerade !

Som sagt, ingen förstorar brösten utan att inte vilja det själv. Som jag var inne på innan "Är man trygg i sig själv..."

... så kan man göra t ex en bröstförstoring och må bra efteråt - många av dem mår ju t o m bättre.

Och att banta är nyttigt än att äta skitmat dygnet runt... Vi ska vara glada att vi lever i ett land där många är mån om sin kropp (eller är vi?!) Men ... Naturligtvis inte i den utsträckningen att man börjar må dåligt. Men som sagt, mår man dåligt beror det på djupare saker (dålig barndom, jobbiga kompisar, etc...) och/eller som sagt utseendefixering - En halvnaken tjej på affisch på stan kan ju inte i sig vara den avgörande faktorn!

Redigerat av Kricke
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, äntligen!!

Om man har komplex så beror inte det på media eller vad folk tycker om i allmänhet utan dålig självkänsla och självförtroende - och har man det beror det på dålig uppväxt och fel val av kompisar. Är man trygg i sig själv så kan man inte bli nedtryckt."

Du kanske inte alls är medveten om att media ingår som en väldigt stor del av uppväxten? Det jag vill komma fram till att man blir mindre trygg i sig själv av att hela tiden få se bilder på smala tjejer. I alla tidningar skrivs det om bantningstips och jag märker på mina tjejkompisar (och till viss del killkompisar) att de här sjukt fixerade av vad de äter och hur mycket de väger. Så du menar att du inte påverkas av vad media och folk i allmänhet tycker?? Då är det DU som har dålig självkännedom tror jag, för det kan inte finnas särskilt många såna människor. Jag är i alla fall så modig att jag vågar säga att jag påverkas otroligt mycket varenda dag!

Du undrar varför jag följer ideal som jag tycker är fel? Det är ju det som är det värsta!! Vi påverkas av sånt vi ser även fast vi inte vill det. En av mina kompisar har kommit på att hon tänker för mycket på vad hon äter. Det förstör hennes liv. Men det GÅR bara inte att komma ur det. Det är samma sak som kärlek, är man kär så är man. Det är svårt att göra något åt, hur mycket man än vill slippa att vara det. Eller när man är deprimerad... man vet att man tänker fel, men det går inte att ändra invanda tankemönster.

Porr behöver inte nödvändigtvis betyda att honan är i underläge, och då är det inte nedvärderande. Tjejer, som killar, gör vad de vill med sig själva... Om någon säger till mig att det är bra att ta en kniv och skära sig i ögat så gör jag det ändå inte eftersom jag helt enkelt inte känner för det. Om någon säger till mig att det är bra att tjäna pengar (vilket många tjejer gör på den verksamheten) så håller jag med den snubben. Det finns något som kallas Den Egna Viljan.

Skojar du? Porr är ju nästan detsamma som honan i underläge! Skulle det inte vara så får väl folk göra vad fasen de vill. Och det är inte det att de som är med i filmen är nedvärderande som är det stora problemet, utan att det skickar signaler till tittaren att män är överordnade kvinnor och att kvinnor ska hållas på barnstadiet och vara söta.

Förväntningar - JA kanske... Men det är fortfarande upp till individen själv hur man ska beté sig och se ut.

Ja, vi har en fri vilja. MEN, du skulle bara vet hur mycket förväntningar styr oss. Jag läste precis om det i psykologiboken, att människor har dött pga förväntningar. Någon sa till tre barn när de var små hur och när de skulle dö. Barnen, föräldrarna och allihopa byggde upp förväntningar om att det skulle hända. Och mycket riktigt dog alla tre i rätt ålder och på rätt plats. Det visar ganska tydligt hur starka förväntningar är eller hur? Om man inte tror att det är spådom, iofs.

Du kanske börjar förstå att det är ganska svårt att ha någon "egen vilja" när det gäller sånt här?

Frågan är om det ändå inte är DESSA människor som är utseendefixerade !

Som sagt, ingen förstorar brösten utan att inte vilja det själv. Som jag var inne på innan "Är man trygg i sig själv..."

... så kan man göra t ex en bröstförstoring och må bra efteråt - många av dem mår ju t o m bättre.

Och att banta är nyttigt än att äta skitmat dygnet runt... Vi ska vara glada att vi lever i ett land där många är mån om sin kropp (eller är vi?!) Men ... Naturligtvis inte i den utsträckningen att man börjar må dåligt. Men som sagt, mår man dåligt beror det på djupare saker (dålig barndom, jobbiga kompisar, etc...) och/eller som sagt utseendefixering - En halvnaken tjej på affisch på stan kan ju inte i sig vara den avgörande faktorn!

Oj, det här var bland det värsta jag har hört på länge!

Klart som KORVSPA'T ATT DE ÄR! Det är ju det jag försöker få fram. De är sjukt utseendefixerande och det blir inte bättre av att de får se bilder med smala kvinnor och stora bröst varenda dag! Du försöker lura i mig att det är något positivt att förstora brösten? Vad skulle det vara? Vad finns det för anledning att göra det? Mer än viljan att bli kallad snygg av er?

Och att banta är skit! Skitmat är inte heller bra. Media sänder dubbla budskap, vi ska vara smala och vi ska äta skräpmat. Hur går det ihop? Självfallet finns det vissa som behöver banta, men de är inte många. Det finns många fler som bantar i onödan som mår dåligt över det.

Det är just den där halvnakna tjejen som är den avgörande faktorn!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Egentligen borde man skapa en egen tråd för det här, men...

Jag tycker inte att porr i sig är kvinnoförnedrande. Omoraliskt, kanske det, äckligt, möjligt, men det är också allt. Allt handlar om att man ska trivas i sig själv, och de killar och tjejer som är med i sånt är ju uppenbarligen trygga i sig själva.

Jag går inte in på denna sida för att jag är utseendefixerad. Precis som jag kollar in tjejer när jag är på stan, så gillar jag att kolla på vad jag tycker är snygga tjejer i den här tråden. Jag är medveten om att skönhet är subjektivt, det är därför smaken är så olika. De flesta tjejer i den här tråden skiljer sig faktiskt rätt mycket åt.

Och jag ser faktiskt inget fel i att tjejer försöker göra sig snygga för oss killar. Jag gör detsamma för tjejerna! Går jag ut på en date, tror du jag slinker ner i mina skitigaste jeans, skiter i att duscha och skiter i att raka mig? Helvete heller, jag vill att tjejen ska få ett gott intryck av mig!

Det enda jag ser som är fel i detta, är när man känner sig tvungen att göra plastikoperationer och sådant, då har det gått för långt. Och faktum är att det är fler och fler killar som också genomgår sådana operationer, och det är självklart en inte helt rolig utveckling.

Jag vill minnas att musik gjorde en tråd om inre skönhet, tror jag ska leta upp den och återuppliva den. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Skojar du? Porr är ju nästan detsamma som honan i underläge! Skulle det inte vara så får väl folk göra vad fasen de vill. Och det är inte det att de som är med i filmen är nedvärderande som är det stora problemet, utan att det skickar signaler till tittaren att män är överordnade kvinnor och att kvinnor ska hållas på barnstadiet och vara söta.

Jag vill egentligen inte lägga mig i diskussionen. Kan man skriva och ändå förhålla sig neutral? All respekt typ.

Well:

Aftonbladet presenterar ju med jämna mellanrum (varje vecka?) undersökningar om sexvanor/intressen; och alldeles nyss pekade enkätsvaren på att fler kvinnor än män gillade porr.

Jag lyfte lite på ögonrynen när jag läste det.

Det var bara det.

Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

Vulkhulken, vad är "ögonryn" för något? Är det vad jag tror så blir jag inte förvånad, Din gamle snuskhummer! Jag vet vad jag kallar den för och inte är det "ögonryn", inte!

Sen är det lite pinsamt att Du här erkänner att Ditt "ögonryn" höjde sig bara för att du läser en enkätundersökning i Aftonbladet. Ibland tror jag att Du är 14 år med en överproduktion av hormoner! Till exempel nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vulkhulken, vad är "ögonryn" för något? Är det vad jag tror så blir jag inte förvånad, Din gamle snuskhummer! Jag vet vad jag kallar den för och inte är det "ögonryn", inte!

Sen är det lite pinsamt att Du här erkänner att Ditt "ögonryn" höjde sig bara för att du läser en enkätundersökning i Aftonbladet. Ibland tror jag att Du är 14 år med en överproduktion av hormoner! Till exempel nu.

:rolleyes:😳😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Vulkhulken, vad är "ögonryn" för något? Är det vad jag tror så blir jag inte förvånad, Din gamle snuskhummer! Jag vet vad jag kallar den för och inte är det "ögonryn", inte!

Sen är det lite pinsamt att Du här erkänner att Ditt "ögonryn" höjde sig bara för att du läser en enkätundersökning i Aftonbladet. Ibland tror jag att Du är 14 år med en överproduktion av hormoner! Till exempel nu.

Hej Wonderoy!

Är det så att det gamle guslemmet ursäktar sin flukt i pojktråden med ett illigt påhopp! Det kallas "projektion" i veckotidningspsykologin, föståru!

Spring nu och recensera min senaste låt på demosidan istället! Du har missat den!

/engan

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...