Jump to content
Annons

WonderWoman


MUSIKANTEN

Recommended Posts

* LÅTNAMN: WonderWoman

* ARTIST/GRUPP: Steve Lind

* GENRE:Rock'n'soul

* LÅTLÄNGD: 3:37

* KOMPOSITÖR: Stefan Lindgren

* PRODUCENT: Stefan Lindgren

* INSPELNINGSÅR: 2004

* FORMAT: mp3

* STORLEK:

* STATUS: Färdig demo

En enkel fråga till er som orkar svara...

Vissa personer anser att min sons(7år) "Guestapperence" "förstör" låten, faaeen det är ju det som gör låten kul, eller har dom rätt, är låten förstörd?

/Stefan

Redigerat av MUSIKANTEN
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

haha! skitgrym låt! låter jävligt 80 eller nått...o framförallt bra gitarrlir!! i love it

var det grabben som sjöng i slutet där? jag tycker inte att du ska ta bort det iallfall! dock tycker jag att trummorna kunde luta sig tillbaka på ett stadigt groove med lite mindre hokuspokus! ett tyngre fetare komp dvs. fast det ska ju såklart fortfarande svänga! bra jobbat! 😏

http://www.standstraight.se/dreaming.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

haha! skitgrym låt! låter jävligt 80 eller nått...o framförallt bra gitarrlir!! i love it

var det grabben som sjöng i slutet där? jag tycker inte att du ska ta bort det iallfall! dock tycker jag att trummorna kunde luta sig tillbaka på ett stadigt groove med lite mindre hokuspokus! ett tyngre fetare komp dvs. fast det ska ju såklart fortfarande svänga! bra jobbat! 😄

http://www.standstraight.se/dreaming.mp3

De va gött o höra, har ingen lust å plocka bort grabbens insats, det tog ju en stund å lära han säga det 😏

Det kanske blir svårare att presentera låten för ett "seriöst" bolag, i nuvarande form... vet inte hur dom tänker ibland 😄

Jag byggde faktiskt låten på groovet, det ÄR stadigt dvs i stort sett samma hela tiden... men det är kanske lite väl mycket "hokus pokus" för genren...

Mvh

/ Stefan

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här var schysst! Produktionen låter nästan lite proffsig! Jag gillar att trummorna är så varierade som de är. Gitarrerna är snygga också. Personligen håller jag nog med dem som säger att låten blir lite förstörd i slutet. Det är ju okej med lite skoj och ploj i låtar men här känns det som först är det råseriöst och sen blir det lekstuga! (detta är förstås min högst personliga åsikt och jag tycker att du ska behålla det som du känner att du vill ha det)

Bra jobbat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här var schysst! Produktionen låter nästan lite proffsig! Jag gillar att trummorna är så varierade som de är. Gitarrerna är snygga också. Personligen håller jag nog med dem som säger att låten blir lite förstörd i slutet. Det är ju okej med lite skoj och ploj i låtar men här känns det som först är det råseriöst och sen blir det lekstuga! (detta är förstås min högst personliga åsikt och jag tycker att du ska behålla det som du känner att du vill ha det)

Bra jobbat!

Tackar för din respons..

Det är just detta som är kruxet, det är nog dags att plocka in en utomstående producent som får mig att "hålla mig på mattan" när jag får mina "oseriösa" infall...

/Stefan

Link to comment
Dela på andra sajter

😳

Satt en lång stund och stirrade på skärmen efter att låten var slut och kände prestationsångesten byggas upp. Det här lät riktigt riktigt bra.

Jag tycker själv att det är ganska svårt att få ihop flera gitarrspår så att de låter bra och inte grötar ihop sig och framför allt inte tar bort för mycket från sången, men här var det mycket bra gjort - och välspelat...och bra sjunget.

En glad och rolig låt som det svänger massor om - lite 80-tal kanske men bättre på något sätt.

Mig gör det inget att sonen kommer in på slutet - alla som ska lyssna på demon har ju ändå tillräckligt med låt på sig att höra att det låter riktigt bra.

😉😎😄😄😄

Redigerat av Hilmer
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker själv att det är ganska svårt att få ihop flera gitarrspår så att de låter bra och inte grötar ihop sig och framför allt inte tar bort för mycket från sången, men här var det mycket bra gjort - och välspelat...och bra sjunget.

Mig gör det inget att sonen kommer in på slutet - alla som ska lyssna på demon har ju ändå tillräckligt med låt på sig att höra att det låter riktigt bra.

:rolleyes:😉🙂🙂😄

Att mixa gitarrer e ju ingen lätt grej... har man inte så mycket coola studioprylar, får man lägga ner desto mer tid istället.. lyssna å lyssna å lyssna.....

Sonen är faktiskt även med i början, konstigt att ingen reagerar på det? det kanske tom med passar in där då 🙂

Tack annars för hjälpen till att komma ett steg närmare "gåtans" lösning

/ Stefan

Link to comment
Dela på andra sajter

Du sjunger ju kanonbra och har gjort en statbil produktion! Jag tycker grabben får vara kvar, jag menar "clap your hands" låter inte mer ploj än när du sjunger "tjo!" alldeles innan refrängen! 🙂 Det känns som lite sån stämning och då är det klart att grabben ska få sjunga lite!

Rock on!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skitschysst! 🙂

Ditt sätt att sjunga påminner om Tom Jones och Paul Stanley omvartannat.. frrrräckt. 🙂

Keep the kid!

Det skall jag hälsa Sångaren!

Mr Jones är en av hans husgudar :rolleyes:

Å beträffande Stanley, har han ju en av rockvärldens bästa röster...

Har en ny "KID" på gång, jag får la börja drilla honom redan i Magen 🙂

verkar som sonens insats i alla fall kommer att behållas... majoriteten får bestämma tycker jag, speciellt när den tycker som jag 😉

Tack för ditt shyssta inlägg

/ Stefan

Link to comment
Dela på andra sajter

Du sjunger ju kanonbra och har gjort en statbil produktion! Jag tycker grabben får vara kvar, jag menar "clap your hands" låter inte mer ploj än när du sjunger "tjo!" alldeles innan refrängen! 😎 Det känns som lite sån stämning och då är det klart att grabben ska få sjunga lite!

Rock on!

Hahaha, TJOOOO!!!!! du har änna hajjat grejen Richie76

Jag tillägnade låten till en tjej som jobbade som Friskis o Svettis ledare, å det var en j-a massa tjoande på hennes pass 😛

/ Stefan

Link to comment
Dela på andra sajter

Hahaha, tack skall ni ha alla för responsen.

Då skulle ni höra den vansinniga låt där halva släkten är med, morsan, sonen, brorsan (på fyllan), min sångpedagog, friskis o svettis tjejen...

Vet inte om man får lägga upp den, första delen av ref är från låten "Tired of being alone"?

/ Stefan

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar den här låten alltså! Riktigt skön......har du mer alster på g? Har du något bolag bakom?

Kul att du diggade låten så mycket..

Har hur mycket som helst på gång... men folk som man arbetar ihop med (Inte Philip) får aldrig tummen ur!

WonderWoman har jag skrivit o proddat själv, förmodligen därför den blev klar till slut 😄

Folk snackar för mycket å slutför väldigt sällan det dom påbörjat, tyvärr.. hade jag haft råd och tid med nya prylar så hade jag banne mig gjort rubbet själv, då kan man i alla fall vara säker på att saker slutförs.

Annars har jag 3 Metallåtar förlagda på Featuresounds i USA just nu... men jag är inte knuten till nåt speciellt bolag.... än.

/ Stefan

Link to comment
Dela på andra sajter

Sånt här lyssnar jag aldrig på, men fan, det är ju tokbra! mina referensramar inom påsen är smala, men jag får samma vibbar som av de BRA discodängorna från 70-talet nånstans. i'm so excited; its rainin men å vad dom hette (80-tal till och med?). Det svänger så ini helvete. Det är ju nästan, men bara nästan, så man söker sig till ett friskis o svettispass!

Kompetens o sväng. Kör hårt!

/Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...