krull Posted December 9, 2005 Share Posted December 9, 2005 (edited) Hej! Mitt namn är Fredrik Forslund och jag är ny här ja... Är 19 år och från Nordmalings (Meshuggahs riktiga hemstad 😱) djupa djungler. Jag är en kass trummis i grunden men behärskar även sång, gitarr och bas... Ordförande i musikföreningen MUMIN (Mera Ungdoms- och Musikevenemang I Nordmaling). Grejjerna jag har då jag spelar in är: 1: Dator (AMD 2400+, 512 mb ram, 160gb hd, M-Audio Delta 1010LT) 2: Mixer (en gammal Soundtracs med 16 kanaler och 8 subs) 3: Ett gäng piratkopierade mjukvaror 4: Premier XPK trumset 5: MXL Stormembrans-kondis (kommer inte ihåg modellen) 6: Några sm57:er 7: Hagström SuperSwede (pappas) 8: Behringer V-amp (pappas) 9: En låda Staropramen Ska även skaffa micpreamp samt fler micar för inspelning av trummer (har inte bestämt mig för vad det ska bli än)... Hur låter det då? Kasst: Kabaam (gammalt avstannat projekt) Spirit Of The Land (testinspelning av sång) Jam (ett jam med några kompisar, enda pålägget är growlet... kass mix) Åh, just det... Ska vara med på teve nu på tisdag... Ska spela slagverk på luciamorgon på 2an klockan halv 6 på morgonen (går i repris vid 4atiden tror jag) Edit: Här är en bild på mig och min skoter: /fredde Edited December 9, 2005 by krull Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danabacken Posted December 9, 2005 Share Posted December 9, 2005 (edited) Tjenare! 🙁 Edit: lyssnade på sången, och shit mannen. Det låter riktigt bra! Edited December 9, 2005 by Danabacken Link to comment Share on other sites More sharing options...
sixties Posted December 9, 2005 Share Posted December 9, 2005 välkommen, har själv en hagström swede (bas), gillar dem och staropramen är ju aldrig fel. 🙁 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bunga Posted December 9, 2005 Share Posted December 9, 2005 Tjenare! Välkommen! Passande registreringsbokstäver på skotern 🙁 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jejje Posted December 9, 2005 Share Posted December 9, 2005 Välkommen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
krull Posted December 9, 2005 Author Share Posted December 9, 2005 Tjenare! 😏 Edit: lyssnade på sången, och shit mannen. Det låter riktigt bra! 😄 Tack så mycket 🙂 välkommen, har själv en hagström swede (bas), gillar dem och staropramen är ju aldrig fel. 🙁 najs att det är andra som också kör på hagström... Och staropramen är verkligen aldrig fel 🙂 Passande registreringsbokstäver på skotern Jo, för nog är skönheten gul alltid 🙂 /fredde Link to comment Share on other sites More sharing options...
sixties Posted December 10, 2005 Share Posted December 10, 2005 lyssnade på din sång och den låter jätte bra. får vi se dig i idol nästa säsong? 😉 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest musik Posted December 10, 2005 Share Posted December 10, 2005 Hej och Välkommen! Tack för en bra presentation. Då får man bänka sig framför Luciamorgon trots allt. Apropå ljudklippen så var sången på klipp två och musiken på klipp 1 bra. Det var lite kul när någon (du?) transformerades från neandertalare och lät som en hund på slutet på klipp 3. F.ö. passade klaviaturet inte riktigt in i mixen på det klippet, det lät påklistrat. Trummisen var grymt mycket lik Tom Stephen (Jeff Healey Band). Idol nämnde någon...vad är det för förolämpning...nej sikta högre tycker jag! 😲 Records//:musik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Linus Posted December 10, 2005 Share Posted December 10, 2005 Hej hej! 😲 Link to comment Share on other sites More sharing options...
krull Posted December 10, 2005 Author Share Posted December 10, 2005 lyssnade på din sång och den låter jätte bra. får vi se dig i idol nästa säsong? 😄 Tack! Men tyvärr så kommer jag inte sjunka så lågt 😄 Hej och Välkommen! Tack för en bra presentation. Då får man bänka sig framför Luciamorgon trots allt. Apropå ljudklippen så var sången på klipp två och musiken på klipp 1 bra. Det var lite kul när någon (du?) transformerades från neandertalare och lät som en hund på slutet på klipp 3. F.ö. passade klaviaturet inte riktigt in i mixen på det klippet, det lät påklistrat. Trummisen var grymt mycket lik Tom Stephen (Jeff Healey Band). Tack själv för ett bra svar 🙁 Angående Luciamorgon, jag skrev fel tid i inlägget... Luciamorgon startar 06:30!!! Jo, i klipp 3 var det jag som growlade lite 🙂 Det var bara en liten improvisation för skojjs skull 🙂 Synthen håller jag med om att den inte blev bra... Men pga att vi spelade in allt samtidigt så behövde syntharn' medhörning och vi körde synthen via en uppmickad gitarrförstärkare... Om jag skulle ha spelat in det seriöst hade jag kopplat in synthen med midi till datorn och kört med ljud från reason vilket troligtvis hade gett mycket bättre ljud... Ska nämna det till trummisen också 🙂 /fredde Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thimmie Posted December 11, 2005 Share Posted December 11, 2005 Tjena! Välkommen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eternal Posted December 11, 2005 Share Posted December 11, 2005 Tjenare grabben! Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Edge Posted December 11, 2005 Share Posted December 11, 2005 Hallå, hallå! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ViktorDenStore Posted December 11, 2005 Share Posted December 11, 2005 Välkommen 😲 Snygg sånginspelning. Ha det fränt .Viktor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stinkey Zwei Posted December 11, 2005 Share Posted December 11, 2005 Hallo där! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gote Posted December 12, 2005 Share Posted December 12, 2005 Hallå! Välkommen hit! 😕 Link to comment Share on other sites More sharing options...
android Posted December 12, 2005 Share Posted December 12, 2005 Hejhej! /fd Umeåbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
FredrikMikaelsson Posted December 12, 2005 Share Posted December 12, 2005 välkommen! Är det bara Jaffa i backen bredvid skotern? Eller är det blandläsk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lundin Posted December 14, 2005 Share Posted December 14, 2005 (edited) Välkommen hit ..Ser ut att vara rejält tryck i Scoot'n, med tanke på den feta kröken du monterat ut genom skidan 😳 Rejsar du över bäckar och storforsar med den där 🙂 Edited December 14, 2005 by Lundin Link to comment Share on other sites More sharing options...
djonas Posted December 14, 2005 Share Posted December 14, 2005 Hej hej Link to comment Share on other sites More sharing options...
BaldByChoice Posted December 14, 2005 Share Posted December 14, 2005 Welcome to the jungle! 😏 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pazo Posted December 14, 2005 Share Posted December 14, 2005 Welcome å stuff! 😏 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per_a_55 Posted December 16, 2005 Share Posted December 16, 2005 Whälkommen! HAGSTRÖM rules! Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Mr Posted December 16, 2005 Share Posted December 16, 2005 Välkommen hit! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valdez Posted December 21, 2005 Share Posted December 21, 2005 Välkommen.. 😛 Link to comment Share on other sites More sharing options...
DåligtGehör Posted December 21, 2005 Share Posted December 21, 2005 Hej och välkommen. Staropramen är fint, säger jag som dock hellre dricker ett gott rött vin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tordA Posted December 21, 2005 Share Posted December 21, 2005 HiYa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Danny Cort Posted December 21, 2005 Share Posted December 21, 2005 (edited) Piratkopierade mjukvaror är bra, säger jag som hellre använder köpta & stabila program. Är det kredibilt att som ordförande i en musikförening skryta med att man använder stulna musikprogram? Edited December 21, 2005 by Danny Cort Link to comment Share on other sites More sharing options...
beat mastern Posted January 5, 2006 Share Posted January 5, 2006 välkommen 😱 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Håkan Ekberg Posted January 6, 2006 Share Posted January 6, 2006 Hej och välkommen! Håkan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts