Jump to content
Annons

Smör/bröd-synth?


Mr Keys

Recommended Posts

Känner ett visst behov av att skaffa en ny slasksynth/låtskrivarsynth, som liksom, har alla typer av ljud....alá Motif/Fantom-stuket.......fast jag skulle vilja ha den som hårdvara, men som poppar upp som en mjukvarsynth i Logic.

Behöver just en sådan typ av synth, dvs Motif/Fantom.....finns det några såna lösning på sån typer av synthar? hmmm.... 🙂😉😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 2 veckor senare...

Hej!

Jag kan förklara lite om Yamaha för er då jag äger en Motif ES8 själv...

Yamaha har nu laserat en plugin till CB SX3 som heter studoconnections. www.studioconnections.org referera också yamahas hemsida.

Plugin gör att du kan starta editerings programmen till resp hårdvara och spara dessa inställningar direkt i ditt cubbase projekt. Alltså man får tillgång till alla inställningar i motifen så som part eq, master fx, volume, reverb, chorus, pitchinställningar mm mm.... testa att ladda ner multi edit programmet o skumma igenom...

I praktiken innebär det att du redan från början kan styra cubase direkt från synthen. Play, record, val av kanal, volume kontroll direkt med sliders på synthens frontpanel...

samtidigt som alla inställningar sparas i projektet och skicaks till synthen vid återöppning av projektet!

Jag säger bara! Mumsfilibaba!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...