Jump to content
Annons

Duett


Richie76

Recommended Posts

Här kommer som vanligt en smördänga! Det här är en gammal låt som jag tog fram och gjorde nytt arr på eftersom jag lovat en tjej att vi skulle göra en duett.

Käner själv att ljudet är något burkigt i vanliga högtalare plus att jag inte gillar reverbet som följer med Logic riktigt..

Men kommentera gärna låt och mix!

Trevlig helg gott folk. 😠

LÅTNAMN:A girl i knew

ARTIST/GRUPP:Slowmoboy

GENRE:Pop

LÅTLÄNGD:4.03

KOMPOSITÖR:Rikard Sandberg text Daniel Wahlström

PRODUCENT:Rikard Sandberg

EV. MEDVERKANDE:Ylva Lindström

INSPELNINGSÅR:2005

FORMAT: MP3

STORLEK: typ 5 MB

STATUS: Så långt jag kan komma utan hjälp av hemmastudio-rävar..

Redigerat av Richie76
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Imponerande snygg sång! Tonarten är dock inte den bästa för tjejen, det blir för lågt och hon kan inte ta i lika ordentligt som mansrösten, varför ljudbilden känns lite konstig. Det blir som att sjunga till radion i bakgrunden. Men att gå upp en oktav kanske inte låter sej göras om man inte sänker tornarten några steg förstås. Gitarren som spelar samtidigt som hon sjunger kan nog sänkas för att göra hennes spröda stämma hörd. I övrigt, jättefin låt och arr!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att tjejens sång låter helt ok. Soundmässigt ligger den dock ganska nära killens röst. Man kanske kan skruva till EQ:n för att få en större differens. Gitarrerna bråkar också lite med rösterna om utrymmet.

Jättebra låt annars! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok min vän Richie 😆 ..japp smörigt värre!?..detta är din stil!?..eller!?..har du oxå hittat en sångerksa 😎 ..jag har bara hitatt Sam 😄 ..nästan en ballad a la Beautiful South!..det är bara saxen som saknas i mina öron iaf 😎 ..vemodigt o bra..en tryckare på dansgolvet!?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bengan - Coldplay vibbs tackar jag för 😏 .. har ingen riktig koll på eq:n men det stämmer nog det du säger..

Falken - Det här är som sagt en låt som jag gjorde för massa år sedan men gjorde mix nu, så egentligen är det kanske lite smörigare än i vanliga fall, även att det är massa love eftersom det är en duett, men det är väl härligt! 😄

Furstan - Tackar som en galning.. uppskattas! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Nu sitter jag visserligen och lyssnar genom ett par högtalare i en bärbar dator. Jag tycker att det låter riktigt bra. Snyggt spelat, och jäkligt bra sjunget, framförallt av killen (det är nog du). Keep up the good work!

När kommer skivan?

The Mr... 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur bra och smörigt som helst. Snygg produktion, jag kan tycka att basen är lite hög på verserna tycker att vissa toner "skär" igenom. Men annars ruskigt snyggt och slickt. Du sjunger ju hur bra som helst.

Lite annorlunda jämfört med Engraved, eller? 😏 .

Redigerat av Bone
Link to comment
Dela på andra sajter

The Mr - Tackar och bockar ödmjukast för dessa ord! Skiva känns inte så aktuellt just nu, men vem vet i framtiden! 😛 (trevligt med ditt förtoende i a f;) )

Bone - Jaså du är oxå här och hänger, din gamle hårdrockare! Tackarns för tips och upplyftande kommentarer!

Ja, det har nog blivit lite smörigare sen döds-svängen, blir mer och mer dansband! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Trevlig tryckare d där =)

Skulle dock som någon sa vilja höra lite mer "kräm" från tjejen, för hon låter grym när hon tar i ordentligt.

Kanske rent dra en schlagerhöjning på sista refrängen för att tvinga henne att trycka till och kanske även åka på lite tonala utflykter, för den blir lite platt efter det relativt pampiga sticket.

Trummorna har ju, som du sa, kanske inte det mest spännande ljudet, skulle kunna tänka mig ett lite mer akustiskt sound.

Annars skön låt som sätter sig snabbt.

Havings!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag sitter på världens sämsta högtalare just nu men det låter ändå bra. 🤪 Som någon sagt bör du kanske titta på gitarr/sång-eq, det känns lite, lite som att de bråkar om platsen ibland. Vidare tycker också kag att det känns som att flickan inte riktigt får möjlighet att släppa ut all sin förmåga.

Det låter alltså skitbra men kan bli ännu bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Glennster - Har du nyktrat till än?! Blev halvhårt på 30 -skivan! 😄

Ja, hon är duktig men låten låg i lite fel tonart, så det fick bli soft-sång.. Höjning låter faktiskt inte helt fel. känner oxå att det dör av lite där vid sista refrängen.. Måste sätta mig ner och se vad som kan bli av.. Vi kan väl kolla upp trummorna vid tillfälle här framöver.. Trevligt med tips och omdöme, boii!! 😆 Havings

Sisältää - tackar för dessa fina ord! 😄 Ja, ja måste nog kolla upp eq på både gitarr och i a f hennes sång. Som du säger så får hon inte riktigt tillfälle att släppa på men som glennster var inne på skulle en riktigt sprakande schlagerhöjning fixa biffen! 😄 I a f lite solo-sång på sista refrängen skulle kanske hjälpa upp låten.

Ingen som reagerar på burkighet? Sitter i en liten klädkammare full med kläder och monitorer mitt i nyllet, så när jag lyssnade i vardagsrummet lät det mycket burkigare.. Men det kan även vara jag som är lite hör-fel?! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt! Bra låt och bra refräng, bra sjunget. Men jag håller med om att rösterna är för lika, "hon" låter nästan djupare än "han". Inget fel på hennes sång men "hans" klingar klarare och kommer fram mer.

Annars bra låt med bra arr! 😛😎🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...