Jump to content
Annons

MP3-spelare med inspelning


woom

Recommended Posts

Hej

Idag sÄ anvÀnder jag en liten bandspelare med minikassetter som musikaliskt anteckningsblock. Jag anvÀnder den bl a för att lÀra mig nya lÄtar.

Jag skulle nu vilja byta ut den lilla bandspelaren mot nÄgot digitalt.

Den bör ha hörlursuttag, inbyggd mic, line-in, inte vara alltför stor. En inbyggd högtalare Àr bra och man fÄr gÀrna kunna spola framÄt och bakÄt i den lÄt man lyssnar pÄ. Sedan sÄ ska det ju lÄta skapligt ocksÄ.

NÄgra förslag?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

iRiver H340!

Har sjÀlv en sÄdan. 40gb hdd och kan spela in! Du kan spela in direkt pÄ mp3, sen följer det Àven med en liten extern microfon som faktiskt lÄter otroligt bra!

Men priset ligger ju dĂ€refteter! 5300:- gav jag för min i Januari 2005. Dom Ă€r sĂ€kert billigare nu. Kan Ă€ven se pĂ„ film pĂ„ den 😠

Redigerat av Soundborn
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

iRiver H340!

KÀnner flera som har en sÄdan, och Àr hur nöjda som helst.

Kikade pÄ en sÄn för ett Är sedan, innan jag skaffade min nya MD.

Men den kostar fortfarande 4000:- och min MD lÄg runt 1500:-

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag har anvÀnt minikassetbandspelare, Sony walkman och MP-3-spelare för att komma ihÄg lÄtar som poppar upp i skallen. För mig Àr ljudkvaliteten sekundÀr eftersom det viktigaste Àr just att bevara idéen innan den försvinner. Nu för tiden kör jag bara med mobilen (Sonyericsson Z800i) som har inbyggd MP3-spelare och plats för minneskort. Den Àr outstanding av just en anledning: man har den alltid med sig!. Just nu har jag 20-30 lÄtar som ligger pÄ den, lÄtar som jag annars med stor sÀkerhet hade glömt bort.

Mattias

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Har för mig att dom skrev i studio för ett par nummer sen att det skulle komma ett test pÄ ljust smÄ inspelningsbara digitala apparater i nÀsta nummer. Men det nummret har ju vart och jag kommer inte ihÄg att jag sett nÄgot sÄnt test.

Har jag fel?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

PĂ„ tal om mp3-spelare med inspelning, finns det inga mp3-spelare som kan spela in i wav eller motsvarande utan komprimering? 😏

Den hÀr fixar wav. Köper du till en lös USB-hÄrddisk sÄ Àr du hemma (..eller om du redan Àger en hÄrddisk-spelare typ ipod).

https://www.studio.se/index.php?showtopic=18935

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

PĂ„ tal om mp3-spelare med inspelning, finns det inga mp3-spelare som kan spela in i wav eller motsvarande utan komprimering? 😏

Den hÀr fixar wav. Köper du till en lös USB-hÄrddisk sÄ Àr du hemma (..eller om du redan Àger en hÄrddisk-spelare typ ipod).

https://www.studio.se/index.php?showtopic=18935

Ser spĂ€nnande ut, men det optimala vore Ă€ndĂ„ om det fanns en hĂ„rddiskbaserad "mp3-spelare" vilken som sagt kunde spela in okomprimerat. I princip alla mp3-spelare fixar ju att spela in i mp3, borde vĂ€l inte vara sĂ„ lurigt att bygga en som inte komprimerar? Eller branchen vill kanske inte att det skall vara billigt att spela in i hög kvalitet? 🙁

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...