Jump to content
Annons

Jesus


Myrli

Recommended Posts

Annons

Ja det är ju en bit ifrån det jag normalt lyssnar på. En sak bara, det stör inte så mycket att det är samma textrad, men att det dessutom är samma melodi gör att det blir lite enformigt i onödan. Det kanske går att variera slingan lite.

Arret passar ju annars låten och genren.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag inser att det här är musik med ett speciellt syfte, att hänföras av guds storhet och ge sin ärebetygelse till gud.

Texten kanske är helt rätt för de flesta som delar den tron att det är bara genom guds nåd som människan kan renas och bli värdig. Men som varande utanför kyrkan och tron så har jag svårt att känna att det är så kul eller uppbyggligt med rader som "jag var inte värdig", "jag var inte ren" och att gud är allt.

Det betyder väl i princip att man från början är helt kass som människa och att bara gud/Jesus är bra och perfekt. För min del så tycker jag inte att det låter som en så bra relation. En har totalövertaget och de andra måste prisa och hurra om det skall gå dem väl. Snarare får texten mig att undra om det överhuvud taget går att älska någon/något i en sådan ojämlik relation. Jaja, det var min reaktion som varande icke-kristen.

Annars fungerar nog låten rätt bra. Lite som ett mantra att upprepa och glida in i. Kan föreställa mig alla stående med lyfta armar och sjunga med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annars fungerar nog låten rätt bra. Lite som ett mantra att upprepa och glida in i. Kan föreställa mig alla stående med lyfta armar och sjunga med.

Tyvärr kan jag inte ge dig mot hugg eftersom man inte bör disskutera religion här (enligt reglerna) Men att människor står med lyfta händer och sjunger med håller jag med om. Så är det när jag spelar i kyrkan..

//Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Framförallt mycket bra genomtänkta stämmor från och med 2:a bryggan. Fin ljudbild, bra med den lite live-aktiga akustiken du skapat. Den passar genren bra!

Yes jag lyckades verkligen med stämmorna tyckte jag. Många som har påpekat det.

Tack!

//Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

soundet på musiken tycker jag är bra. snyggt och livligt.

däremot tycker jag att sången är otydligt, inte tillräckligt fraserad i verserna. vet inte om det beror på otillräcklig artikulation eller om rösten smälter in i musiken för mycket. i sista "powerrefrängen" när det kommer in nån sorts kanon blir det ännu otydligare.

sångmelodin är också i tråkigaste laget, bara för att det är lovsång det handlar om behöver det väl inte vara långtråkigt?

men musiken är riktigt snygg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är en fin tanke med en jesuslåt, många fina band har jesus-låtar BRMC, velvet underground etc. Det som stör mig mest är trumljudet. Ofta är det svårt att göra jesus-låtar trovärdiga i såna här hi-fi produktioner. jag svamlar.

Roligt med en jesus-låt på forumet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle väl säga att låten lever upp till varenda fördom jag har om kristen musik. Meehn jag är ju ingen expert på religiös musik, så vad jag tycker om det spelar ingen roll, men. Antagligen har du väl redan gjort det nu, men den hade ju en del volym till godo. Tycker väl också trummorna borde sänkas lite och sången höjas. Sen tycker jag väl de vore jusst med lite mer torrhet, blir väl lite mer personligt så och det är väl de du är ute efter? fast de kanske har med min perversa förkärlek för torra och nära mixar att göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Myrli,

riktigt skön röst du har!

Min enda invändning är trummorna. Kan bara inte komma på vad jag vill med dom?

Tror jag vill att som ska va lite mindre framträdande och lite pompösare, fylligare. Känner inte riktigt att dom är i samma rum som resten av ensemblen.

Apropå Jesus-låtar så är Big Star's Jesus Christ en av mina absoluta favoritlåtar.

Nedlåtande kommentarer om en persons tro känns bara onödiga. Forumet är till för att diskutera låten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min enda invändning är trummorna. Kan bara inte komma på vad jag vill med dom?

Tror jag vill att som ska va lite mindre framträdande och lite pompösare, fylligare. Känner inte riktigt att dom är i samma rum som resten av ensemblen.

Men snälla inte pompösare trummor! Det låter inte alls roligt.

Redigerat av DåligtGehör
Link to comment
Dela på andra sajter

Nedlåtande kommentarer om en persons tro känns bara onödiga. Forumet är till för att diskutera låten.

Jag vill bara säja att mina utlåtande Inte var menade som nedlåtande, om dom togs så vill jag be om ursäkt. Jag tror att dom flesta som växt upp i kyrkan kan förstå ironin i det jag skrev... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Men snälla inte pompösare trummor! Det låter inte alls roligt.

Det kanske inte är rätt ord. Hör i mitt huvud hur jag skulle vilja det ska låta men kan inte riktigt hitta ordet. Inte ens på esperanto.

Känner i alla fall att trummorna, framför allt virveln, inte sitter ihop med resten av alstret. Tror den känns för modern och hård.

Intressant vore att veta om Myrli är ute efter en nära och intim historia eller en större sak som ska fläskas på som back-track i kyrkan?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...