Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

en tanke bara; skulle man kunna anvÀnda sig av Guitarpro komp nÀr man spelar in en lÄt?

Redigerat av eddde
Annons
Postat

ursĂ€kta efter undersökt saken sĂ„ har jag upptĂ€ckt att det gĂ„r alldeles utmĂ€rkt att t.ex anvĂ€nda gp ljud i cubase 😆

Postat (redigerat)

sÄ man kan alltsÄ anvÀnda gp4:as trumm och bas-ljud om man vill simulera att man spelar med ett band med full sÀttning?

Redigerat av eddde
Postat

SÄ om man spelar in en hyffsat gitarrslinga sÄ kan man man anvÀnda guitarpro's ljudfiler för att fÄ det att lÄta bra, och fixa sÄ gitarrljud och tex trummor Àr i harmoni ljudnivÄsmÀssigt i Cubase?

Postat (redigerat)

Det Àr en standard med 128 olika ljud som sattes för X Är sedan. Det gjordes för att folk skulle kunna skicka midifiler till varandra och fÄ samma ljud i alla filer. Det Àr en anledning till varför det skapades iallafall.

De 128 ljuden har varsitt nummer och dessa nummer och ljud finns i operativsystemen vilekt gör att ljud nummer 78 för dig lÄter precis likadant som ljud 78 hos din kompis.

Sen att ljuden lĂ„ter bajs Ă€r en annan sak men det Ă€r en smidig standradisiring. 😄

Redigerat av Humor
Postat
japp det kan man.

Men ljden i Gutar PRo..Är itne det vanliga GM-ljud?

jo men de funkar som vanlig midi om man convertar dem och tar in dem i nÄgot inspelninsprogram med midistöd

Postat

Om jag skickar En GP4 fil och ett inspelat gitarrspÄr, kan nÄn hjÀlpa mig att lÀgga ihop dem i Cubase/ Reason dÄ?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.