eddde Postat 19 november 2005 Postat 19 november 2005 (redigerat) en tanke bara; skulle man kunna anvÀnda sig av Guitarpro komp nÀr man spelar in en lÄt? Redigerat 19 november 2005 av eddde
suedehead Postat 19 november 2005 Postat 19 november 2005 nepp det tror jag inte eftersom deras gm gp filer inte gÄr att konventera med nÄgot program
Humor Postat 20 november 2005 Postat 20 november 2005 vet inte riktigt hur du menar med frÄgan. Men det gÄr ju att exportera en gp-fil som en midifil...
suedehead Postat 20 november 2005 Postat 20 november 2005 ursĂ€kta efter undersökt saken sĂ„ har jag upptĂ€ckt att det gĂ„r alldeles utmĂ€rkt att t.ex anvĂ€nda gp ljud i cubase đ
eddde Postat 20 november 2005 TrÄdstartare Postat 20 november 2005 (redigerat) sÄ man kan alltsÄ anvÀnda gp4:as trumm och bas-ljud om man vill simulera att man spelar med ett band med full sÀttning? Redigerat 20 november 2005 av eddde
suedehead Postat 20 november 2005 Postat 20 november 2005 jepp det Ă€r bara att importera in midi filen i cubase đ
eddde Postat 21 november 2005 TrÄdstartare Postat 21 november 2005 SÄ om man spelar in en hyffsat gitarrslinga sÄ kan man man anvÀnda guitarpro's ljudfiler för att fÄ det att lÄta bra, och fixa sÄ gitarrljud och tex trummor Àr i harmoni ljudnivÄsmÀssigt i Cubase?
Humor Postat 21 november 2005 Postat 21 november 2005 japp det kan man. Men ljden i Gutar PRo..Ăr itne det vanliga GM-ljud?
Humor Postat 21 november 2005 Postat 21 november 2005 (redigerat) Det Ă€r en standard med 128 olika ljud som sattes för X Ă„r sedan. Det gjordes för att folk skulle kunna skicka midifiler till varandra och fĂ„ samma ljud i alla filer. Det Ă€r en anledning till varför det skapades iallafall. De 128 ljuden har varsitt nummer och dessa nummer och ljud finns i operativsystemen vilekt gör att ljud nummer 78 för dig lĂ„ter precis likadant som ljud 78 hos din kompis. Sen att ljuden lĂ„ter bajs Ă€r en annan sak men det Ă€r en smidig standradisiring. đ Redigerat 21 november 2005 av Humor
suedehead Postat 22 november 2005 Postat 22 november 2005 japp det kan man. Men ljden i Gutar PRo..Ăr itne det vanliga GM-ljud? jo men de funkar som vanlig midi om man convertar dem och tar in dem i nĂ„got inspelninsprogram med midistöd
eddde Postat 23 november 2005 TrÄdstartare Postat 23 november 2005 Om jag skickar En GP4 fil och ett inspelat gitarrspÄr, kan nÄn hjÀlpa mig att lÀgga ihop dem i Cubase/ Reason dÄ?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.