Guest Keno Posted November 17, 2005 Share Posted November 17, 2005 För närvarande sitter jag på ett audiophile 2496 men har kommer få ett Soundblaster X-Fi Fatal1ty kort om ett par veckor. Givetvis undrar jag vilket kort som är bäst, men tyvärr är jag riktigt kass på att förstå specificationerna 😉. Jag undrar helt enkelt vilket kort som kommer att lämpa sig bäst för hårddiskinspelning och ljudredigering. Soundblaster X-Fi specs Audiophile 2496 specs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Violiner Posted November 17, 2005 Share Posted November 17, 2005 Kortet testades av en Forummedlem för några månader sedan. Så här tyckte han efter att ha testat och lämnat tillbaka det: https://www.studio.se/index.php?showtopic...=0entry206102 Link to comment Share on other sites More sharing options...
polardark Posted November 18, 2005 Share Posted November 18, 2005 Kanske inte den bästa recensionen jag läst, men jag tvivlar starkt på att soundblasterkorten är nåt vidare till musik. Creative tillverkar ju E-MU-korten för musiker. X-Fi är till för folk som spelar spel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majken Posted November 18, 2005 Share Posted November 18, 2005 Vi har ett X-Fi på redaktionen. Jag ska inte säga för mycket men jag är imponerad med delar av kortet måste jag säga. Det har faktiskt hänt en del sedan Audigy. 😳 /Majken Link to comment Share on other sites More sharing options...
tordA Posted November 18, 2005 Share Posted November 18, 2005 Vi har ett X-Fi på redaktionen. Jag ska inte säga för mycket men jag är imponerad med delar av kortet måste jag säga. Det har faktiskt hänt en del sedan Audigy. 😄 /Majken "jag är imponerad med delar av kortet" Färgen ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Majken Posted November 18, 2005 Share Posted November 18, 2005 (edited) "jag är imponerad med delar av kortet" Färgen ?? Färgen är fantastisk, likaså skruvarna tycker jag är enormt bra. För att inte tala om kartongen! 😉 /Majken Edited November 18, 2005 by Majken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Violiner Posted November 18, 2005 Share Posted November 18, 2005 Färgen är fantastisk, likaså skruvarna tycker jag är enormt bra. För att inte tala om kartongen! 😕 /Majken Ja, det brukar väl vara det som man kan ta fram highlights om när det gäller Soundblasterkort - sett ur ett musikdatorperspektiv. För spel och videosurround är korten helt OK. Men jag har i och för sig inte testat X-Fi. Audigy 4 däremot har jag i en speldator. Och där funkar det OK. Men det kommer inte in i musikdatorn... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts