Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej..Jag har nu köpt ett M audio solo ljudkort..(firewire)hur kopplar jag?jag har suttit å pulat men inte fått fart på det..det skall alltså gå en sladd från firewire uttaget till kortet sen gitarr å mick inkopplat.sen skare väl funka?jag är nybörjare på detta som det märks..har även försökt med min mixer att koppla in den..det ska väl gå?tacksam för svar från nån som e haj på detta..MVH

Annons
Postat

jopps..det ska jag ha gjort..grejen e att jag inte har internet på den..ska skaffa de snart..men det kan väl va nån inställning jag måste göra bara eller nå sånt?

Postat

Vad är det egentligen som inte fungerar med kortet?

Firewire kabeln är det enda som behövs kopplas till datorn. Starta ljudkortet innan du startar datorn.

Har du hörlursuttag på det kortet, hör isåfall om du får nåt ljud där.

Postat

Felet kanske ligger senare. Vad använder du för programvara för att spela in? Har du gjort rätt inställningar där?

Postat

åfan..jag blir snurrig av alla trådar å så jag såg inte det=P..men men..jag få testa vidare..jag provar i audiacity eller vare heter..det där enka..håller på att lära mig cubase.det blir bara typ brus när jag testar att spela in..jag ska ner å testa mer..lär ju va nån inställning som sagt eller nåt litet bara.

Postat

Jag fick igång det nu iaf..problemet var att jag inte hade installerat det ordenligt..man kan koppla mixern till den väl?å de gör man där bak?i sp? ingångarna eller varom heter..

Postat

Behöver hjälp med en grej..kan jag koppla min mixer till kortet??och vart ska de in isåfall?..och kan jag koppla in monitorer å vart ska dom in?eller går det bara med hörisar?

Postat

På baksidan av ljudkortet har du två inngångar ( Obalanserade 6,5mm Tele ) & två utgångar ( Balanserade 6,5mm Tele )

Koppla mixern t.ex. så har : "main mix"ut på mixern - inn på dom två inngångarna

eller " tape out" på mixern - inn på dom två inngångarna

Monitorer, antingen du har Aktiva ( med innbyggd forstarkare ) eller Passiva med separat forstarkare, kan du dra kablar från dom två utgångarna på ljudkortet.

Då får du ljud i hørlurarna samtidigt, for att det ar en separat utgång.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.