The Key Postat 5 november 2005 Postat 5 november 2005 (redigerat) Ville bara sĂ€ga hej. Kanske ska presentera mig... Ok. Jag bor i Gbg sedan ganska lĂ€nge föddes en gĂ„ng i tiden i Kinna och vĂ€xte sĂ„ smĂ„ningom upp i Skene tre km dĂ€rifrĂ„n. Studier förde mig till Gbg och hĂ€r har jag stannat. Jobbar som musiklĂ€rare och gillar det. Driver ett litet skivbolag, fyraett.se, som har sin första release i dagarna (Releaseparty pĂ„ Henriksberg 18 nov. Vill du köpa biljett sĂ„ hör av dig đ). Musikaliskt brinner jag för den "svarta" musiken, frĂ€mst reggae och dess olika slĂ€ktingar. Jobbar ocksĂ„ en del med hip hop och funk. Jag Ă„ker ut och giggar med jĂ€mna mellanrum och kör gamla rock-covers ihop med mina kompisar. DĂ„ handlar det om regelrĂ€tt gitarronani. Det Ă€r inget som ger nĂ„gra direkta musikaliska kickar men det Ă€r en vĂ€ldigt bra anledning till fest. Jag strĂ€var stĂ€ndigt efter att vi inte ska boka in för mycket för dĂ„ blir det inte kul. Oftast sitter jag i alla fall och jobbar i min lilla studio som jag har inrett i en kĂ€llarlokal som ligger under mitt och min sambos sovrum. Inte sĂ„ störande för henne som det kan verka eftersom hon ofta jobbar ihop med mig, bĂ„de som lĂ„tskrivare och sĂ„ngerska. Min utrustning: Mac G5 2x2. Logic pro 7.1, RME HDSP 9632, Event TR5, Focusrite Twintrak, Samson C-control och lite annat smĂ„tt. Jag har valt bort mixern helt och hĂ„llet eftersom jag i stort sett alltid bara gör ett pĂ„lĂ€gg Ă„t gĂ„ngen. Jag har dessutom bestĂ€mt mig för att göra alla mina mixar i datorn, tycker att jag har bĂ€ttre koll sĂ„. Funderar pĂ„ en summeringsmixer nĂ„n gĂ„ng i framtiden men har inte rĂ„d just nu... Ja det var vĂ€l det hela. Som sagt, hej! The Key Redigerat 5 november 2005 av The Key
Valdez Postat 5 november 2005 Postat 5 november 2005 Tjenare o vĂ€lkommen! Henriksberg kul stĂ€lle, spelade dĂ€r senast i augusti... đ Lycka till med releasepartyt... đł
musik (oregistrerad) Postat 7 november 2005 Postat 7 november 2005 Hej! Jag mÄste frÄga en sak: Àr du samma the Key som jag köpte en brÀnd cd av för 15 Är sedan? Tror det var en 3-spÄrs instrumental. Annars finns det tvÄ som kalar sig samma... :musik
The Key Postat 9 november 2005 TrÄdstartare Postat 9 november 2005 Hej! Jag mÄste frÄga en sak: Àr du samma the Key som jag köpte en brÀnd cd av för 15 Är sedan? Tror det var en 3-spÄrs instrumental. Annars finns det tvÄ som kalar sig samma... :musik Nej det Àr inte jag. JassÄ det finns en till....Kallade han sig för the key pÄ sin skiva?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.