Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Letar lite efter analoga trummaskiner eller nÄgra "nyare" dÀr man kan spela in alla trumgrejer vÀldigt enkelt. TÀnker mest ha de i livesyfte.

Det jag söker rent ljudmĂ€ssigt Ă€r en riktigt trummaksin. Det ska alltsĂ„ inte lĂ„ta trumset 😛

finns det nÄgot sÄdant pÄ marknaden? Vad ska man hÄlla ögonen öppna för?

Annons
Postat

Ja Alesis hade en gammal trummaskin HR 16 som kom pĂ„ 80-talet. 😛 Den heter vel numera SR16. Den gamle var md MIDI, har sakert den nye ocksĂ„.

Del gamle har jag anvandt i ett Är - nar bassisten i dansbandet gjorde lumpen. DÄ proggade jag mina trumspÄr o spelade bas pÄ gigen.

Postat

grym sak 😛

jag har en Roland tr-707 hemma. Men skulle vilja ha nÄgon som kan fixa trumfill osv. Kan denna göra det eller Àr det bara komp den klarar av?

Postat (redigerat)

Hej,

Jag tror att Korg Electribe ER1mkII skulle kunna passa dig bra. Testa i nÀrmaste musikaffÀr eller lyssna pÄ demos pÄ Korgs hemsida. Pris 2.975:-

Redigerat av Janne Johansson
Postat

Finns Àven en nÄgra nyare trummojÀnger, t.ex. Elektron Machinedrum och Jomox Xbase09 som ska va riktigt grymma.

Postat

försökte spana in videon pÄ korgs hemsida. fÄr den dock inte att funka men jag laddar just ner ljudfilerna.

Bör kanske tillÀggas att jag spelar fjantpop och elektropop.

hÄller pÄ att spana in dessa!

Postat

Ett skoj alternativ om inte annat. LÄt dig inte luras av namnet, den kan mer Àn sÄ.

rave309.jpg

maxmaxmax (oregistrerad)
Postat

Nog klarar 707an av trumfill. Ladda ner manualen och sÀtt dig en helkvÀll. Bara att skapa ett nytt pattern pÄ nÀsta takt.

Postat

en bra och billig apparat Àr roland r-8 som brukar gÄ för ca 1500-2000 kr. det finns en rackmodell, r-8m, som har plats för 3 uppgraderingskort och 1 ram-kort..skitbra

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.