Jump to content
Annons

Nån med erfarenhet av Mboxen?


TobbeE

Recommended Posts

Annons

Jag stordiggar min. Portabelt o behöver inga extra nätburkar. Bra ljud genomgående, både in och ut. Kör dock bara ProTools LE som passar mig perfekt. Mikstärkarna funkar riktigt till mina Neumann KM184-or och matar bra med 48V. Lågt brus, ingen dist o ingen färgning vilket är viktigt för mig.

Några saker att fundera på dock (ingen är problem för mig):

-- 2 kanaler in, 2 ut vet du ju redan. Ingen midi på MBoxen.

-- högst 48kHz (men jag kör alltid 44.1kHz, 24 bit),

-- jämfört med ljudkort direkt i datorn blir det ju alltid lång latency, men det gäller i stort sett allt på USB. Det går att köra direct monitor om man vill.

-- ingen egen volymknapp till monitorlyssningen.

-- en del datorer fixar helt enkelt inte ljud på USB, har något med kretsarna att göra. Prova först med din dator.

Jag har inget problem att rekommendera den. 3.995:- verkar vara priset just nu när man köper nytt. Då ingår PT LE och lite annat smått o gott.

Trombonisten

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med trombonisten. den funkar fint..

Har kört min med cubase sx 1.06 och det har funkat galant. Provat PT Le som följer med men har inte riktigt tyckt om dess midisequenser, men audioinspelning med PT upplever jag väldigt lättjobbat.

tyvärr har min dator strulat så mitt musikskapande ligger nere för tillfället.

Men m-boxen låter väldigt bra och jag har inte haft några problem med latencyn när jag kört softsyntar med den. väldigt nöjd med den kort sagt.. (man får ju med en hel del intressanta pluggar och program också...)

Link to comment
Dela på andra sajter

okej men ja kör amd 2500+ me 1024 ram jag hatar fan när det är latency då jag kör me gura o dylikt med plugins till dom i datan skulle ju suga om det är latency som man störs av .. men oftast är det väll öppet köp va ?

mvH Tobbe

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...